וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין כניסה לשום ותכשיטי כסף: ביקור בטירה של דרקולה

22.10.2016 / 13:41

על צוק גבוה בלב טרנסילבניה, שוכן ביתו של דרקולה- הסיפור המצמרר ביותר של המאה התשע-עשרה. האם אתם מספיק אמיצים לבחון את המיתוס? יש לכם הזדמנות לישון לילה בטירה המפורסמת אחרי 68 שנים שאף אחד לא ישן בה

דרקולה: ההתחלה

(בווידאו: דרקולה ההתחלה)

חברת AIRBNB, הכריזה על תחרות היסטורית שמנצחיה ברי המזל יוזמנו להעביר את הלילה בטירתו של דרקולה. הזוכה המאושר ייזכה בהזמנה זוגית לחגוג את ליל כל הקדושים ( הגירסה הנוצרית ומעוררת האימה של חג פורים) בטירה הגותית שמזוהה יותר מכל עם הערפד האצילי.

למקרה שביקרתם ברומניה או שאתם נמנים עם מעריציו של הרוזן צמא הדם, ודאי שמעתם על טירת בראן השוכנת בין טרנסילבניה וואלאכיה.המבצר העצום נבנה על צוק סלעי ונחשב למונומנט לאומי. אגדת הרוזן דרקולה נוצרה על ידי הסופר האנגלי, ברם סטוקר במאה ה-19. רבים מאמינים שדמותו הבדיונית נוצרה בהשראת הרוזן ולאד שהיה שליטה האכזר של ואלאכיה. סטוקר שזר ביצירתו הספרותית מקומות אמיתיים בטרנסילבניה המכונים "השביל של דרקולה", שמוביל אל הטירה המזוהה יותר מכל עם הספר הקלאסי. למרות שהרוזן ולאד לא היה בעליו של טירת בראן, רבים מאמינים שהיוותה מקור השראה לטירה המתוארת ברומן המפורסם. למעשה, הרוזן ולאד האיום פלש אל המבצר והחזיק בו למשך זמן קצר בלבד. בנוסף, יש הגורסים שהוא נלכד והוחזק על ידי מלך יריב בטירה למשך מספר חודשים.

במקור, נבנתה הטירה כמבצר צבאי עם יתרונות אסטרטגיים. לאחר מלחמת העולם הראשונה, ניתן המבנה למלכה מארי כאות תודה וזאת, הורישה אותו לביתה, הנסיכה אילאנה. בשנת 48',נאלצה המשפחה לוותר על כתרה ואיבדה את בעלותה על הטירה המפורסמת. ב-2006 הוחזרה הטירה לבנה של הנסיכה אילאנה, אדריכל ניו יורקי. בשנים האחרונות מתנהלת הטירה כמוזיאון הפתוח לסיורים. אך זאת תהיה הפעם הראשונה מזה 68 שנה שמישהו ישן בטירה.

אייר בי אנד בי, יטיסו את הזוכה מכל מקום בעולם אל הטירה המכושפת לחוויה של פעם בחיים. כרכרה רתומה לסוס תשא את הזוכים במהירות כל הדרך אל טירת בראן. בהגיעם אל המבצר אשר בנוי על צוק הסלעי, יקבל אותם נינו של ברם סטוקר ויתפקד כמארח שלהם למשך שהותם במקום. האורחים יוכלו לשוטט ולחקור את הטירה כולה, הכוללת מסדרונות סודיים, פינות מעוררות אימה, גרמי מדרגות חורקים, מגדלי תצפית וחמישים ושבעה חדרי שינה. מעבר סודי בקומה הראשונה יוביל את האורחים לחדר אוכל מפואר, שם יסעדו לאור נרות. בתפריט- ארוחה שותתת דם שהוכנה לפי פירוט מדויק כפי שמופיע ברומן של סטוקר. עם רדת החשכה, מבטיחים שיגיעו לבקר אורחים בלתי צפויים. ולסיום, האורחים מוזמנים לתפוס תנומה בתוך ארונות קבורה מצופים בקטיפה.

רוצים לזכות בתענוג? השתמשו בשנינות הערפדית שלכם וכתבו מה הייתם אומרים לרוזן דרקולה אם הייתם נתקלים בו. ומי יודע, אולי תזכו בכרטיס הזהב שיטיס אתכם ב-31 לאוקטובר לחוויה היסטורית ועוצמתית בטירה המצמררת. באתר אייר בי אנד בי מציינים שלפי "תקנות הבית", מומלץ למתארחים להימנע מלהכניס שום, תכשיטי כסף ולצלם סלפי במראה.

רומניה טירת בראן טירת דרקולה שלכת סתיו. צילום: גולן לובנוב, מערכת וואלה! NEWS
הטירה המסתורית השוכנת ברומניה/מערכת וואלה! NEWS, צילום: גולן לובנוב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully