וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא כולל הבית הלבן: מצעד האחוזות של דונלד טראמפ

הנשיא ה-45 של ארצות הברית לא שש לעבור לבית הלבן. מבט חטוף בכמה מנכסיו הפרטיים של דונלד טראמפ מסביר מדוע. מניו יורק ועד מיאמי - כך הוא רגיל לחיות

צילום מסך

לנשיא הנבחר של ארצות הברית יש ארסנל מכובד של נכסים פומפוזיים. הוא לא מתלהב להעביר את החליפות המפונפנות שלו לארון הבגדים בחדר השינה שבבית הלבן, ומספיק מבט אחד חטוף בנכסים הללו כדי להבין מדוע. דונלד טראמפ חי בספקטרום אחר לגמרי מכל הנשיאים הקודמים של המעצמה מספר אחת בעולם. הוא רגיל לפאר בצורה קיצונית מרגע שהוא פוקח את עיניו ועד שהוא עוצם אותן. האחוזות שהוא מחזיק ברחבי ארצות הברית הן עדות לסגנון הנהנתן של הנשיא הכי מושמץ בהיסטוריה. מניו יורק ועד מיאמי, הנה המקומות שטראפ אירח בהם לא מעט מסיבות מפוקפקות.

עוד בנושא:
כל ההגבלות שחלות על משפחת טראמפ בעיצוב הבית הלבן
איוונקה טראמפ וג'ארד קושנר עוברים לוושינגטון
הבית בו דונלד טראמפ גדל עומד למכירה

הפנטהאוז של דונאלד טראמפ במנהטן. דיילי מייל, צילום מסך
הפנטהאוז שבמנהטן - כאן מלניה ובארון ימשיכו להתגורר/צילום מסך, דיילי מייל

הפנטהאוז שאותו טראמפ מתקשה לעזוב לטובת מגורים בבית הלבן, אותו הפנטהאוז שבו מלניה ובארון ימשיכו להתגורר גם בתקופה הקרובה שוכן בשדרה החמישית במנהטן, במגדלי טראמפ בקומה ה-58. טראמפ התגורר בו למעלה משלושה עשורים והוא זכה לסיקור נרחב בשל עיצובו המצועצע, המזכיר ארמון מוזהב. הוא חולש על שלושה מפלסים וההשראה לעיצובו נלקחה מארמון ורסאי, כשרוב הבית מחופה בזהב 24 קראט. התקרות מצוירות בציורים שנלקחו מתוך סצנות מהמיתולוגיה היוונית, השנדליירים העצומים עשויים מקריסטל והם כוללים מאות אבנים יקרות, הרהיטים בסגנון רנסנס ואר דקו, הקירות עשויים שיש ויש גם עמודים שמדמים את החדרים לארמון של ממש. בנוסף לכל הפינוקים יש פה גם מעלית מיוחדת המחברת את הפנטהאוז עם משרדו האישי של טראמפ השוכן בקומה ה–26, שלא ברור מה יעלה בגורלו בתקופה הקרובה. הפנטהאוז משקיף לסנטרל פארק ונהנה מנוף קו הרקיע המדהים של התפוח הגדול. עלותו הפנטהאוז כ-100 מיליון דולרים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
כאן יבלה הנשיא הנבחר דונלד טראמפ את חג ההודיה. ספלאש
אחוזת לאגו בפאלם ביץ' - שם בילתה משפחת טראמפ את חג ההודיה האחרון/ספלאש
כאן יבלה הנשיא הנבחר דונלד טראמפ את חג ההודיה. ספלאש
עיצוב האחוזה בפאלם ביץ' מבוסס על ארמונות אירופאים/ספלאש

נכס נוסף של טראמפ שוכן בפאלם ביץ' ונקרא Mar a lago וכמו הרבה מנכסיו של טראמפ, גם הוא מאופיין בשימוש רב של עלים מזהב המעטרים את הקירות, התקרה, העמודים ואפילו מככבים בחלק מהרהיטים. האחוזה המאופיינת בלוק דקדנטי חולשת על 20 דונם. היא שוכנת בין גנים מעוצבים להפליא, עם נוף ישיר לים. היא נבנתה לראשונה ב-1924 עבור אחת הנשים העשירות ביותר בארצות הברית בתחילת המאה ה-20, מרג'ורי מריוות'ר מבעלי רשת גדולה של מזון ודגנים, וכשהתבגרה העבירה את הבעלות של המבנה המפואר לרשויות ארצות הברית כדי לספק שירותים ואירוח עבור נשיאים, מכובדים ודיפלומטים. רשויות ארצות הברית החזירו את הנכס לידי המשפחה, אך רצה הגורל והנה, אכן הבית משמש בימים אלה את הנשיא הנבחר של ארצות הברית שרכש אותו מכספו.

אחד המוטיבים הבולטים באחוזה נדירה זאת מלבד הזהב האמור, הן עבודות שיש נדיר המגולף בידי אמנים מומחים שנשכרו לפרויקט - רק כדי לגרום למקום להראות כמו ארמון אירופאי. חדר האוכל המפואר נעשה על פי הקווים האדריכליים והעיצוביים של חדר האוכל בארמון קיג'י שברומא, המשמש כמעונו הרשמי של ראש ממשלת איטליה. בגרסה של טראמפ הוא כולל שולחן עצום עם משטח שיש (כבד במיוחד) ו-34 מושבים המסודרים מסביב. הקירות מחופים באריחים עתיקים מהמאה ה-15 שמעניקים תחושה של מסע אחורה בזמן. חדר נוסף באחוזה הפומפוזית הזאת נקרא "החדר הספרדי" ובו, העיטורים עולים מדרגה. הנישות בקירות עשויות כדמויות קטנות שעשויות מפורצלן והאח בו נראה כמו עבודת אמנות של ממש.

הנכס שכולל לא פחות מ-126 חדרים ומשמש את טראמפ בשנים האחרונות לאירוח החגים של תחילת השנה, נרכש על ידי טראמפ ב-1985 עת היה נשוי לאיוונה, תמורת 10 מיליון דולרים. סביר להניח שהיום, אחרי השיפוץ והרסטורציה שטראמפ השקיע הוא שווה פי חמישה - בהערכה גסה כמובן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
45 ק"מ מניו יורק, האחוזה בבדפורד הכוללת 60 חדרים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
וכך האחוזה נראית מבפנים/מערכת וואלה!, צילום מסך

אחוזה מיוחדת נוספת השייכת לטראמפ שוכנת בבדפורד, 45 ק"מ צפונית לעיר ניו יורק. היא נבנתה ב-1919 על ידי יוג'ין מאייר- איש כספים אמריקאי ומוציא לאור של הוושינגטון פוסט שכיהן גם כיו"ר הפדרל ריזרב (הבנק המרכזי של ארצות הברית) בשנות ה-30.

האחוזה כוללת 60 חדרים מתוכם 15 חדרי שינה. לטובת שעות הפנאי יש בה באולינג ואפילו שלוש בריכות. טראמפ רכש את הבית ב-1996 תמורת 7.5 מיליון דולרים. התכנית הראשונית היתה להפוך את המתחם למגרש ומועדון גולף, אך התכנית נגנזה בשל התנגדות נחרצת של השכנים המקומיים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
היקרב בווירג'יניה הנחשב לעסקה מפוקפקת שעשה טראמפ/מערכת וואלה!, צילום מסך

בין הנכסים הפרטיים שדונלד טראמפ מחזיק נמצא גם יקב הנקרא על שמו. הוא שוכן בווירג'יניה, כשעתיים וחצי נסיעה מוושינגטון. הנכס חולש על 1,100 דונם ובאחוזה הצמודה לו ישנם 45 חדרים מרווחים ומפוארים. כשאלה לא היו בשימוש על ידי המשפחה, החדרים הוסבו כחלק מרשת המלונות של טראמפ כאשר מחיר לינה במקום עמד על 309 דולרים ללילה. אך לאחרונה הנכס אינו מאכלס אורחים שאינם נצר למשפחה הנשיאותית.

טראמפ רכש את החלקה שבווירג'יניה בעסקה הנחשבת למפוקפקת תמורת 8.5 מיליון דולרים והיום היא שווה 170 מיליון דולרים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מועדון הגולף שכולל גם בית מגורים עצום/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יופי של מקום להתחתן בו - המועדון של אבא. איוונקה וג'ארד ב-2009/מערכת וואלה!, צילום מסך

בניו ג'רזי טראמפ מחזיק נכון לימים אלה גם במועדון גולף גדול שצמוד לו אחוזה מרשימה המשרתת את את טראמפ ומשפחתו בחופשות. יתרה מכך, אירוע משפחתי גדול במיוחד נערך בנכס האמור: איוונקה וג'ארד התחתנו בספוט הייחודי הזה ב-2009 מול מאות אורחים.

בנובמבר האחרון, בעקבות הבחירות לנשיאות טראמפ אירח בבית האמור כמה דמויות בולטות במפלגתו כמו רודי ג'וליאני, וילבור רוס ומיט רומני לטובת שיחות בנוגע למינויים העתידיים בממשלתו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully