וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אובססיה חולנית או חיבה בלתי מזיקה: מה הסיפור של טראמפ עם זהב?

יוליה פריליק-ניב

3.2.2017 / 9:25

נשיא ארצות הברית החדש דאג להחליף מיד את הווילונות בבית הלבן לצבע זהב. זה גורם לו להרגיש בבית, או יותר נכון בפנטהאוז שהשאיר מאחור במנהטן. אבל מלבד אלו, לטראמפ יש משיכה עזה לגוון המנצנץ והמוחצן. מה עומד מאחוריה?

צילום מסך

(בווידאו: הפנטהאוז המוזהב של טראמפ ומלניה במנהטן)

זה לא סוד שאיש העסקים, כוכב הטלוויזיה וכעת גם נשיא ארצות הברית משוגע על צבע זהב. הוא מקיף את עצמו בחפצים בצבע הנוצץ, בדירות שלו מככב זהב, בנייני המגורים והמלונות הנושאים את שמו, שיר הלל לזהב. אפילו השיער שלו – זהוב! האם מדובר באובססיה אמיתית או רק חיבה בלתי מזיקה לצבע עם אמירה?

אם לשפוט לפי אחד הדברים הראשונים שעשה מנהיג העולם החופשי ביומו הראשון בבית הלבן, בהחלט מדובר ביותר מאמירה אופנתית מנומקת. ביום הראשון לכהונתו, דאג טראמפ להחליף את כל הווילונות בצבע בורדו חיוור ששימשו כרקע לשולחן העבודה של הנשיא אובמה בחדר הסגלגל- לווילונות בצבע זהב. הוא לא הסתפק בזאת, הווילונות המוזהבים החדשים נושאים את חתימתו. שאף אחד לא יתבלבל מי בעל הבית ומה הסגנון המועדף עליו.

עוד בנושא:
לא רק הבית הלבן: מצעד הבתים המפוארים של נשיא ארצות הברית
כל ההגבלות שחלות על משפחת טראמפ בעיצוב הבית הלבן
ברוכים הבאים לוושינגטון: איוונקה וג'ארד מתאקלמים בכתובת החדשה

דונלד טראמפ ואישתו. GettyImages
טראמפ ומלניה בפנטהאוז המוזהב שבמנהטן, בראיון שניתן לברברה וולטרס/GettyImages

אפשר לסמוך על טראמפ שהוא ישנה בהדרגה את רוב החפצים בבית הלבן לחפצים מוזהבים, בדומה לעיצוב של הבתים שלו בניו יורק ובפלורידה, שיש האומרים כי כמות הזהב בהם משתווה לזו שבארמון ורסאי. טראמפ גם חיפה לפני כמה שנים את פנים המטוס הפרטי שלו במטרים ארוכים במיוחד של משי אלגנטי בצבע זהב.

עבור טראמפ, זהב הוא גם הצבע המזוהה עם שלל המותגים שפיתח וטיפח, הנושאים את שמו. כך למשל מגדל טראמפ בניו יורק לבין ומלון טראמפ אינטרנשיונל בלאס וגאס, שמחופה בזהב לא פחות מ-24 קראט ועליו ציפוי זכוכית. אמרת טראמפ – אמרת זהב.

שימוש בצבע מסוים להגדיר את המותג שלך הוא לא יוצא דופן. נסו לחשוב על האתר של פייסבוק בלי כחול או קוקה קולה בלי אדום. טראמפ בטח לא המציא את המיתוג, והוא גם לא הסלבריטי הראשון שמשתמש בצבע כחלק מחתימתו האישית. פרנק סינטרה למשל אהב כתום, הבית הפרטי שלו בפאלם ספרינגס והמטוס הפרטי שלו היו מקושטים במה שהוא כינה "הצבע הכי מאושר". הגברת הראשונה לשעבר ננסי רייגן לבשה כל כך הרבה שמלות בצבע אדום בוהק עד שהכינוי שדבק בה היה רייגן האדומה (Reagan Red).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בבית הלבן, 23 בינואר 2017. רויטרס
פעולה נשיאותית ראשונה: החלפת הווילונות בבית הלבן לצבע - ז-ה-ב!/רויטרס

ג'יל מורטון, פסיכולוגית מומחית למיתוג בצבע, שמנהלת את האתר colormatters.com, ציינה במאמר שפורסם ב-Marie Claire כי לעתים קרובות בחירת צבע היא שרירותית או אפילו בחירה של תת המודע. "כמעט בכל התרבויות, בכל דרך, זהב מייצג יוקרה ועושר", מסבירה מורטון בראיון. "עם זאת, זהב גם יכול לסמל חמדנות. צ'ארלס דיקנס למשל כתב שזהב הרסני ומרדים את רגשותיו של האדם".

כיום, משמש זהב כצבע שמאפיין עשירים כדי להציג את הונם וגם כמובן משפחות מלוכה אירופאיות ותיקות. מהצד השני, זהב מייצג גם אמני היפ-הופ. "זה מעניק להם תחושה של ביטחון", אמרה מורטון, "זה מזכיר להם כי יש להם את הכסף כדי להקיף את עצמם בזהב. סוג של כרית ביטחון".

מגדלי טראמפ בניו יורק. ספלאש, ספלאש
מגדלי טראמפ במנהטן נראים למרחקים בזכות הצבע הבוהק/ספלאש, ספלאש

טראמפ כמובן, אוהב להראות את עושרו לקהל הרחב. הוא מזכיר לציבור כמה כסף הוא "שווה" וכמה כסף הוא "עושה". בדו"ח הכספי והגילוי שלו משנת 2015 לוועדת הבחירות הפדרלית – שנדרשו להציג כל המועמדים לנשיאות – נכתב כי "נכון למועד זה, השווי הנקי של מר טראמפ עולה על עשרה מיליארד דולר". לעומת זאת, מגזין פורבס מעריך את הונו במספר נמוך בהרבה. כך או כך, אין עוררין שמדובר באיש עשיר במיוחד וכעת, גם בעל עוצמה אדירה, כשווילונות מוזהבים מאחוריו.

בצד כל העושר והלוק הנוצץ הזה למורטון יש מסר אזהרה לטראמפ: "זהב הוא צבע מסובך להשתמש במיתוג בימים אלה. בתרבות האמריקאית, שימוש בזהב במותג הוא סוג של האסכולה הישנה ולא מדבר כל כך לדור ה-X ולדור ה-Y".

מלון טראמפ בלאס וגאס. ספלאש
מלון טראמפ המוזהב בלאס וגאס/ספלאש
טראמפ במעלית עם נייג'ל פרג'. ספלאש, ספלאש
טראמפ ונייג'ל פרג'/ספלאש, ספלאש
טראמפ בחדר רחצה מוזהב. ספלאש
טראמפ מתגאה במקלחת המוזהבת שלו בבית שבפלורידה/ספלאש
כאן יבלה הנשיא הנבחר דונלד טראמפ את חג ההודיה. ספלאש
גם הבית של טראמפ בפאלם ביץ' מחופה בזהב/ספלאש

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully