וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האבנים המתגלגלות: כל הדרכים להסרת אבנית

27.11.2016 / 8:32

היא מצטברת בין היתר בקומקום השתייה שלכם, על גבי הברזים ואפילו במכונת הכביסה. הדרך להסירה פשוטה ותחזוקה שוטפת היא בבחינת מניעה. הכל על דרכי התמודדות עם האבנית

קומקום נירוסטה. ShutterStock
המשקעים מצטברים על גוף החימום ועל תחתית הנירוסטה של הקומקום ופוגעים ביעילות ההרתחה/ShutterStock

המים בישראל נחשבים למים "קשים" והמשמעות היא שהם מכילים אחוז גבוה של סידן ומגנזיום, חומרים השוקעים ומתגבשים למשקע לבן-אפרפר הנקרא אבנית. משקעי האבנית מצטברים במכשירים ביתיים כמו קומקום, מדיח כלים, מכונת כביסה, מסנני מים וגם על גבי גופי חימום, ברזים ופתחי הטוש שבמקלחת. את האבנית יש להסיר משום שהיא סותמת פתחים וצינורות ומפריעה לפעולה תקינה. ישנן כמה דרכים להסיר את האבנית ומומלץ להכניס את הניקוי לשגרת תחזוקת הבית הקבועה.

אז איך נפטרים מהאבנית?

קומקום – הקומקום הוא אולי שיאן המכשירים צוברי האבנית. הסיבה היא שאנחנו משתמשים בו באופן יום-יומי ומעבר לכך שיש בו תמיד מים, כל הפעלה מביאה אותו לדרגת רתיחה והחימום מגביר את קצב צבירת האבנית. המשקעים מצטברים על גוף החימום ועל תחתית הנירוסטה של הקומקום ופוגעים ביעילות ההרתחה. אז איך מסירים את האבנית? ניתן לעשות זאת עם שני חומרים טבעיים שמשמשים לבישול וכלל אינם חומרי ניקוי: חומץ או מלח (חומצת) לימון.

אם בוחרים להשתמש בחומץ (חומץ 5% יעשה את העבודה) יש לשפוך לקומקום חומץ, כשליש מגובהו, להוסיף מים קרים (עד שקו המים עובר את סימן הצטברות האבנית הגבוה ביותר) ולהמתין כרבע שעה. לאחר ההמתנה, ניתן להרתיח את מי החומץ, אבל לא לשכוח לאחר מכן לשפוך את כל תוכן הקומקום לכיור ואז לשטוף אותו כמה פעמים, עם מים קרים ונקיים עד שהוא נקי מחלקיקים לבנים. כעת, יש להרתיח מים בקומקום בכמות מקסימלית לפחות פעם אחת לפני שמרתיחים מים לתה או לקפה. גם את מסננת פתח הקומקום מומלץ להשרות אחת לשבועיים-שלושה, בצלוחית עם חומץ ומים, כדי לפתוח את הפתחים שנסתמים ומקשים על המזיגה. לחלופין, אפשר להשתמש במלח לימון (הנמצא בבתים רבים על מדף התבלינים). יש להוסיף לקומקום מלא במים כף של מלח לימון, להמתין מספר דקות ולשטוף היטב.

ראש מקלחת. ShutterStock
אל תחכו עד שזרם המים מזייף. הקדימו ניקיון/ShutterStock

ראשי מקלחת – אזור נוסף ממנו כדאי להסיר את האבנית באופן שגרתי הוא ראשי מקלחת. לא צריך לחכות עד שהזרם מתחיל לזייף ולזרזף. אם מדובר בראש מקלחת ניתן להבריג אותו החוצה ולהשרות כרבע שעה בקערה עם חומצת לימון או חומץ, מהולים במים. לפני ההרכבה חזרה, שטפו היטב והבריקו עם מטלית. אפשרות נוספת שתחסוך את הפירוק וההרכבה היא למלא שקית ניילון אטומה בנוזל המהול ולתלות על ראש המקלחת (יש לוודא שראש המקלחת שקוע כולו בתוך הנוזל) ואז להסיר אחרי כרבע שעה, לשטוף ולהבריק עם מטלית.

ברזים – סביב פתח הברז מצטברת אבנית וניכרים כתמי מים שמעכירים את הנירוסטה. איך מנקים? טובלים מטלית בד בחומץ מהול במים ביחס של כוס אחת של חומץ ושלוש כוסות של מים. משפשפים את הברזים ומבריקים (בייחוד באזור הפיה היכן שמצטברת האבנית), ממתינים כ-10 דקות ולאחר מכן שוטפים ומנגבים עם מטלית יבשה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
ברז עם כתמי מים בחדר האמבטיה. ShutterStock
כתמים לבנים שנוצרים על הברז הם תחילתה של אבנית/ShutterStock

מדיח כלים – אחת לכמה חודשים מומלץ להפעיל את מדיח הכלים כשהוא ריק מכלים ולהוסיף לפני ההפעלה חומץ לניקיון יסודי ונטרול ריחות. את החומץ (1 כוס) יש לשפוך על תחתית המדיח לפני ההפעלה וליהנות גם מיתרונות ההברקה.

מכונת כביסה – גם המכונה האמונה על ניקיון בגדינו צוברת אבנית שהופכת את פעילותה ליעילה פחות. כדי לנקות אותה, בדומה למדיח, יש להפעילה ריקה על תכנית הרתחה עם כוס חומץ או 2 כפות גדושות מלח לימון (יש לשים בתא אבקת הכביסה). מומלץ לערוך את הסיבוב הזה כל 3-4 חודשים כדי למנוע סתימות ולשמור על תקינות המכונה.

חומרי ניקוי ייעודיים להסרת אבנית
סדרת מוצרי אנטי קאלק של סנו פותחו על מנת לתת פתרון יעיל ונוח להסרת אבנית. המוצרים בסדרה מגיעים בתרסיס, נוזל, אבקה ומטליות לחות לשימוש נוח. מוצרי אנטי קאלק מתאימים להסרת אבנית ממגוון רחב של אביזרים ומכשירים: קומקומים, מכונות אספרסו, מדיחי כלים, מכונות כביסה, מגהצים, ברזים, ראשי טוש, אסלות ומשטחים.

מדיח כלים. ShutterStock
אחת לכמה חודשים הפעילו את המדיח ללא כלים ועם חומץ לניקיון יסודי/ShutterStock
מערכת וואלה! בששיתוף סנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully