וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בת אלמוות: הפרויקט החדש של זאהה חדיד

20.11.2016 / 8:52

אדריכלית-העל אמנם הלכה לעולמה לפני כשנה, אבל מורשתה עדיין חיה ונושמת. טקס הנחת אבן הפינה חשף את הפלאזה העצומה שצפויה לעמוד בעיר גוואנגז'ו שבסין בתוך שלוש שנים בלבד. קבלו הצצה, לפרויקט וגם למחיר

מערכת וואלה!

בוידאו: מבנה מורשת בערב הסעודית בתכנון זאהה חדיד

למרות שהלכה לעולמה לפני כשנה, מורשתה של האדריכלית האייקונית זאהה חדיד ממשיכה לפעול במלוא המרץ ולהטביע את חותמה הייחודי מסביב לגלובוס. הפרויקט הבא מצטרף למספר פרויקטים יוקרתיים שקרמו עור וגידים בשנה האחרונה. משרד האדריכלות של חדיד חשף את תוכניותיו של מרכז עצום מימדיים בגוואנג'זו, סין. בטקס הנחת אבן הפינה נחשפה הפלאזה העצומה עליה חתומה זאהה בעצמה. הקומפלקס שמתפרש על פני כ-167,000 מ"ר מורכב משני בניינים מחוברים באמצעות גשרים ירוקים, שישמשו כקמפוס עבור חברת LLK וחברת Infinitus health products brand.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עוד פרויקט מרהיב. הפלאזה בגוואנגז'ו/מערכת וואלה!, צילום מסך

המבנה החדש שנקרא "אינפיניטי" (אין סוף) מציג סדרה של צורות זורמות ומתפתלות האופייניות לחדיד. עיצובו מורכב כסדרה של טבעות אינסופיות אשר מעניקות לקומפלקס המרהיב את סימונו של הנצח וקושרות את המבנים יחדיו. שפתה הייחודית של חדיד וסגנונה העתידני ניכרים היטב בפלאזה ולרגע אף נדמה שצורתו האינסופית היא הוכחה לאלמותיות של חדיד עצמה. ""זאהה חדיד חתומה על עיצובה של הפלאזה", מספר סטושי והאשי, מנהל משרד האדריכלות של חדיד בסין, "הקונספט שהנחה אותה סבב סביב אינטגרציה, קישוריות וזרימה".

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס
האדריכלית זאהה חדיד. AP
חתומה על העיצוב. זאהה חדיד/AP

בנייני "אינפיניטי" יתנשאו לגובה של שמונה קומות ויתפקדו כמרכז שמשלב חברות טכנולוגיה ומחקר. הוא ישמש כמרכז עולמי עבור חברת R&D (מרכז מחקר רפואי) ויכיל גם אולם לתערוכות וגלריה. החלל הפנימי מתקיים סביב אטריום מרכזי, עם חצרות פנימיות שנועדו לקדם אינטרקציה בין המחלקות המגוונות. על גג המבנה יתקיים לו פארק תלוי באוויר שנועד לשמש את העובדים למנוחה מרגיעה- שבילי הליכה מתפתלים בין צמחיה עשירה של צמחי מרפא סיניים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שטח ענק, השקעה עצומה. המרכז בגוואנגז'ו/מערכת וואלה!, צילום מסך

מעטפת אלומיניום מחוררת עתידה לעטוף את המבנה ולספק הגנה מפני חום השמש. בנוסף, התקנתה תאפשר אסיפת מי גשמים. הפיתוח החדשני יפעיל חיישנים חכמים שיעקבו אחר מזג האוויר, צריכת אנרגיה והתאורה על מנת להפחית את צריכת האנרגיה הכוללת. יתר על כן, שבילי ההליכה הפנימיים והחיצוניים, גינות צמחי המרפא על גג המבנה מיועדים לשפר את התקשורת וליצור סביבת עבודה נעימה. "חדיד תרגמה את חזונם של היזמים ויצרה סביבת עבודה חדשה ותרבות ארגונית המעודדת פתיחות ותקשורת", מנמק והאשי, "העיצוב מתחבר עם העיר ומיישם פתרונות ושיטות בניה טכנולוגיות חדשניות כדי ליצור מקום עבודה פונקציונלי ומהנה".

הפרויקט יוקם בעלות מעורכת של כ-659 מליון דולר וצפוי להסתיים באביב 2020.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בתוך פחות שלוש שנים זה מסתיים/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • זאהה חדיד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully