וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל ההגבלות שחלות על משפחת טראמפ בעיצוב הבית הלבן

המעבר לבית הלבן מאפשר למשפחה הנשיאותית החדשה לערוך בו שינויים עיצוביים ולהתאים אותו לצרכים האישיים. אך בצד זה, יש גם איסורים וחוקים שיש לכבד בעיצוב המעון הרשמי. מהחדר הירוק ועד חדר השינה של לינקולן

צילום: רויטרס

(בווידאו: הזוג הנשיאותי החדש חולק ריקוד ראשון מול אזרחי ארצות הברית)

אחרי ההשבעה ההיסטורית של נשיא ארצות הברית ה-45 וכניסתו הרשמית לבית הלבן מגיע השלב שבו הוא והגברת הראשונה מכתיבים את עיצוב משכנם החדש. זה קורה גם כשהגברת הראשונה מעדיפה להמשיך ולהתגורר בפנטהאוז הכי שווה במנהטן. מלניה הצליחה להפעים לרבים ברחבי העולם את הלב כשלבשה חליפה בעיצוב אישי של ראלף לורן בטקס ההשבעה ועכשיו, מוטלת עליה משימה נוספת שעל פי התחזית היא הולכת לבצע אותה על הצד הטוב ביותר (ואולי גם עזרה מאיוונקה לא תזיק פה). בין המשימות הייצוגיות שהגברת הראשונה מחזיקה על כתפיה נכלל גם תפקיד עיצוב הפנים של הבית הלבן. סר וינסטון צ'רצ'יל, שכיהן כראש ממשלת בריטניה באמצע המאה ה-20 אחראי למשפט האלמותי: "קודם אנו מעצבים את ביתנו ובהמשך הבית שלנו מעצב אותנו" ואכן, כמו כל בית, כך גם בבית הלבן. טראמפ חובב הזהב ומלניה היפהפייה הם שיכתיבו את הקו המנחה בבית הכי מפורסם בעולם.

עוד בנושא:
מתחם המגורים הפרטי של משפחת אובמה בבית הלבן
החדרים הסודיים בבית הלבן
אחרון ודי: מישל אובמה מעצבת את הבית הלבן בכריסטמס האחרון

טראמפ כבר הצליח להחליף את הווילונות והשטיח שנמצאים בחדר הסגלגל. הוא ביקש להחליף את הווילונות האדמדמים בווילונות בגוון מוזהב - איך לא?! טראמפ גם החליף את השטיח במשרד האמור. מדובר בשטיח אותנטי ששימש את רונלד רייגן בתקופת כהונתו ועכשיו זוכה לעדנה מחודשת. במרכז השטיח דפוס בדוגמה של שמש.

אך רגע לפני שטראמפ מצווה על הפועלים להחליף את כל הפנאלים למוזהבים הנה כמה חוקים שחלים על עיצוב הפנים במעון הרשמי.

הבית הלבן. GettyImages
השטיח כבר הספיק להתחלף/GettyImages

למשפחה הראשונה של ארצות הברית יש מרחב תמרון מוגבל בעיצוב חדרי המגורים הממוקמים בשתי קומות העליונות של הבית הלבן, המונה 132 חדרים. משפחת טראמפ, תוכל לצבוע את חדרי השינה הפרטיים בכל צבע שיתחשק להם וכן, לבחור ריהוט ומצעים חדשים. אך בצד זה לא יוכלו לגעת בעיצוב חדרים בעלי אופי היסטורי שכן המעון הרשמי משמש גם כמיני מוזיאון להיסטוריה של ארצות הברית. אף אחד מהנשיאים הקודמים לא הורשה לשנות חדרים היסטוריים ללא אישור מיוחד הניתן על ידי הוועדה לשימור הבית הלבן וכך, גם משפחתו של הנשיא החדש. כך לדוגמה, בחדר השינה של לינקולן אין לעשות כל שינוי עיצובי וכך גם בחדר הירוק המשמש לאירוח - בו הריהוט מאופיין בסגנון פדרלי והוא ניצב באותה הצורה עוד מתקופת קלווין קולידג', הנשיא ה-30 של ארצות הברית.

עוד באותו נושא

שמונה שנות סטייל בבית הלבן: כך מישל אובמה תחזקה את המעון בוושינגטון

לכתבה המלאה
הבית הלבן. GettyImages
החדר הירוק נחשב לאחד החדרים ההיסטוריים בבית הלבן שאסור לשנותם/GettyImages

לאורך כל ההיסטוריה של מגורים בבית הלבן, נאספו בו רהיטים ויצירות אמנות שהוחלפו על ידי הנשיאים ונשותיהם. כל מה שהוחלף נשמר, תוחזק ואוחסן במחסן מיוחד לטובת שימוש חוזר במידת הצורך והרצון (ראו דוגמת השטיח של רייגן). בין אלה נכללים מיטות אפיריון וינטאג' ועבודות של נורמן רוקוול, הצייר האמריקאי שהיה מוכר במיוחד בזכות השערים שיצר עבור מגזין "סאטרדיי איבנינג פוסט". כמו גם עבודות של ג'ורג'יה אוקיף, שידועה בציורים בפורמט גדול של פרחים ענקיים.

מכאן, למקרה שמשפחת טראמפ מעוניינת לשחזר מאותו מחסן מיוחד פריטים שנבחרו על ידי נשיאים קודמים - יש לה את האפשרות לעשות זאת. ספק גדול ואף קלוש שזה יקרה כשמדובר בעיצוב החדרים הפרטיים של הטראמפים.

המתחם הפרטי של ברק ומישל אובמה בבית הלבן. מערכת וואלה!
מתחם המגורים הפרטי של משפחת אובמה בבית הלבן/מערכת וואלה!

לטובת שיפוץ ועיצוב החדרים המורשים, משפחת טראמפ תוכל לשכור את שירותיו של מעצב פנים מקצועי. הקלינטונים לדוגמה, השתמשו בשירותיה של קאקי הוקרסמית', משפחת בוש שכרה את מעצב הפנים קן בלסינגיים ואילו מישל אובמה ביקשה שמעצב הפנים מייקל סמית' מהוליווד שישתלט על מרחב המגורים הפרטי בבית הלבן. כך או כך, לא משנה באיזה מעצב המשפחה הנשיאותית בוחר - יש לעדכן ולקבל אישור של אוצר הבית הלבן.

לטובת קישוט הבית הלבן ישנו תקציב מיוחד, קרן שעומדת לשימוש הדיירים הנוכחיים. הסכום עומד על 100 אלף דולרים שנגבים משלמי המיסים. עם זאת, טראמפ איננה חייבת לעשות בסכום הה שימוש כלל. בני הזוג אובמה למשל, הצהירו שאינם רוצים להשתמש בסכום זה.

דונלד טראמפ בעת השבעתו לנשיאות ארצות הברית, גבעת הקפיטול 20 בינואר 2017. GettyImages
מעניין יהיה לראות את הקו העיצובי החדש של משפחת טראמפ בבית הלבן/GettyImages

תוספות עיצוב ייחודיות שמתאימות לצרכי המשפחה הנשיאותית בהחלט מתקבלות בבית הלבן. אף אחד לא מעוניין שהמשפחה מספר אחת תהיה מתוסכלת בין כתלי המעון הרשמי ומכאן לדוגמה, משפחת קנדי הוסיפה בריכת שחייה בחצר האחורי של הבית; ניקסון הוסיף באולינג; אובמה ביקש מגרש טניס שיכול לשמש גם כמגרש כדורסל ומתקן שעשועים חיצוני עבור סשה ומליה שהיו צעירות מאד עת אביהן החל בקדנציה. המתקן האמור נתרם לאחרונה על ידי משפחת אובמה למקלט לילדים. קצת חבל שדונלד טראמפ ויתר על מה שעשוי להיות תענוג לנכדיו הקטנטנים בעת ביקור שגרתי אצל סבא.

בצד החלומות הגדולים של דונלד ומלניה או אולי אפילו איוונקה וג'ארד, הבית הלבן לא ניתן לשיפוצים מאסיביים. אין לשבור קירות ולחלק את החדרים מחדש. המבנה ההנוכחי אינו ניתן לשינויים, החדרים והאולמות מחויבים להשאר בגודלם המקורי.

דונלד טראמפ ביומו הראשון בבית הלבן ינואר 2017. רויטרס
הווילונות הוחלפו הרבה לפני ההשבעה הרשמית/רויטרס
הבית הלבן. GettyImages
ויש גם בריכה בבית הלבן, שבה יוכל הנשיא לשמור על כושר - אם רק יחשוק בכך/GettyImages
הבית הלבן. GettyImages
קנדי הוסיף לחצר האחורית בריכה חיצונית לטובת הילדים/GettyImages
הבית הלבן מקושט לכבוד החגים, 2016. GettyImages
עבודה יפה של מישל אובמה בכריסטמס האחרון/GettyImages
הבית הלבן מקושט לכבוד החגים, 2016. GettyImages
כך עיצבה מישל אובמה בפעם האחרונה את הבית הלבן לכבוד הכריסטמס/GettyImages
מישל אובמה מעצבת מחדש את חדר האוכל בבית הלבן. AP
חדר האוכל הרשמי שעוצב על ידי מישל אובמה/AP

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully