וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכורה ומעוצבת שעוד מעט מתפנה בפלורנטין

14.11.2016 / 1:01

היא ממוקמת בלב השכונה הדרומית, מלאה בחפצים מעניינים ועולה לעורכת התוכן שחיה בה 3,500 שקלים בחודש. בקרוב צפויה הדיירת לעזוב וזה הזמן שלכם להסתער

אבי כהן

לאן הגענו?
רחוב ויטל בפלורנטין, לדירת סטודיו בגודל 45 מ"ר.

כאן גרים
דנה פרנק (27), עורכת תוכן בתאגיד השידור הציבורי. עד לאחרונה זיגזגה בין תפקידי כתיבה להפקה, עד שבחרה להטביע את חותמה בעולם התוכן ובימים אלה היא עובדת, לצד התפקיד בתאגיד, על סרט דוקומנטרי העוסק בהיסטוריה המשפחתית שלה. "השילוב של עשיית קולנוע במקביל לכתיבה, שומר אותי שפויה. תסריט יכול לקחת שנים עד שהופך לסרט וכתיבה מאפשרת לבנות עולם ומלואו מהיום למחר". עולמה שלה כולל, בין השאר, גם תרגול יוגה ותחזוקה שוטפת של מערכת יחסים חמה עם מיימון החתול. "קיבלתי אותו בגודל של קופסת סיגריות והיום הוא ענק". דנה ומיימון עברו יחד כברת דרך מרשימה ב-4 שנים האחרונות, הכוללת מעבר משותף ל-4 דירות שונות.

דירה שכורה בפלורנטין. מגד גוזני
מטביעה את חותמה בכתיבה ובעשיית קולנוע. דנה פרנק/מגד גוזני

יגעת ומצאת
מאז שהעתיקה את מקום מגוריה אל העיר הגדולה בגיל 20, הספיקה דנה לעבור לא פחות מ-8 דירות. "חייתי עם שותפים, בני זוג, בצפון העיר ובדרומה. במעבר האחרון החלטתי לעבור לגור לבד מתוך רצון לבית משלי שרק אני אחראית לו". בסופם של חיפושי דירה שארכו כחודש היא הגיעה אל דירת הסטודיו דרך מודעה באתר ועל אף שלא הייתה מעוצבת לטעמה, זיהתה את הפוטנציאל וחיבבה במיוחד את האור שנשפך דרך החלון והעץ הגדול שנשקף ממנו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
דירה שכורה בפלורנטין. מגד גוזני
מבט אל הסלון מקומת הגלריה/מגד גוזני

הום סטיילינג
"95% ממה שיש כאן התגלגל אלי בדרך לא דרך" מסבירה הדיירת, "והרבה מהרהיטים קיבלתי מסבתי". נוכחותה של האישה המשמעותית בחייה של דנה, מורגשת היטב בדירה ומונצחת ברהיטים שהורישה לה, החל מצמד ספות קטיפה מסוגננות, המשך במכונת כתיבה וכלה בכובע שאהבה לחבוש. חפצים נוספים עם אופי נוסטלגי לא פחות שקיבלה מחברה שעזבה את הארץ, כוללים כורסת וינטג' כתומה שגונבת את ההצגה, שרפרף כחול ושידת לוקר ישנה. במרכז כל אלה ניצב שולחן קפה שקושר בין כלל הפריטים, אותו בנה עבורה המעצב המקומי ג'ון יעקובי, ממשטח עץ ופלטת זכוכית.

דירה שכורה בפלורנטין. מגד גוזני
צמח מטפס מקשט את מעקה קומת הגלריה/מגד גוזני

בין הסלון למטבח יצרה דנה חציצה בעזרת שולחן עץ מאסיבי ומולטי פונקציונלי. "זה שולחן שאפשר לעבוד עליו, לארח שמונה אנשים ועוד הרבה דברים אחרים". מעל השולחן ממוקם לוח ההשראה, הכולל ציטוטים נבחרים שתורמים לאווירה הקריאטיבית. לצד כתבי צ'כוב תלויים כאן חלקים מהתסריט עליו היא שוקדת, הכוללים תיאורים של השתלשלות העלילה המתפתחת וביניהם, תמונות אהובות מבית סבה וסבתה. גם הקירות הנוספים בחדר לא קופחו והם מקושטים בציורים מעשה ידיה, מזכרות מטורקיה, צילומים בשחור לבן ופוסטר משעשע של אמן הלחימה הנודע ברוס לי.

דירה שכורה בפלורנטין. מגד גוזני
על אף גודלו, לא מונע מהדיירת לממש את חיבתה לבישול. המטבח/מגד גוזני

מן העבר השני של שולחן העץ ממוקם המטבח, חלל שמאתגר את הדיירת לעתים קרובות. "יש הרבה התפשרויות שעושים בדירה חדשה, כמו כיריים המורכבים מראש חימום אחד בלבד, היעדר מקום לתנור ומקרר קטן. הכל במטבח הזה קטן", היא מסבירה אך מוסיפה באותה נשימה שזה לא מונע ממנה לממש את חיבתה לבישול. בקומת הגלריה שמעל המטבח- חדר השינה, אליו מוביל גרם מדרגות שנוצל היטב. על כל מדרגה מונח זוג נעליים ואת מעקה הגלריה מקשט צמח מטפס. אזור השינה אינו מאפשר עמידה ולכן, הדיירת לא מרבה לבלות כאן, כשהיא לא ישנה או קוראת.

דירה שכורה בפלורנטין. מגד גוזני
שולחן עץ שבנה חבר מעצב, קושר בין כלל הפריטים בחדר/מגד גוזני

מוציאים חוזה
שכ"ד- 3,600 שקלים בחודש, כולל ארנונה ומים.

פאנלים
בימים אלה מבלה דנה את מרבית זמנה בדירתו של בן זוגה ולכן, תכיפותם של הניקיונות פחתה. "כשהייתי פה יותר אז הרבצתי ניקיונות. נורא קל ונחמד לשטוף כאן, הכל באותו חלל". בימים שהיא בדירה, היא מקפידה לטאטא אבק ואת שערותיו של מיימון החתול.

דירה שכורה בפלורנטין. מגד גוזני
שולחן עץ מולטי פונקציונלי, יוצר חציצה בין הסלון למטבח/מגד גוזני

דו"ח מקרר
"בגדול אני מבשלת הרבה ומשתדלת לאכול בריא אבל בגלל שאני מחלקת את זמני בין הדירות, זה קורה פחות". את תבשילי הקטניות והירקות מעשה ידיה, שנכחו בעבר במקרר, מחליפים כעת קופסת השימורים של החתול, בקבוק בירה וקרטון ביצים. "אני קצת קלישאה בימים אלה" היא אומרת בחיוך.

עתידות
בחודשים הקרובים צפויה דנה לעבור לדירה חדשה עם בן זוגה. "בינתיים אני לא דוחפת את זה. בן זוגי אלרגי לחתולים ולכן, המעבר כרוך בפרידה קשה ועצובה ממיימון. אני עובדת על מציאת משפחה אוהבת עבורו ומאד מקווה שזה יקרה בקרוב". בכל הנוגע לאזור המגורים, היא מתכוונת לדבוק בתל אביב. "על אף שהיא לא מתייחסת אלי מאד יפה, אשאר בה, כך מצטייר, בעתיד הנראה לעין".

רוצים להציץ לעוד דירות שכורות ברחבי הארץ? כנסו לכאן

חושבים שהדירה שלכם מתאימה למדור?
שגרו מייל לגילי אלעד gili_elad@hotmail.com

דירה שכורה בפלורנטין. מגד גוזני
חפצי וינטג' מבית סבתא מנציחים את נוכחותה המשמעותית בדירה/מגד גוזני
דירה שכורה בפלורנטין. מגד גוזני
מכונת כתיבה ששימשה את סבה של דנה, קיבלה מקום של כבוד בסלון/מגד גוזני
דירה שכורה בפלורנטין. מגד גוזני
מזכרות מטורקיה מקשטות את שולחן האוכל/ עבודה/מגד גוזני
דירה שכורה בפלורנטין. מגד גוזני
ציטוטים של צ'כוב מעל שולחן העבודה, תורמים לאווירה הקריאטיבית/מגד גוזני
דירה שכורה בפלורנטין. מגד גוזני
אוסף הספרים של הדיירת חובבת הקריאה/מגד גוזני
דירה שכורה בפלורנטין. מגד גוזני
צילומים וציורים חביבים על הדיירת, מוצגים לראווה בסלון/מגד גוזני
דירה שכורה בפלורנטין. מגד גוזני
כובע של סבתא לצד פוסטר של ברוס לי/מגד גוזני
דירה שכורה בפלורנטין. מגד גוזני
פיצ'יפקעס אהובים מונחים על משטח העץ של שולחן הסלון/מגד גוזני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully