וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מארחים בחגים? הנה הטיפים המושלמים לאירוח שפוי

14.10.2016 / 8:48

חגי תשרי הם הזדמנות נפלאה עבור משפחה וחברים להתכנס כולם יחד סביב השולחן. אז איך המארחים מתכוננים לכל זה בלי להיכנס ללחץ? כל התשובות בפנים

שולחן חגיגי ערוך. שולחן חג,
לפני שכולם מגיעים ערכו בירור צרכים כדי שכולם יהנו לשבת סביב השולחן שעליו עמלתם/שולחן חג

יש דברים שחוזרים על עצמם לפחות פעמיים בשנה – לארח ולהתארח. בלוח השנה העברי זה קורה בראש השנה, סוכות ופסח. המטלות הרבות שכרוכות באירוח מובילות הרבה פעמים את המארחים ללחץ. לכן, כדי לעבור את התרחיש בקלילות ולהתרכז בחדוות החג הנה הטיפים שלנו לאירוח שפוי:

תכנון תפריט – אם עוד לא עשיתם זאת - עכשיו זה הזמן: בדקו מי הם האורחים שלכם. כלומר, בררו מי צמחוני, מי טבעוני, מי אוכל רק מרק עוף, מי מתרחק מלפתן וכמה ילדים צפויים להגיע. כך, תוכלו לבנות תפריט שבו לכל אחד יהיה מה לאכול גם אם הוא בררן. המפתח הוא תפריט מגוון, אבל לא צריך לצאת מפרופורציות עם עוד ועוד מנות. אל תגזימו – זה מפתח לתסכול.

אישה עושה קניות בסופר. ShutterStock
רשימת קניות מסודרת תחסוך לכם הרבה כאב ראש/ShutterStock

רשימת קניות – בדרך כלל לא קונים את כל המצרכים במקום אחד. מבקרים אצל הקצב, הדייג ובמעדנייה. את הרשימה שלכם חלקו לפי מוקדי קניות ואת רשימת הקניות שנערכות בסופר/ שוק חלקו לפי נושאים – ירקות ופירות, מוצרי חלב, דגנים וקטניות וכו'. באופן הזה תחסכו זמן בשיטוט בין המעברים והמדפים.

הכינו או הקפיאו דברים מראש – יש מאכלים שאפשר ואף רצוי, להכין כמה ימים לפני ולהקפיא. מרק עוף למשל, או מנה אחרונה קפואה כמו פרפה אפשר להכין מראש. מנות נוספות אפשר לאפות חלקית ורגע לפני שמגיעים האורחים לתת להם את הטאץ' האחרון בתנור. השיטה רלוונטית גם להכנת סלטים: אפשר להכין מראש ובנפרד את הסלט (ירוק, סלק) ואת הרוטב לשמור במקרר, ולערבב רגע לפני שהאורחים מגיעים. גם אגוזים קלויים למשל למנת אורז חגיגית או סלט – קלו אותם מראש ושימרו בקופסת פלסטיק אטומה. דברים נוספים אפשר להכין מראש וביום האחרון לבשל עם הרוטב.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
שולחן אוכל. ShutterStock
Uדאו שיש לכם מספיק כיסאות ושולחנות לכל האורחים/ShutterStock

שולחנות וכסאות - בררו כמה אורחים צפויים להגיע ואם יש מספיק מקום (כיסאות ושולחנות) לכולם. אם צריך לארגן כיסאות, מפות ושולחנות – זה הזמן לעשות זאת ולא בדקה ה-90, כשכולם לחוצים או כבר יצאו אל עבר ארוחות החג. בדקו עם שכנים ובקבוצות הווטסאפ/ פייסבוק המקומיות שלכם ותאמו מתי אתם אוספים את הפריטים. כך גם לגבי כלי הגשה, כוסות יין או התארגנות מושכלת על כלים חד פעמיים. אפשר לשקול גם לערוך שולחן ילדים: שולחן נמוך יותר עם כסאות קטנים. לעיתים זה פותר בעיית מקום וגם מאפשר להורים קצת חופש סביב השולחן, בעוד הילדים שמחים להיות יחד.

עזרה בתשלום - מארחים המון אנשים? רוצים ליהנות מהארוחה ופחות לעמול בזמן שכולם סועדים? נסו למצוא עוזר/ת לכמה שעות שיעזרו בפינוי הכלים, העמסת מדיח, ניגוב ושטיפה. אין לכם מושג כמה זה ישחרר אתכם וזה שווה את העלות. אם אתם מוותרים על האופציה הזאת, גייסו כמה ילדים בוגרים שיסייעו במשימה. המשימה גם תעסיק אותם וגם תעניק להם חינוך לעזרה במטלות החג.

בייביסיטר. ShutterStock
אם יש לכם האפשרות - הכינו במעוד מועד בייביסיטר מהמשפחה שתהיה אמונה על הזאטוטים/ShutterStock

בייביסיטר לילדים בעת ההכנות האחרונות - עוד צעד מבורך. יש לכם תינוקות, פעוטות, ילדים קטנים? בדרך כלל הם בעיקר מפריעים בשעות שלפני – הזמן בו צריך להתפנות לסידורים אחרונים, בישולים והכנות. שריינו לכם בייביסיטר (אולי אפילו בת דודה שתבוא לפני הזמן) ועדיף שתיקח את הילדים לגן משחקים או תטייל איתם בחוץ. ראש שקט עשוי לעשות הבדל עצום בארגון, בחוויה ובהרגשה.

קחו נשימה והירגעו - יהיה עמוס, רועש ובוחש, יהיה לכלוך ותהיה גם עבודה – אבל אחרי כמה שעות ומאמץ זה יעבור ואפילו, יהיה כיף. חג שמח!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully