וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכורות ומעוצבות: ציורית בנטף שכבשה את ליבנו

23.9.2016 / 9:17

זה נראה כמו כפר מרוחק מעבר לים, אך מדובר בדירה שכורה וציורית השוכנת ביישוב נטף שבהרי ירושלים. הדיירים משלמים עליה 3,000 שקלים לחודש ויש להם נוף קסום ואפילו חוות סוסים סמוכה

גדעון צנטנר

לאן הגענו?
לנטף - יישוב קהילתי, לבית קרקע ובו 2 חדרים, בגודל 60 מ"ר.

כאן גרים
אלעד שדה (31) ומדין רגב- חומש (21), שהכירו באופן מפתיע. בתחילת הדרך תרגל אלעד יוגה עם אמה ואחותה של מדין ובא לבקר אותן בביתן, שם ראה אותה לראשונה. המבטים הצטלבו והזיכרון נצרב בתודעה, אך חילופי הדברים הראשונים ביניהם היו רק שלוש שנים מאוחר יותר, עת שנפגשו במקרה בכנס אקרובטיקה. כעבור שלוש שנים נוספות, הגורל קשר ביניהם שוב, הפעם, במרחב הווירטואלי של הפייסבוק ומשם, הכל כבר המשיך מעצמו. אלעד עוסק ביוגה עד היום ומשמש כמורה לאקרו-יוגה, "אני אוהב את זה שבאקרו-יוגה אנשים חוזרים לשחק ומגלים דרך זה כמה הגוף שלהם מדהים". מדין גם היא נטועה עמוק בעולם התנועה ורוקדת מגיל צעיר. לאחרונה, הצטרפה לאלעד בשיעורים שהוא מעביר ויחד הם מדגימים ועוזרים לתלמידים בתרגול.

דירה שכורה בנטף. נועם מושקוביץ
תמיד בתנועה. אלעד ומדין/נועם מושקוביץ

יגעת ומצאת
בני הזוג נכנסו אל הדירה לפני 4 חודשים, כמעט במקרה. לפי התכנית המקורית הם היו אמורים לעבור לדירה חדשה ביפו וכבר היו חתומים על חוזה שכירות, אלא שימים ספורים לפני המעבר, רצה הגורל והם נקלעו לנטף. שם ביקרו חבר, מבעלי סטודיו ליוגה והדירה שהם חיים בה כיום. "הוקסמנו מהמקום ואמרנו לו בצחוק שאולי נעבור לכאן במקום ליפו. במהלך אותו יום זה הפך מצחוק להחלטה. זה משהו שאיחלנו לעצמנו ופתאום נוצרה האפשרות, אז לקחנו אותה בשתי ידיים".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

לראשונה טיפלו בסיבה בגללה חליתי בפיברומיאלגיה ולא בסימפטום

בשיתוף מרכז איריס גייר לטיפול דרך אבחון בגלגל העין
דירה שכורה בנטף. נועם מושקוביץ
מילאו את הבית רק ברהיטים שזקוקים להם. מבט לסלון/נועם מושקוביץ

הום סטיילינג
ההחלטה לגור קרוב לטבע, בבית עם מראה של צימר, הכתיבה את בחירותיהם העיצוביות של הדיירים. מרבית הרהיטים בדירה עשויים עץ ומתכתבים עם רצפת הפרקט ותקרת העץ, כשברקע פזורים עציצים וזרי פרחים שמשתלבים עם הנוף הפסטורלי הנשקף מהחלונות. בני הזוג בקשו לשמור על מראה פשוט ולא עמוס. "שנינו מגיעים מבתים עם המון חפצים והיה לנו חשוב שבבית שלנו יהיה רק מה שאנחנו צריכים, לא יותר מזה". מסיבה זו בחרו לשלב בסלון רק פריטים מהותיים להם כמו שטיח חמים, כריות צבעוניות, כורסה וצמד הדומים סרוגים. "בגלל שאני מעביר כאן שיעורים פרטיים", מסביר אלעד, "חשוב שיהיה נוח להזיז את הרהיטים בקלות".

דירה שכורה בנטף. נועם מושקוביץ
שילוב של עץ וצמחיה, יוצר סביבת מגורים כפרית שמתכתבת עם הנוף שבחוץ/נועם מושקוביץ

בצדו השני של הסלון מוקמה שידת עץ ומעליה מדף תואם המשתלשל מן התקרה בשרשראות ברזל, שתורמות למראה הטבעי והמחוספס. עציצים, ספרים, ציורים ייחודיים ורמקול עגול המשמש להשמעת מוזיקה בשיעורי האקרו-יוגה, אמונים על הפן הדקורטיבי. את הצבע מספק המטבח, שארונותיו צבועים בצבע תכלת. בני הזוג מרבים לבשל כאן, יחד או לחוד, ואוהבים לאכול את ארוחותיהם או לשתות קפה של בוקר, בפינת אוכל זוגית וכפרית המורכבת משולחן וזוג כיסאות עץ.

דירה שכורה בנטף. נועם מושקוביץ
קטן אך עונה על כל צרכיהם של הדיירים. חדר השינה/נועם מושקוביץ

חדר השינה אינו גדול אך עונה על כל צרכיהם. "גם כאן רצינו שלא יהיו חפצים מיותרים. אנחנו אוהבים להתעורר אל השקט שיש פה ולראות מהחלון שמיים ועצים". על השידה שלצד המיטה הם מיקמו קערת אבנים, שקיבלו במתנה, עליהן נחרטו מילים כמו "פשטות", "רוגע" ו-"אהבה", שמזכירות להם את מה שחשוב. אנרגיות נעימות לא פחות יש במרפסת בעלת שני מפלסים המחופים בדק עץ ומשקיפים אל הנוף היפה של הרי ירושלים ונחל כפירה. במרחק צעדים ספורים נמצאים סטודיו מרווח בו מלמד אלעד אקרו-יוגה וחוות סוסים שסמוך אליה נבנה מטבח עץ פתוח, שם אוהבים הדיירים לארח משפחה וחברים. "כל האזור הזה מרגיש כמו בית הפתוח עבורנו מתי שנרצה".

דירה שכורה בנטף. נועם מושקוביץ
הנוף הירוק שבחוץ נשקף דרך החלונות/נועם מושקוביץ

מוציאים חוזה
שכ"ד- 3,100 שקלים בחודש, כולל ארנונה. חשמל- 400 שקלים לחודשיים.

פאנלים
אלעד ומדין מנקים בדרך כלל יחד, כל יום קצת ואחת לשבועיים עורכים ניקיון יסודי, בעזרתו האדיבה של האיי רובוט שלהם. מבחינת חלוקת תפקידים ביתית, אלעד אמון על תחום הכביסות בבית ומדין חולשת על אזור המטבח.

דירה שכורה בנטף. נועם מושקוביץ
קפה וכדורי שוקולד הם דיירי קבע במקרר/נועם מושקוביץ

דו"ח מקרר
"אין לנו הגדרה ברורה של טבעונות או צמחונות, אבל אנחנו שומרים על תזונה מאוזנת", מספרים בני הזוג. הם נוהגים לאכול בעיקר בבית ולכן, מבשלים מדי יום, כשהמנות האהובות עליהם הם תפוחי אדמה בתנור ושוקולד ביתי שמדין מכינה בעצמה. במקרר שלהם יש תמיד פרלינה- מחית אגוזי לוז ממנה מכינים את השוקולד, קפה וכדורי שוקולד.

עתידות
"המעבר לכאן הוא התפתחות מאוד גדולה מבחינתנו, זה משהו שאיחלנו לעצמנו", הם מכריזים בחיוך ומוסיפים "האיחול הבא הוא מקום דומה, שיהיה שלנו". עד אז הם מתכננים ליהנות מהבית והאזור שבחרו לחיות בו ובעתיד הרחוק יותר מקווים לעבור לצפון. "למרות שמבחינתי זה יכול להיות בכל מקום", מדין מסייגת, "העיקר שירגיש נעים ובבית".


חושבים שהדירה שלכם מתאימה למדור?
שגרו מייל לגילי אלעד gili_elad@hotmail.com

רוצים להציץ לעוד דירות שכורות? כנסו לכאן

דירה שכורה בנטף. נועם מושקוביץ
ציורים ייחודיים מחברה אמנית, פזורים בכל רחבי הבית/נועם מושקוביץ
דירה שכורה בנטף. נועם מושקוביץ
ארונות מטבח צבועים תכלת ופינת אוכל רומנטית בסגנון כפרי/נועם מושקוביץ
דירה שכורה בנטף. נועם מושקוביץ
אבנים עם אנרגיות ומסרים חיוביים, מקשטות את השידה/נועם מושקוביץ
דירה שכורה בנטף. נועם מושקוביץ
מראה חמים של צימר, גורם לדיירים להרגיש בבית/נועם מושקוביץ
דירה שכורה בנטף. נועם מושקוביץ
אוהבים לארח כאן חברים ומשפחה. המטבח הפתוח, סמוך לסטודיו/נועם מושקוביץ
דירה שכורה בנטף. נועם מושקוביץ
פעם היה המתחם כולו חוות סוסים. כיום נותרו סוסים בודדים/נועם מושקוביץ
דירה שכורה בנטף. נועם מושקוביץ
הסטודיו בו מלמד אלעד אקרו-יוגה/נועם מושקוביץ
דירה שכורה בנטף. נועם מושקוביץ
מרפסת המשקיפה אל הנוף היפה של הרי ירושלים ונחל כפירה/נועם מושקוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully