וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חדרי ילדים ממיסים: הבשורות החמות מתערוכת העיצוב בפריז

16.1.2017 / 12:20

תערוכת העיצוב Maison et Objet שתערך ב-20 לחודש בפריז, מכתירה את סביבת המגורים הרגועה והמרגיעה, הלוק היפני והטכנולוגיה השקטה לדבר הבא. יש גם חדרי ילדים שעושים חשק לעשות ילד וכלי קרמיקה ססגוניים של מעצב השנה

תערוכת העיצוב "MASION ET OBJET" הנערכת בפריז פותחת את השנה החדשה בקול תרועה, המאורע המעוצב שמתקיים בין ה- 20-24 לינואר, הוא הזדמנות מצוינת להתעדכן בכל מה שקורה בעולם העיצוב ולזכות למנה גדושה של השראה מעולמות הצבע וסגנונות החיים. התערוכה הנחשבת מכנסת פעמיים בשנה (ספטמבר וינואר) את עולם העיצוב מכל קצוות תבל, כדי להציג את הקולקציות חדשות של החברות המובילות, לנבא את הטרנדים שיעשו לנו את השנה ולהכיר לנו את המעצבים הצעירים והמבטיחים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
DELIGHTFULL גופי תאורה שמעוררים תשוקה לחדשנות ודוגלים בשימור מלאכות יד מסורתיות/מערכת וואלה!, צילום מסך

לפי מארגני התערוכה, הטרנדים השנה מרובים מאי פעם ומבוססים על סגנון חיים. בכדי להסתנכרן עם המגמה – חלל התערוכה זכה לארגון מחודש. מבנה התערוכה מחולק לשלושה אזורים מרכזיים: MAISON- הכולל תצוגה של פרטי ריהוט, תאורה, טקסטיל, וכן כל שקשור לעיצוב וריהוט הבית. השנה מחולק אזור זה לשלוש מחלקות שונות שמוגדרות לפי סגנון: אקלקטי, אלגנטי ונינוח. – OBJET אזור המוקדש כולו לאבזור חכם, גאד'גטים, מוצרי חשמל למטבח, בישום, אקססוריז ועוד. החלל מעוצב כמו חנות קונספט ענקית שמבטיחה לעורר את בלוטות החשק. בנוסף, חלוקה למחלקות שונות כגון: ילדים, מטבח, ליבינג, יצירה ועוד, מבטיחה התמצאות ממוקדת ונוחה. INFLUENCE - החלק האחרון מוקדש כולו ליוקרה, עיצוב ואדריכלות פנים. הביתנים הייחודיים מתמקדים ביצירתיות, פתרונות חדשניים ועיצוב מפונפן.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אדריכלים בוחנים פתרונות בידוד מרעש/מערכת וואלה!, צילום מסך

אדריכלים בוחנים פתרונות בידוד מרעש

הנושא הנבחר לתערוכה הקרובה הוא דממה. בניגוד לחוויית השוטטות בתערוכה העמוסה בוויזואליה, מסתתר המסר המרגיע שרוצה להזכיר את יופייה של שתיקה. חיי היומיום שלנו מורכבים מכמות בלתי נגמרת של מידע, תמונות, קולות. לכן, מבקשת התערוכה להדגים כיצד עיצוב הבית יצטרך לספק מקום שכולו רגיעה והרפיה. התערוכה מציעה מגוון דרכים חדשות להגשים את הצורך- אדריכלים בוחנים פתרונות בידוד מרעש, מעצבים מדגימים עיצוב שמהווה מקום שקט ומנותק מהעולם.

דממה הפכה למצרך נדיר, ונחשבת כיום לאלמנט מבוקש בעיצוב הבית שיאפשר לדייריו מרחב שלו ופשוט. לאורך התערוכה יוכלו המבקרים לפקוד את שטחי ההשראה ולחקור דרכי התמודדות עיצוביות שנועדו לנתק את המרחב הפרטי מהרעש הבלתי פוסק. באמצעות ביקור בחללים שונים- יוכלו המבקרים לחוות סוגים שונים של דממה. דממה מזוהה באופן מסורתי עם צבעים שחור ולבן, וזו בדיוק המשמעות מאחורי שני חדרי "הדממה" הראשיים בתערוכה. בחדר הלבן, ישנה ספרייה לבנה מלאה בספרים, אביזרי קרמיקה בעבודת יד ויצירות הנייר של נדיה גלארדו. החדר השני מעוצב בשחור על מנת לדמות את המסתורין של הלילה. בנוסף, הצבע הכחול זכה לקחת חלק ושימש כהשראה לחלום ומים. ירוק אגב, הצבע שעליו חברת הצבעים העולמית – פנטון, כצבע הנבחר כמעט ואיננו מקבל ביטוי כאן השנה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לבן מנימליסטי ומרגיע - אחד מנושאיה המרכזיים של התערוכה/מערכת וואלה!, צילום מסך

חללי ההשראה לנושא הנבחר מציגים בעיקר פונקציות נינוחות וחפצים יומיומיים אשר נועדו להפוך את הזמן בבית לבעל משמעות מרגיעה וטקסית. השנה יהיו הרבה חפצים בעלי אופי מסורתי כגון: מערכות תה יפני, שרפרפי מדיטציה ועוד. ברחבי התערוכה יהיו פזורים שמונה אזורי התבוננות אשר מעוצבים כתאי נזיר. בכל תא ישנו חלון רחב שמשקיף על הנוף מבחוץ. בנוסף, אוזניות מיוחדות שיחולקו למשתתפים יפיקו קולות מן הטבע שאנו כבר לא רגילים לשמוע. לפוקדי התערוכה מובטחת חוויה עוצמתית שתפתח בפניהם עולם חדש של עיצוב, כזה שניתן להירגע בתוכו וליהנות מדממה מרגיעה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פייר שארפין - מעצב השנה של תערוכת העיצוב בפריז/מערכת וואלה!, צילום מסך

כמידי שנה, מכריזה התערוכה על בחירתה במעצב השנה, כאשר השנה נבחר המעצב הצרפתי, פייר שארפין בתואר הנכסף. שארפין נחשב לדמות מובילה בעיצוב הצרפתי. הוא ידוע בחיבתו לפרויקטים ניסיוניים ותשוקתו ליצור ולחקור קשת רחבה של תחומים כגון: ייצור תעשייתי, מהדורות מוגבלות, זכוכית וקרמיקה, רהיטים וחפצים. הדיוק של ציוריו הוא החוט המקשר בין כל עבודותיו. בנימוק לבחירתו נאמר, "שארפין מסור לשפתו הפואטית והמינימליסטית, שבאה לידי ביטוי ביצירת גן סודי של חפצים וריהוט". המעצב הזוכה מסביר כי עבורו אין כל הבדל בין עבודה עבור תעשייה או גלריה. גישתו הייחודית וסגנונו המינימליסטי הפכו אותו לשם חם ומבוקש בקרב מותגי העיצוב המובילים כגון: ZANOTTA, ALESSI, VENINI.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
SLICE ספה חתוכה לפרוסות של פייר שארפין/מערכת וואלה!, צילום מסך

בגזרת הכוכבים העולים, בוחרת התערוכה להבליט שישה מעצבים בתחילת דרכם. בקרב השישייה המוכשרת, ישנו מעצב מתחיל וזוהר במיוחד- ג'ון בות'. אחרי שעיצוביו גנבו את ההצגה על מסלול תצוגת האופנה של פנדי בשבוע האופנה במילאנו, מוכיח לנו המעצב העולה שידו בכל. בות' אחראי על היצורים הצבעוניים שמעטרים את קולקציית הגברים של המותג היוקרתי. בזמן שלמד להיות מעצב טקסטיל, הבין שביכולתו לתעל את כישוריו ולשלב בין אהבתו לטקסטיל ותשוקתו לציור. מאז, הוא כבר זכה לעצב הדפסי טקסטיל עבור ג'ון גליאנו, זנדרה רודס, פול סמית', קרל לגרפלד ופנדי. בין אם הוא מעצב אובייקטים קרמיים, הדפסי טקסטיל או איורי אופנה, ג'ון בות' מתרכז באותו נתיב יצירתי: עבודתו היא מידית ומתאפיינת בצבעוניות עזה. הוא אינו פוסל שום כיוון ורואה בעיצוב הקרמי את תחילתה של דרך חדשה שעשויה להוביל אותו לעיצוב ריהוט וטקסטיל לבית.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
Essential Home- כשגבריות ונשיות, קלאסיות ועכשוויות נפגשים. שילוב של קטיפות וצבעים חמים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קולקצית אגרטלים "גולות וליצנים" של פייר שארפיין/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ארנקי גברים של פנדי בעיצובו של ג'ון בות'/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מחלקה מיוחדת של עיצוב מופלא לחדרי ילדים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
Boca do lobo- פרטי ריהוט שנועדו לעורר חוויה רגשית ותחושת שייכות. הריהוט נעשה בעבודת היד בפורטוגל על ידי צוות שאוהב את מלאכתו ויוצר ריהוט מודרני ועכשווי עבור בתים יוקרתיים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עוד הפתעות מרגשות לעיצוב של חדרי ילדים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ויש גם צורות עיצוב אוונגרדיות שיהיה אפשר לראות בתערוכה בפריז/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully