וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אקורד סיום: כל העיצובים שמישל אובמה הכניסה לבית הלבן

מישל אובמה שהיתה הראשונה להכניס יצירות אמנות אפרו אמריקאיות לבית הלבן, הביאה איתה עוד כמה יציאות עיצוביות וסטייל משובח. כך תחזקה הגברת הראשונה את סביבת המגורים הרשמית בוושינגטון

צילום מסך

(כלי הצ'יינה של אובמה נוחתים בבית הלבן - צפו בתגובה של ברק ומישל)

ברק, מישל, סשה ומליה כבר עזבו את הבית. הכל כבר ארוז בארגזים ששוגרו לכתובתם החדשה בשכונת טוני קלומה שבוושינגטון. אך העיצוב שעליו אחראית מישל אובמה, הגברת הראשונה עדיין נשאר בבית הלבן. סביר להניח שהכל ישתנה מרגע כניסתם של הדיירים החדשים. אך הגע לפני שזה קורה הנה השינויים שעליהם אובמה היתה אחראית.

עוד בנושא:
המתחם הפרטי של בית משפחת אובמה בבית הלבן נחשף
משנים כתובת: הבית החדש של משפחת אובמה
כך נראה הבית הלבן בתקופת קנדי

חדר האוכל המשפחתי שאובמה עיצבה מחדש נחשב לאחד הספוטים הדומיננטיים שעברו מהפך. מדובר בחלל קטן יחסית, השוכן בסמוך לאולם האוכל הרשמי. מישל, שקידמה לא מעט יצירות מקומיות (כמו גם מעצבי אופנה) הצהירה בעיצוב המחודש הצהרה נועזת בכך שהפכה את החדר המנומנם לעדכני ועכשווי. אובמה אמנם שמרה על פריטים עתיקים כגון נברשת הבדולח המתהדרת ב-1,780 אבני קריסטל מתקופתו של קנדי כשלצדם, הציבה יצירות אמנות חדשות ומקוריות של רוברט ראושנברג, ג'וזף אלברס ואני אלברס, שעבודותיהם נמנות על האופ-ארט (אמנות אופטית).

תוספת משמעותית לעיצוב נוסח אובמה בחדר שמיועד לאירועים פרטיים ומפגשים מיוחדים, הנו ציור משנת 1966 של האמנית אלמה תומס שהופך ליצירה הראשונה של אמנית אפרו אמריקאית הנכנסת לאוסף הקבוע של הבית הלבן. היצירה של תומס "תחיית המתים" נחשבת לאחת ההוצאות היקרות. היא נרכשה מגלריה ניו יורקית בסכום של 290 אלף דולר. אך מהבית הלבן מהרו לציין כי היצירה האמורה ושאר הרכישות החדשות נעשו מכספי הקרן המיוחדת "האגודה ההיסטורית" (עמותה חינוכית ותרבותית ללא מטרות רווח שפועלת למען הבית הלבן) וחלילה לא מכספי הציבור.

בתחילת הקדנציה הראשונה של האובמה, נרכשו שני ציורים מודרניסטיים של ג'וזף אלברס שנתלו מול מראה גדולה מ-1902 שנכנסה לבית הלבן בתקופת ממשל רוזוולט. "העיצוב החדש מעניק מראה יעיל יותר ונקי המזכיר מראה של גלריה לאמנות עכשווית" כלשונו של ויליאם אולמן, אוצר האמנות של הבית הלבן.

מלבד יצירות האמנות המרשימות, מישל אובמה התייחסה גם לחלונות הגדולים ועטפה אותם בווילונות קטיפה בגוון יין עמוק (הצבע שנבחר לשנת 2015), ישנה גם תוספת של ארבעה פמוטי ברונזה מוזהבים שהצטרפו למכלול וצוות של צבעים הוזמן לשנות את גוון הקירות מצהוב לאפור.

ריענון חדר האוכל תחת שרביטה של מישל אובמה שיקף למעשה את הלך הרוח הצעיר של בעלה הנשיא. לא נשכח שקידום מעמדם של אפרו-אמריקאים ועידוד המעצבים המקומיים גם הם חלק מהאג'נדה של הצלע הנשית בפאוור קפל שעמד בראש המעצמה וככל הנראה ירד לתחתית הנושאים שיעמדו על סדר היום של הנשיא הנכנס.

חדר האוכל בבית הלבן. וושינגטון פוסט,
חדר האוכל המשפחתי זכה לזריקת צבע משמעותית/וושינגטון פוסט
"תחיית המתים" של אלמה תומס, ציור בחדר האוכל בבית הלבן. וושינגטון פוסט,
ציור של האמנית האפרו אמריקאית אלמה תומס "תחיית המתים"/וושינגטון פוסט

כלי האוכל הרשמיים

כלי האוכל הרשמיים, כלי החרסינה - מערכת הצ'יינה היא אחד המאפיינים העיצוביים של כל ממשל אמריקאי. כל נשיא זכה לסט צ'יינה משלו, בעיצוב שהוא הכתיב (או כמובן הגברת הראשונה) וכך, גם היה בתקופת ברק ומישל. סרוויס הכלים של משפחת אובמה הגיע לבית הלבן באפריל 2015. מישל ביקרה שילוב של צבעי ירוק, כחול וצהוב. הכחול נבחר בהשראת חופי הוואי - שם גדל אובמה. בסט האמור יש עיטורים מוזהבים ועיטור בקצוות הצלחות שנשמר שנים במסורת אך קיבל טוויסט עכשווי נקי ולא מצועעצע. כלי נוסף שלא היה מעולם בסט ונוסף לראשונה בקולקציה של משפחת אובמה היא המרקייה. עיטור הסמל של ארצות הברית שבא לידי בכל הכלים של הנשיאים הקדומים בכמה צורות, עוצב בכלים של אובמה במרכז הצלחות בצורה מוזהבת ובולטת.

כלי האוכל בבית הלבן בממשל אובמה. יוטיוב, צילום מסך
מישל אובמה נרגשת למראה כלי האוכל הרשמי/צילום מסך, יוטיוב
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עיטורים מוזהבים בכלי האוכל הרשמיים של אובמה/מערכת וואלה!, צילום מסך

חדר האוכל הרשמי

בשנתיים האחרונות מישל החליטה לרענן גם את חדר האוכל הרשמי והממלכתי בבית הלבן. מדובר באחד החדרים הציבוריים, אולם שבו נערכות ארוחות עבור דיפלומטיים, מסיבות עיתונאים ובו גם משוחררות הצהרות דרמטיות של האיש החזק בעולם. מישל החליפה בו את הווילונות ותלתה וילונות משי חדשים וארוכים, בגוון כחול טווסי המחליפים את הווילונות הקודמים והדהויים בצבע שנהב. זה המקום להזכיר כי עיצוב החדר האמור נעשה בפעם האחרונה ב-1998, עת כהונתו של קלינטון, כשבתפקיד המעצבת כיכבה הילרי.

הצבע הכחול ששולט היום בעיצוב החדש נבחר לדבריה של מישל בהודעה ששחררה לעיתונות, ככזה המזכיר את המים הצלולים המקיפים את בית ילדותו (ממש כמו הצבע הנבחר לצ'יינה).

כיסאות וכורסאות צד מעץ מהגוני החליפו את הסט הישן שאופיין בבד צהוב. החדשים, נעשו בהשראת ליין רהיטים שהנשיא החמישי של ארצות הברית ג'יימס מונרו, רכש לחדר המזרחי ב-1818.

חדר האוכל הממלכתי שוכן בקומה הראשונה של הבית הלבן. הוא חולש על 140 מ"ר. עיצובו הכללי מבוסס על סגנון נאו קלאסי ומהתקרה משתלשלות נברשות גדולות המצופות כסף בסגנון הרוקוקו. אובמה נאלצה להתאים את החידושים שלה למראה כללי זה. את התהליך היא החלה עם שני שטיחים עצומים שנחתו בחדר האמור כבר ב-2012. ומן הראוי לציין כי אובמה בחרה בשטיחים נוחים לניקוי ותחזוק. לא שהיא בעצמה העבירה פה את שואב האבק אבל התחשבות בצוות האחזקה של נבחר ציבור, מעולם לא הזיקה לאיש.

מישל אובמה מעצבת מחדש את חדר האוכל בבית הלבן. AP
חדר האוכל הרשמי בבית הלבן. הווילונות החדשים בהשראת נוף ילדותו של אובמה/AP
מישל אובמה מעצבת מחדש את חדר האוכל בבית הלבן. AP
המקום החשוב לעצב כי לכאן מגיעים כל האורחים הרשמיים/AP

עיצוב שולחנות הארוחה האחרונה בבית הלבן

הארוחה האחרונה שנערכה בבית הלבן באופן רשמי הייתה באוקטובר האחרון. הייתה זאת ההזדמנות של האיש מספר אחת והגברת הראשונה - ברק ומישל אובמה, לתת את האקורד סיום של הסטייל ששלט במשכנם בשנים האחרונות וכמו הרבה דברים, גם הפעם הפאוור קאפל עשה זאת לא רע בכלל. הצבע ששלט באיוונט האמור היה ורוד. בחירה בצבע שיש בו אמירה מובהקת של בני הזוג בהתייחס לראייתם האופטימית והרוח החיובית ששורה בין שניהם. התפריט שהונח על כל צלחת עוצב כמו ספרון עם כריכה קשה בגוון ורוד עתיק. בהתאמה, גם כיסוי הצלחת שמתחת בצבץ לו זהב.

הסכו"ם שהונח בדיוק לפי כללי הנימוס הבינלאומיים היה בגימור מוזהב ותאם בצורה הרמונית לצלחות ולגווני הפרחים כשהקונטרה הצבעונית הגיעה מכיוונם של האגרטלים, שנבחרו בגוון מנטה וכך, מיתנו את הלוק המתוק.

לכל שולחן שעוצב בחדר האוכל הרשמי בבית הלבן היה קונספט אחר בארוחה האמורה. המפות השונות הן הגדירו אותו כשהן עשויות מבדים איכותיים בצפיפות גבוהה במיוחד. אין ספר שמישל ביקשה להעביר מסר נעים ונינוח במעמד זה. האופציות היו רבות, היא יכלה לבחור בגווני הדגל למשל או במשהו קצת יותר צעקני לקראת העזיבה, אבל המגמה היתה מכוונת: Everything is under control.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ורוד כמסר אופטימי בעיצוב השולחנות של הארוחה הרשמית האחרונה בבית הלבן/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שילוב של כלי זהב עם סכו"ם מוזהב ותפריטים ורודים/מערכת וואלה!, צילום מסך

עיצוב הבית לכבוד הכריסטמס האחרון בבית הלבן

כריסטמס האחרון היה החג האחרון שבו משפחת אובמה חגגה בכתליי הבית הלבן. ומכאן, מישל החליטה לעצב את הבית בצורה יוצאת דופן. העיצוב כלל כמעט 70 אלף קישוטים מנצנצים, 63 עצי חג מולד שפוזרו ברחבי הבית הרשמי, 56 בתים מיניאטוריים שעשויים מעוגיות ג'ינג'ר וגולת הכותרת העיצובית היא ללא ספק שני פסלים ענק, בדמותם של הכלבים האהובים על משפחת אובמה - סאני ובבו.

עץ האשוח הגבוה ביותר מתוך ה-63 הוצב בחדר הכחול והמכרזי בבית. העץ שהתנשא לגובה של שישה מטרים קושט בקישוטי זהב ייחודיים המושכים את העין, ולדברי מישל אובמה אלה הוקדשו לגיבורי צבא ארצות הברית.

הנושא העיצובי שבו בחרה השנה מישל להתמקד הוא מתנות במובן הרחב של המילה וכך הקישוטים מייצגים מתנות חשובות באמריקה כגון, החינוך מעמד האישה, בריאות ופעילות גופנית (נושאים שקודמו על ידי הנשיא היוצא).

לצד מישל שבחרה את העיצוב וקישטה בעצמה, 90 מתנדבים נוספים סייעו במלאכת הקישוט והעיצוב השנה. דוברי הבית הלבן מסרו כי רק 10% מהקישוטים הם חדשים, כל השאר הם קישוטים ממוחזרים משנים קודמות. בנוסף, על פי הערכות של אנשי הבית הלבן, 68 אלף אנשים צפויים לבקר בבית הנשיאותי במהלך בתקופת החגים ללא עלות כספית. הראשונים לעשות זאת יהיו משפחות החיילים ולאחריהם הציבור הרחב.

מישל אובמה מעצבת את הבית הלבן לכבוד הכריסטמס האחרון. GettyImages
מישל מעבירה מסרים חברתיים באמצעות עיצוב הבית/GettyImages
הבית הלבן מקושט לכבוד החגים, 2016. GettyImages
הכלבים של המשפחה זכו בתיעוד דקורטיבי בחגים/GettyImages
הבית הלבן מקושט לכבוד החגים, 2016. GettyImages
כריסטמס אחרון בבית הלבן/GettyImages

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully