וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כך משפיע עיצוב הבית על מצב הרוח שלכם

4.2.2017 / 14:58

צמחייה, תאורה ואפילו מסך הטלוויזיה. כך סביבת המגורים משפיעה על המזג האישי שלכם. שישה טיפים מנצחים לתמרן בין האפ לדאון

דירה עם צמחים. ShutterStock
צמחייה גם מטהרת את האוויר/ShutterStock

האם ביתכם אחראי למצבכם הירוד? הבית שלנו הוא המרחב הפרטי שיצרנו לעצמנו- אנחנו מבלים בו חלק ניכר מזמנינו, והוא אמור לתפקד כמבצרנו האישי. התוכן והחיים שאנו יוצקים לתוכו, אמור להפוך את ארבעת הקירות למרחב שמקיים את כל צרכינו ומאפשר לנו להטעין מצברים. אך לפעמים טעויות עיצוביות קטנטנות הופכות אותו למקום מדכדך. כניסה לא מזמינה ועמוסה בדברים, תאורה קודרת ועיצוב אנמי, עשויים להיות הגורם למצב רוחכם הירוד. הכנו עבורכם 6 הצעות שימלאו את הבית באנרגיה חדשה ורעננה שתשפר לכם את המצב רוח.


דאונר: בית חף מעציצים
אפר: הקיפו את עצמכם בצמחיה ירוקה
אם אתם מסתכלים מסביב ואין אף עלה רענן בסביבה, סימן שאתם זקוקים בדחיפות להכניס את הטבע הביתה. צמחיה ירקרקה וטבעית מסוגלת להפיח חיים חדשים בביתכם. שילוב צמחיה בביתכם מסוגלת לטהר את האוויר בחלל הביתי. בנוסף, מחקרים מראים כי יש בכוחה להפחית תופעות של לחץ. שלבו את הצמחיה החדשה בכלים, עציצים וסלסלות מיוחדים והפכו את התוספת הירקרקה לאלמנט מעוצב ומלבלב.

תאורה. ShutterStock, ShutterStock
תאורה גם מאירה את הפנים שלכם/ShutterStock, ShutterStock

דאונר: תאורה צמודת תקרה
אפר: פזרו נקודות אור נוספות
חיים בתחושה של חשכה תמידית? אולי זה בגלל שמקור האור היחיד שמאיר את החדר נמצא על התקרה. תאורת תקרה אינה מפזרת את האור בכל חלל החדר ומותירה חלקים ופינות חשוכות. על מנת להאיר את החושך, שלבו גופי תאורה עמודים או מנורות שולחן שיאירו אלמנטים במרחב ויצרו תחושה מוארת ושמחה יותר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
חדר שינה. ShutterStock
הטלוויה פוגעת באיכות השינה שלכם/ShutterStock

דאונר: כשהטלוויזיה בחדר השינה היא מרכז החדר
אפר: סלקו את המסך מהחדר ותהנו מיחסים קרובים יותר
כולנו מחכים לרגע הזה, שבו נתכרבל בין הסדינים ונזפזפ מול המסך השטוח, רגע לפני שנצלול אל תוך שינה עמוקה. אך המנהג המהנה עלול לפגוע באיכות השינה שלכם. בנוסף, מחקרים מלמדים שזוגות ללא טלוויזיה בחדר השינה נהנים מערכת יחסים הרבה יותר אינטימית.

מבואה פרטית לבית. ShutterStock
נקודת הפתיחה של הבית - המבואה/ShutterStock

דאונר: מבואת הכניסה שלכם היא במילים אחרות –"תניחו את הכל כאן"
אפר: כניסה מזמינה, נעימה ומסודרת
יכול להיות שסדר וארגון זה לא הצד החזק שלכם או שזה נשמע לכם הגיוני להניח בכניסה אל הבית דברים שתצטרכו לקחת בצאתכם. אך אתם מוכרחים להודות שלא כיף להיכנס ישר אל תוך עומס של חפצים, דואר, תיקים ופרטי ביגוד. לפי הפאנג שואי, כניסה נקייה ומזמינה היא מהותית ליצירת בית זורם ונעים. למעשה, הכניסה אל הבית סוללת נתיב פתוח לשאר החלל. השקיעו בשידה או ארונית שתחמיא למבואת הכניסה ותשמש לאיחסון החפצים שזקוקים לפתרון.

אישה פותחת וילון בחלון. ShutterStock
חלון כמקור למספר דברים חיוביים/ShutterStock

דאונר: הווילונות תלויים נמוך מידי
אפר: אשליית החלון הרחב
הטעות הנפוצה ביותר היא התקנת מוט הווליון קצת מעל המשקוף. הדרך הנכונה היא לקבוע את הווליון היא להציב אותו כמה שיותר קרוב לתקרה. כך תוכלו ליצור אשלייה שמדובר בחלון גדול ורחב יותר, שיקנה לחדר תחושת מרחב.

סלון כחול. ShutterStock
צבעים הם אחד הפרמטרים המשפיעים על מצב רוחו של האדם/ShutterStock

דאונר: בית בצבע אחד
אפר: שלבו דפוסים וצבעים שונים בפרטים הקטנים
בחירה באביזרים משלימים כגון: כריות, טפטים ואקססוריז היא אינה משימת התאמה. אל תחפשו את ההתאמה המושלמת שתקשט את ביתכם בצבע אחד בלבד. בכדי ליצור חלל מעניין וחי, ערבבו דפוסים וצבעים שונים שיציפו את הבית באישיות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully