וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מעורר את בלוטות הטעם: סנדוויצ'ים מקוריים ושיטות אריזה לקראת החזרה ללימודים

1.9.2016 / 9:02

מקסיקני, אמריקני או אפילו טוסט מושקע על צלחת. הנה כמה רעיונות אנינים ואסתטיים שתוכלו לשלוח עם הילדים לבית הספר

סנדוויץ ארוז. ShutterStock
סנדוויץ' אסתטי מעודד את הילדים לאכול/ShutterStock

לקראת הראשון בספטמבר הורים רבים עומדים בפני השאלה: "עם איזה אוכל אשלח את הילד לגן, או בית הספר?" לרוב הילדים יש בחירה והעדפה זהה. אבל יחד עם זה מחקרים הוכיחו שפיתה עם שוקולד זה בדיוק מה שהילדים שלנו לא צריכים. ובמלים אחרות, סתם קלוריות מיותרות ושומן. יתרה מכך, בבתי ספר רבים מבקשים מההורים להימנע מאלה.

הסבתות שלנו נהגו לומר ש"סנדוויץ' זה לא אוכל". ובכן, הסבתות טעו. כי סנדוויץ' איכותי ומושקע יכול להיות ארוחה משובחת, של שילוב תזונתי מושלם של פחמימות מלאות, חלבון ויטמינים ומינרלים. נשמע לכם מסובך? ממש לא. במשרד הבריאות ממליצים לשלב בסנדוויצ'ים ממרחים וירקות. אבל כמה כבר אפשר לאכול גבינה לבנה עם מלפפון, או צהובה עם עגבנייה? הילדים צריכים גיוון, מבחינה תזונתית, וגם אתם, מבחינה יצירתית. בצד אלו, עולה השאלה איך אורזים את כל היופי הזה כך שהטריות והבריאות ישמרו בכריך?

טורטייה. ShutterStock
טורטייה דקה כתחליף ללחם/ShutterStock

סנדוויצ'ים בסגנון מקסיקני
במקום לחם, השתמשו בטורטייה. הרווח משולש: גם טעים, גם שונה ובמיוחד – נוח למילוי ולאחיזה.
מה אפשר להכניס לסנדוויץ'? חביתה, ביצה קשה, רצועות עוף, פסטרמה, תירס, אבוקדו, רצועות פלפל, חסה, פרוסות עגבנייה, פרוסות בצל, בצל ירוק, זיתים.
טיפ אריזה: טורטיות הן מעין פיתות דקות ועגולות. ממלאים אותן במרכזן ומקפלים משני הצדדים כלפי פנים, כך שייווצר מעין כיס שמחזיק את המילוי. מגלגלים וסוגרים.
במה אורזים? נייר אלומיניום יחזיק את המבנה הארכיטקטוני בשלמותו.
תוספת בריאה: כדי שלילדים יהיה נוח ואפילו מפתה להכניס אל הפה ירק בשעות הלימודים, מומלץ לחתוך גזר מקולף לרצועות קטנות ולקשור בשקית ניילון. הילד יוכל לנשנש את הירק הבריא גם אחרי הפסקת העשר מבלי שהוא יאבד את טריותו וצורתו.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קק"ל מעודדת לימודי אקלים באמצעות מלגות לסטודנטים צעירים

בשיתוף קק"ל

כך תכינו טורטייה משובחת וארוזה שלב אחר שלב:

לחם ממולא
מדובר בפטנט ותיק של פועלים קשיי יום, שעושה בשנים האחרונות Come back. חוצים רבע ככר לחם או חלה, מוציאים את החלק הלבן והרך וממלאים בכל טוב. משום שהלחם סופג נוזלים, אפשר להכניס לתוכו גם תבשילים "רטובים", אבל מומלץ לא להגזים בכמות הנוזלים.
מה אפשר להכניס לסנדוויץ'? שקשוקה, גבינה צהובה, בולונז, חביתת ירק, סלטי ירקות, טחינה, חומוס פסטרמה, טונה, גבינות, ירקות וביצים.
טיפ אריזה: עוטפים את הלחם בניילון נצמד ו"מועכים" מעט את יחד עם התכולה.
במה אורזים? נייר אלומיניום הוא השיטה המועדפת. אפשרות נוספת: להניח את הלחם בצלחת חד פעמים ולעטוף אותו, ביחד עם הצלחת (בניילון נצמד).
תוספת בריאה: ירק ממשפחת השורשים מחזיק מעמד יותר זמן מכל ירק אחר בשעה שהוא מחוץ למקרר, בתיק של הילד ולכן, לארוחה כזאת יתאים קולורבי מקולף חתוך לרצועות דקות.

לחם ממולא. ShutterStock
לחם ממולא בהפתעות/ShutterStock

הסנדוויץ' האמריקני
בניו יורק מדובר בלהיט: קורנביף - בשר כבוש בעברית. יש לו תדמית "יהודית", אולי בגלל המלפפון החמוץ שמככב בו, אבל למעשה הוא הומצא באירלנד. קורנביף יכול להוות חלופה מושלמת לפסטרמה. אפשר להכין את המנה בבית או לקנות פרוסות חתוכות מוכנות באריזות ואקום.
מה אפשר להכניס לסנדוויץ'? מלבד קורנביף, מככב בסנדוויץ', כאמור, מלפפון חמוץ, או כרוב כבוש, וחרדל.
טיפ אריזה: שווה להשקיע באריזה מסוגננת וקלאסית, כפי שאורזים במעדניות (דלי'ז) האמריקניות.
במה אורזים? עוטפים בעזרת דפי אפיה מתכלים. הפטנט הוא שאפשר לקלף את מחצית האריזה ולהשאיר את חלקה התחתון כך שתחזיק את כל ההפתעות הקולינריות שבפנים.

ככלל, כדאי להוסיף לתפריט הילדים גם פרי שהם אוהבים. בשעות הצהריים, כאשר הקטנים זקוקים למנת סוכר, עדיף כמובן שהסוכר יגיע מן הטבע. הכניסו לתיק של הילד לצד ארוחת העשר גם פרי מפירות העונה העסיסיים והטריים, או לחילופין פירות יבשים כמו תמרים, צימוקים או דבלים, שיתרמו לתזונה הבריאה של הילד.

סנדוויץ ארוז. ShutterStock
דרך נוספת לארוז את הסנדוויץ'/ShutterStock

והנה עוד כמה טיפים לאריזה יעילה ומפתה:

כשעוטפים את הסנדוויץ' בנייר אפייה, כדאי לקשור סביב העטיפה סרט או חוט צבעוניים, להדביק מדבקות חמודות ולתת טאצ' אישי ואוהב של בית.

הניחו את הכריך, או הכריכים על צלחת חד פעמית. עטפו את הכריך ביחד עם הצלחת בניילון נצמד. מתאים במיוחד כשמכינים כריכונים בצורות וחיתוכים מיוחדים.

שקיות ניילון מתאימות במיוחד כשהסנדוויץ' ריחני (סלט טונה, נקניק, ממרח שום), גם כדי להשאיר את הארומה בתוך הסנדוויץ' וגם כדי למנוע ממנה לחלחל החוצה ולהידבק לחפצים אחרים שיש בתיק.

רוצים להפתיע באריזה צבעונית? השתמשו במפיות נייר. אפשר לארוז בשני סוגי מפיות בצבעים משלימים, או במפיות עם דוגמאות יפות, שישמחו את העין ואת הלב. כמו כן, אפשר לרפד במפיות נייר את התחתית והדפנות של קופסת האוכל.

לילד שלכם יש מבחן או אירוע חשוב שהוא מתרגש לקראתו? העניקו לו תחושה טובה ונעימה. הכינו לו פתק מקורי ומרגש והצמידו אותו לארוחה. לא תאמינו כמה זה מרומם את מצב הרוח.

קופסת פירות. ShutterStock
תוספת פרי מתוק תספק מנת סוכר לילד במהלך היום/ShutterStock
מערכת וואלה! בשיתוף סנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully