וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החלה העונה: כל הטיפים לשימוש נכון במייבש

8.1.2017 / 7:31

מייבש הכביסה הולך להשתמש שעות נוספות במהלך העונה שלפנינו. איך תשתמשו בו בצורה נאותה שישמש אתכם לעוד חורפים רבים?

מייבש כביסה. ShutterStock
זכרו שרוב התקלות של מייבש הכביסה נובעות מאחזקה לקויה/ShutterStock

ימי החורף הרטובים משיבים את מייבש הכביסה לפעילות מלאה, ומפני שאנו סומכים עליו שייבש את הבגדים שלנו במהירות הבזק כדאי שנטפל בו כראוי. רוב התקלות במייבשי הכביסה הן תוצר של אחזקה לקויה. שכחתם לנקות את הפילטר? צינור האיוורור מלא באבק וסיבים? אם לא תקפידו לנקות את מייבש הכביסה ותזניחו אותו- הוא עלול להיסתם מסיבי הבד ולהפסיק לעבוד. הקפדה על תחזוקה נכונה יכולה לחסוך לכם לא מעט כסף ולמנוע תקלות כמו גם והוצאות מיותרות.

מייבש כביסה. ShutterStock
הסירו לכלוך שהצטבר על הרשת, שטפו ויבשו היטב לפני השימוש הבא/ShutterStock

כללי תחזוקה:

1. הסרת הסיבים
חשוב להקפיד לנקות את מסנן מסיבים בתום כל פעולה. ניקוי מהסיבים שהצטברו על המסנן ימנע חדירה של סיבים אל גוף המייבש ויאפשר זרימת אוויר תקינה. כך אתם מבטיחים שלא יגרמו סתימות ושזמן הייבוש יהיה קצר ככל האפשר. חשוב לשמור על הפילטר שלם ונקי ולכן, יש להחליף את הפילטר כאשר הוא קרוע או שבור. הקפידו לערוך ניקוי יסודי לרשת הסנן מידי כמה חודשים. הסירו אותה מהמייבש והשרו במים פושרים עם סבון כלים. השתמשו במברשת רכה לקרצף את חורי הרשת ולהסיר לכלוך שהצטבר. בתום התהליך, הניחו את הרשת על מגבת נקייה עד לייבוש מוחלט.

2. ניקוי התוף הפנימי
שאריות הסיבים עשויים להצטבר גם בתוך תוף מייבש הכביסה. לכן, יש לבדוק אחת לחצי שנה אם הצטברו בתוכו סיבים מהבגדים ולאסוף אותם באמצעות מטלית לחה כדי למנוע תקלות במייבש.

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio
מייבש כביסה. ShutterStock
יש לבדוק אחת לחצי שנה את מצבו של התוף הפנימי ולנקותו מסיבים לפי הצורך/ShutterStock

4. ניקוי יסודי
לפני ביצוע הפעולה הבאה, יש לנתק את המייבש מהחשמל כאמצעי זהירות. לאחר הסרת רשת המסנן תוכלו להציץ פנימה אל תושבת הפילטר ולגלות לא מעט סיבים שדורשים התייחסות. שאבו את הפתח עליו יושבת המסנן בעזרת שואב אבק כדי להבטיח שהמייבש לא ייסתם. הפעולה הזו תנקה את תושבת הפילטר ותשמור על מעבר נקי של אוויר חם.

5. צינור האוורור
גם לפני ביצוע הפעולה הבאה, יש לנתק את המייבש מהחשמל כאמצעי זהירות. בצינור האוורור שפולט את האוויר החוצה מצטבר לא מעט לכלוך ואבק. מומלץ להסיר את ההצינור ולשאוב את חלקו הפנימי או לנגב במטלית לחה. בנוסף, יש לנקות באמצעות מטלית לחה או שואב אבק את פתח האוורור האחורי של המייבש. בתום התהליך, יש לוודא שצינור יציאת האוויר אינו חסום או מקופל, והאוויר זורם בחופשיות.

6. סביבת העבודה
גם לפני ביצוע הפעולה הבאה, יש לנתק את המייבש מהחשמל כאמצעי זהירות. כדי לשמור על סביבת עבודה נקייה- מומלץ לנקות היטב את האזור שבו נמצא המייבש. בשלב ראשון, יש להרחיק את המייבש מהקיר, כדי לאפשר את המרחב הדרוש לניקוי הקיר והרצפה מסביב למייבש. לאחר מכן, יש להחזיר את המייבש למקומו המקורי.

טיקט של בגד. ShutterStock
הכניסו למייבש קבוצת בדים בעלי הרכב חומרים זהה/ShutterStock

טיפים לתפעול נכון וירידה בצריכת החשמל

1. סחיטה במהירות גבוהה – חסכון אדיר
בגדי החורף הם כבדים יותר ומצריכים זמן ייבוש ממושך. כדי לקצר את זמן הייבוש משמעותית ולחסוך בחשמל- מומלץ לסחוט את הבגדים במהירות גבוהה במכונת כביסה לפני שמכניסים למייבש.

2. הקפידו על בגדים מ"אותה משפחה"
מומלץ לייבש באותה פעולה בגדים בעלי הרכב חומרים זהה (לדוגמה: כותנה, לייקרה וכו'). מייבשי כביסה פועלים באמצעות חיישני לחות וטמפרטורה. שינויים בהרכבי הבד מצריכים זמני ייבוש שונים וערבוב סוגים שונים עלול להמשיך לייבש בגד שכבר התייבש וכך, לגרום לו להתכווץ. בנוסף, פעולת הייבוש מתארכת מעבר לצורך.

3. רטוב עם יבש
חשוב מאד לא להפסיק את פעולת המייבש באמצע הפעולה ולהוסיף לכביסה (שכבר כמעט התייבשה) בגדים רטובים. הכנסת בגדים רטובים פוגמת בגוף החימום ועלולה לשבש את פעילותו של מייבש הכביסה.

מערכת וואלה! בשיתוף סנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully