וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא מוותרת לאיוונקה: מלניה טראמפ מעצבת את הבית הלבן

הגברת הראשונה של ארצות הברית בחרה מעצבת פנים שתסייע בשינויים שיש לערוך בבית הלבן. מי אחראי לשידוך בין השתיים ואיזה חדר יקבל את מירב תשומת הלב?

צילום: רויטרס

(בווידאו: הזוג הנשיאותי חולק ריקוד ראשון מול אזרחי ארצות הברית)

אז למרות שהחליטה להישאר לגור בפנטהאוז המוזהב השוכן במנהטן ולמרות שאיוונקה, הבת האהובה מאיימת לתפוס את המקום הנחשק של הגברת הראשונה של ארצות הברית - מלניה טראמפ מחליטה בצעד מפתיע לעצב את הבית הלבן, כמיטב המסורת של הנשים הראשונות של אמריקה. בימים האחרונים מלניה טראמפ בחרה מעצבת פנים כלבבה שתוכל להשתלט על המשימה המאתגרת. ומדוע מדובר במשימה כל כך חשובה ומאתגרת? כי עם כל הכבוד לשטיחים או הכיסאות החדשים שיבחרו להיכנס לבית המפורסם אשר בוושינגטון, עיצוב הפנים שמוטל על הגברת הראשונה, הוא לא עוד אסתטיקה שנועדה להנעים לדיפלומטים את הזמן. מדובר באמירה עם מסר משמעותי במיוחד.

עוד בנושא:
אחת ולתמיד: מה הסיפור של טראמפ עם צבע זהב?
לא רק הבית הלבן: מצעד הבתים ממפוארים של טראמפ
ברוכים הבאים לוושינגטון: איוונקה וג'ארד מתאקלמים בכתובת החדשה

מלניה טראמפ באירוע הצלב האדום השנתי, פלורידה ארצות הברית. 4 בפברואר 2017. רויטרס
לא ויתרה לאיוונקה - מלניה טראמפ לקחה על עצמה את משימת העיצוב של הבית הלבן/רויטרס

ת'ם קנליקהם (Tham Kannalikham), היא מעצבת הפנים שמלניה בחרה לעבוד בצמוד. קנליקהם (40) חיה ופועלת בניו יורק, כיהנה בתפקיד עיצוב בכיר במותג האמריקאי ראלף לורן הום. ומכאן, ניתן להניח שמעצב האופנה האמריקאי אחראי על השידוך בין השתיים. שכן, לורן הלביש את מלניה לטקס ההשבעה שנערך ב-20 לינואר וגרם לגברת הראשונה להראות אלגנטית ומרשימה. לקלינהם סגנון עיצוב קלאסי ולא פומפוזי במיוחד. הצבע הזהב איננו מככב יותר מדי בעבודותיה הקודמות וסביר להניח שהיא תמתן את מנת היתר של הצבע המנצנץ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
דונלד טראמפ ביומו הראשון בבית הלבן ינואר 2017. רויטרס
הווילונות והשטיח בחדר הסגלגל הוחלפו על ידי טראמפ שלא יכל לסבול את הלוק שבחר אובמה/רויטרס

החדר המשמעותי עבור מלניה במסגרת הפרויקט האמור מתרכז בסביבה עבור בארון, הבן הצעיר של טראמפ. החדר שיוקדש לו אמור להתאים לבנה בן ה-10 כדי שיוכל להעביר שם את הזמן מעת לעת כשהוא ואימא יגיעו לביקורים. בנוסף, מלניה הולכת לשנות לחלוטין את חדר האוכל של הנשיא, שכידוע טופל בקפידה על ידי הגברת הקודמת - מישל אובמה, שהכניסה אליו בין היתר עבודות אמנות של אמנים אפרו אמריקאים.

עיצוב הבית הלבן המתחיל בבחירה של מעצב פנים הוא ריטואל קבוע במתיחת הפנים המסוקרת הזאת. כך לדוגמה, הקלינטונים השתמשו בשירותיה של קאקי הוקרסמית', משפחת בוש שכרה את מעצב הפנים קן בלסינגיים ואילו מישל אובמה ביקשה שמעצב הפנים מייקל סמית' מהוליווד ישתלט על מרחב המגורים הפרטי בבית הלבן. אך לא משנה באיזה מעצב בוחרים, הגברת הראשונה מעדכנת את אוצר הבית הלבן בבחירתה ולאחר שהיא מקבלת אישור אפשר להתחיל לעבוד.

כך מישל אובמה השתלטה על הבית הלבן

לטובת קישוט הבית הלבן ישנו תקציב מיוחד, קרן העומדת לשימוש הדיירים הנוכחיים. הסכום עומד על 100 אלף דולרים שנגבים ממשלמי המיסים. עם זאת, טראמפ איננה חייבת לעשות בסכום הזה שימוש כלל. בני הזוג אובמה למשל, הצהירו שאינם רוצים להשתמש כלל בסכום זה.

המתחם הפרטי של ברק ומישל אובמה בבית הלבן. מערכת וואלה!
חדר המגורים של משפחת אובמה בבית הלבן הולך לעבור מייקאובר משמעותי/מערכת וואלה!

מה מלניה ות'ם לא יוכלו לעשות בבית הלבן?

מלניה וקנליקהם יאלצו לקחת בחשבון חדרים שיש עליה הגבלת עיצוב. אי אפשר לשנות את העיצוב בכל הבית הלבן שכן, הוא משמש גם כמיני מוזיאון של ההיסטוריה של ארצות הברית.

בעיצוב הבית הלבן המונה 132 חדרים יש מרחב תמרון מוגבל. מלניה ות'ם יוכלו לצבוע את חדרי השינה הפרטיים בכל צבע שיתחשק להן וכן, לבחור ריהוט ומצעים חדשים. אך בצד זה לא יוכלו לגעת בעיצוב חדרים בעלי אופי היסטורי. אף אחד מהנשיאים הקודמים לא הורשה לשנות חדרים היסטוריים ללא אישור מיוחד הניתן על ידי הוועדה לשימור הבית הלבן וכך, גם עכשיו. כך לדוגמה, בחדר השינה של לינקולן אין לעשות כל שינוי עיצובי וכך גם בחדר הירוק המשמש לאירוח - בו הריהוט מאופיין בסגנון פדרלי והוא ניצב באותה הצורה עוד מתקופת קלווין קולידג', הנשיא ה-30 של ארצות הברית.

הבית הלבן. GettyImages
חדר השינה של לינקטלן בו אסור לשנות דבר/GettyImages

לאורך כל ההיסטוריה של מגורים בבית הלבן, נאספו בו רהיטים ויצירות אמנות שהוחלפו על ידי הנשיאים ונשותיהם. כל מה שהוחלף נשמר, תוחזק ואוחסן במחסן מיוחד לטובת שימוש חוזר במידת הצורך והרצון (ראו דוגמת השטיח של רייגן). בין אלה נכללים מיטות אפיריון וינטאג' ועבודות של נורמן רוקוול, הצייר האמריקאי שהיה מוכר במיוחד בזכות השערים שיצר עבור מגזין "סאטרדיי איבנינג פוסט". כמו גם עבודות של ג'ורג'יה אוקיף, שידועה בציורים בפורמט גדול של פרחים ענקיים. ומכאן, למקרה שמלניה ות'ם יהיו מעוניינות לשחזר מאותו מחסן מיוחד פריטים שנבחרו על ידי נשיאים קודמים - יש להן את האפשרות לעשות זאת. ספק גדול ואף קלוש שזה יקרה כשמדובר בעיצוב החדרים הפרטיים של הטראמפים.

הבית הלבן, וושינגטון ארצות הברית. 20 בינואר 2017. AP
איך יראה בקרוב הבית המפורסם בוושינגטון?/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully