וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחמם: טיפים לניקיון סירים עם תבשילי החורף

15.1.2017 / 7:54

מאכלי החורף מחממים את הגוף ומנחמים את הנשמה. במקרה שאתם מתכננים להכין קדירות ותבשילים, כמה עצות לניקוי יעיל של הסירים לאחר השימוש

קדירה. ShutterStock
התבשלים שמשאירים סימנים בסירים אחרי השימוש הם בעיקר אלה שמתבשלים הרבה זמן/ShutterStock

התבשילים הטעימים והמושקעים ביותר גובים מאתנו מחיר. הקדירה המפוארת שבילתה כל הלילה בתנור או התבשיל העשיר שהקפצנו בווק - משאירים סימנים על הסירים והמחבתות. כצעד ראשון, רובנו מחליטים להשרות את אלה במים רותחים למשך הלילה ולקוות לטוב. אבל ברוב המקרים, אנחנו דוחים את הקץ ונאלצים להתמודד עם שאריות מזון שרוף ודביק ביום שלמחרת. אז כדי ליהנות מהתבשיל וגם ליהנות מהניקיון שאחרי - הנה כמה טיפים שיקלו על ההתמודדות וישיבו את המראה הנקי לכלי.

ג'ל לניקוי שומנים
כיום עומדים לרשותנו חומרי ניקוי חזקים במיוחד שלא דורשים זמן השריה ממושך, והכי חשוב נטולי ריח חריף כגון, סנו פורטה פלוס, ג'ל מרוכז לניקוי שומן עקשן ושרוף. מומלץ להשתמש בכפפות גומי למרוח ישירות על האזור המלוכלך ולהמתין מספר דקות. לאחר מכן, יש לנקות את הכלי עם ספוגית לניקוי כלים שתסיר בזריזות ובקלות את הכתמים הבלתי אפשריים.

לימונים. ShutterStock
שימוש בלימונים לטובת המשימה יסייע - אך יש לעשות זאת בזהירות במקרים של כלי ברזל יצוק/ShutterStock

מעדיפים שיטות סבתא? הנה כמה דרכים

לימונים
חמיצות הלימונים מסוגלת להילחם בגבורה ולנצח מגוון רחב של כתמים שמסרבים להיעלם. לפני שמתחילים - הקפידו לייבש את הכלי היטב, שפשפו את פלחי הלימון על הכתם הטורדני, ולאחר מכן הניחו לסיר להתייבש. כשהכלי יבש לחלוטין, נקו את הכתם בעזרת כריות קרצוף ללכלוך קשה והשלימו את הפעולה בשטיפת הכלי. שימו לב שלימון מכיל כמות נכבדה של חומצה ועלול לגרום לחלודה בכלי ברזל יצוק.

חומץ
אם בחרתם בהשריית הכלי המלוכלך במים רותחים למשך הלילה, כדאי לדעת שהוספת נוזל לניקוי כלים בריכוז של לפחות 24% וכוס חומץ לסיר המוכתם, יגרמו למתכון הזה לעבוד כמו שצריך ותפילותיכם יענו. תוספת החומץ תהפוך את ניקוי הסיר בבוקר למחרת למשימה קלה ופשוטה בלי טיפת מאמץ.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל
אילוסטרציה. ShutterStock
תוספת של סודה תסייע בהמסת השומן הנוקשה/ShutterStock

אבקת סודה לשתייה
בדומה לחומץ, גם אבקת סודה לשתייה מסייעת להסרת לכלוך שנדבק, במיוחד ללכלוך שומני. הוסיפו לסיר מים רותחים, סבון כלים בריכוז 24% לפחות וכף גדושה של אבקת סודה לשתייה. תוספת הסודה תקל על המסת השומן ועל הניקיון. שימו לב כי אין לערבב סודה לשתייה וחומץ, שני חומרים אלה מנטרלים האחד את פעילותו של השני.

אבקת כביסה
אבקת הכביסה מכילה את כל המרכיבים המסוגלים להתמודד עם שאריות הלכלוך בכלי המטבח כיוון שמרבית הכתמים בבגדים מקורם גם הוא במזון. לכן, הוסיפו לסיר עם השאריות השרופות כוס מים חמימים וחצי כוס אבקת כביסה, המתינו כשעה והסירו את שאריות הלכלוך בקלות במידה ועדיין ונותרו על הסיר שאריות מזון חיזרו על הפעולה פעם נוספת.

שטיפת סיר בכיור. ShutterStock
מים פושרים ואבקת או טבלייה למדיח יאפשרו הסרה קלה של השאריות מהכלי/ShutterStock

אבקה/ טבלייה למדיח
בטבלייה למדיח יש ריכוז גבוה של חומרים פעילים שנועדו להתמודד עם שאריות מזון קשות להסרה. הוסיפו לסיר המלוכלך מים פושרים ואבקת מדיח או טבלייה למדיח ותנו להם לעשות את העבודה. הריכוז הגבוה של החומר שיתקבל בכלי יאפשר הסרה קלה ואפקטיבית של כל שאריות הלכלוך.

מערכת וואלה! בשיתוף סנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully