וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית, גינה וכלב: שכורה ומעוצבת ברמת השרון

22.11.2016 / 16:13

בית ישן משנות ה-50 הפך בזכות המעצב שחי כאן לבית חלומות. 70 מ"ר, מרפסת שמש וגינה ענקית עולים לו 6,500 שקלים בחודש. כך זה נראה לאחר השיפוץ

אבי כהן

לאן הגענו?
שדרות וייצמן ברמת השרון, לבית קרקע עם 3 חדרים וגינה, בגודל 70 מ"ר.

כאן גרים
אלון שוורץ-גולן ודני פרידלנדר, בני זוג. דני הוא פסיכולוג קליני המחלק את זמנו בין 2 קליניקות, בתל אביב ובחיפה, כשחצי מהשבוע הוא מתגורר בבירת הצפון ובחציו השני ברמת השרון. אלון עוסק במיצוב מסחרי ואחראי על נראות חנויות המותג הבינלאומי SABON"", תפקיד שבמסגרתו הוא משוטט בכל העולם. "האתגר הוא לדבר בשפה עיצובית שתרגש אנשים שחיים בתרבויות ומקומות שונים". נוסף על העבודה התובענית, מסיים הדייר בימים אלה לימודי עיצוב פנים. "מבחינתי זה המשך טבעי למה שעשיתי מאז ומתמיד. מלברוא עולמות בחלונות ראווה אני מעתיק את החוויה לדירות ומבנים". הצלע השלישית בדירה היא גרי, כלב רוח ננסי שמלווה את אלון כבר 7 שנים ומדהים אותו בכל יום מחדש. "הוא חכם ומבין הכל. שלא לדבר על זה שיש לו אישיות של פנסיונר".

דירה שכורה ברמת השרון. מגד גוזני
כשמעצב פנים ופסיכולוג נפגשים. אלון/מגד גוזני

יגעת ומצאת
אחרי שני עשורים בעיר הגדולה, חיפש אלון דירה באזור השרון. "נגמר לי מתל אביב וחלמתי על בית שאוכל לשפץ וגינה". לפני מספר חודשים מצא את מבוקשו בדמות בית מייסדים משנות ה-50 ברמת השרון. "איך שנכנסתי לכאן הוקסמתי והיה לי ברור שאני רוצה לגור כאן, הבית היה ישן אך עם פוטנציאל אדיר. החיבור המידי עם בעלת הדירה הוביל להתלהבות משותפת והתחלה של פרויקט שיפוץ אותו תכננתי לפי תקציב שהיא קבעה".

הום סטיילינג
לאחר שגמלה בלבו של אלון ההחלטה לקחת על עצמו את פרויקט עיצוב הפנים הראשון שלו, הוא יצא אל הדרך. שיפוץ שארך כחודש כלל הורדה של קיר מסדרון הכניסה, מה שפתח וריווח את הסלון. המטבח שהיה ממוקם קודם לכן בחדר סגור הועבר לחלל הסלון ובמקומו יצר הדייר חדר שינה נוסף. לסיום, בין הסלון והגינה נבנתה מרפסת שמש מפנקת המשמשת כפינת אוכל. מבחינת פלטת צבעים, הוא התמקד בצבעים בהירים וטבעיים הניכרים בפרקט העדין והמטבח הלבן, כשבכל הנוגע להום סטיילינג נבחר סגנון אקלקטי שמביא לידי ביטוי את הפריטים והרהיטים שאסף ורכש במרוצת השנים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
דירה שכורה ברמת השרון. מגד גוזני
בסיס ישן של ארון הפך למזנון טלוויזיה מסוגנן/מגד גוזני

טביעת החותם והטאץ' האישי מורגשים היטב בסלון שמלא בפריטים ייחודיים. "אני מאוד אוהב למצוא דברים יפים ובשנים האחרונות הצלחתי לשים יד על מציאות ופיסים מדהימים". שולחן הקפה ושולחן העבודה למשל, נבחרו בקפידה ונרכשו מאספנים, כמו גם שולחן האוכל וסט כיסאות דניש שניצבים במרפסת השמש. מזנון הטלוויזיה לעומת זאת נמצא ברחוב והפך באדיבותו של אלון מבסיס ארון ישן לרהיט מסוגנן. על המזנון וכך גם בפינות נוספות בבית, מונחים פריטים שרכש הדייר במסעותיו בעולם דוגמת כלים מיפן, פסל אייל מניו יורק ופורטרט שלו שצויר בידי אמן באיים הקריביים. חפצים דקורטיביים נוספים שאומצו מחלונות ראווה שעיצב בעבר, פזורים בחלל וביניהם בובות אייל במעילים אדומים מחלון ראווה של כריסמס וצילום שחור לבן של עצים בשלכת.

דירה שכורה ברמת השרון. מגד גוזני
המטבח המשופץ עוצב בקווים נקיים ומודרניים/מגד גוזני

את המטבח הישן שמוחזר וחודש, ביקש אלון לעצב בקווים נקיים ומודרניים, ומלבד שיש וכלי סניטציה חדשים, הוסיף גם מקרר ותנור תעשייתיים. בחדר השינה לעומת זאת שם דגש על אווירה חמימה ואינטימית. ארון קיר, מיטה ושרפרף, עשויים כולם מעץ מלא, בשילוב עם הפרקט, יוצרים את המראה המבוקש. בגזרת הפריטים המשלימים ניתן למצוא מנורת פטריה בת 40 שנים מבית הוריו, רדיו ישן ושטיח הונגרי בעבודת יד. "יצא חדר שינה של המערב הפרוע", הוא צוחק. הקו הכפרי והחמים ממשיך גם בגינה המושקעת, בה יצרו בני הזוג שתי פינות ישיבה. האחת מוצלת תחת גזיבו ועץ קלמנטינה ומהווה מעין סלון בחיק הטבע והשנייה כוללת שולחן אוכל מאסיבי המשמש לאירוח במזג אוויר נעים.

דירה שכורה ברמת השרון. מגד גוזני
שולחן וינטג' וסט כיסאות דניש במרפסת השמש המפנקת/מגד גוזני

מוציאים חוזה
שכ"ד- 6,500 שקלים בחודש. חשבונות ארנונה וחשמל טרם שולמו בשל המעבר הטרי.

פאנלים
אלון ודני נעזרים בשירותיה האדיבים של מנקה שמגיעה אחת לשבועיים ושומרת על הבית מצוחצח.

דירה שכורה ברמת השרון. מגד גוזני
מקווים להחליף את שאריות הטייק אוויי בסירים ותבשילים בקרוב/מגד גוזני

דו"ח מקרר
"בגלל הלו"ז העמוס יוצא שאני אוכל הרבה בחוץ", אלון מספר, "אבל מקפיד לאכול בריא". כשמגיעים אורחים, מתגייסים הדיירים לטובת בישולים מפנקים אך בשאר השבוע חיים בעיקר על אוכל שמזמינים הביתה. במקרר יש תמיד מים, סודה, חלב ושאריות טייק אוויי. "אבל השאיפה היא לסירים ובישולים בהמשך", הם מכריזים.

עתידות
חוזה השכירות נחתם לשנתיים והדייר המרוצה מקווה להמשיך להתגורר שם גם בסיומן. "אני מאוד אוהב את הבית הזה, הקונספט של גינה מתאים לי ואני מקווה להישאר לתקופה ארוכה". בעתיד הרחוק יותר הוא מעוניין לרכוש בית משלו באזור המרכז, שיוכל לעצב כיד הדמיון הטובה עליו. "וחוץ מהבית שלי, כמובן שרוצה להמשיך לעצב עבור אחרים".

רוצים להציץ לעוד דירות שכורות ברחבי הארץ? כנסו לכאן

חושבים שהדירה שלכם מתאימה למדור?
שגרו מייל לגילי אלעד gili_elad@hotmail.com

דירה שכורה ברמת השרון. מגד גוזני
פעם בית מייסדים שנבנה בשנות ה-50, היום דירה מלאת סטייל/מגד גוזני
דירה שכורה ברמת השרון. מגד גוזני
פריטי וינטג' ייחודיים פזורים בכל חלקי הבית/מגד גוזני
דירה שכורה ברמת השרון. מגד גוזני
שילוב של עץ ופריטי טקסטיל עדינים, יוצר מראה כפרי ואינטימי בחדר השינה/מגד גוזני
דירה שכורה ברמת השרון. מגד גוזני
במסגרת השיפוץ הועתק המטבח מחדר סגור לחלל הסלון/מגד גוזני
דירה שכורה ברמת השרון. מגד גוזני
החדר ששימש בעבר כמטבח, הוסב לחדר שינה נוסף/מגד גוזני
דירה שכורה ברמת השרון. מגד גוזני
שולחן עבודה יד שנייה שנרכש מאספן/מגד גוזני
דירה שכורה ברמת השרון. מגד גוזני
ראשי אייל ששימשו בעבר חלק מתפאורת חלון ראווה בתקופת הכריסמס/מגד גוזני
דירה שכורה ברמת השרון. מגד גוזני
פורטרט של אלון מככב על מדף בסלון/מגד גוזני
דירה שכורה ברמת השרון. מגד גוזני
במזג אוויר טוב, אוהבים הדיירים לארח כאן/מגד גוזני
דירה שכורה ברמת השרון. מגד גוזני
גזיבו ועץ קלמנטינה יוצרים פינת חמד מוצלת/מגד גוזני
דירה שכורה ברמת השרון. מגד גוזני
בטטות מושרות שיישתלו בקרוב, מוסיפות לאווירה הפסטורלית בגינה/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully