וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כמה זנבות יכשכשו בתערוכת עיצוב שמיועדת לכלבים בלבד?

26.8.2016 / 9:00

אחרי שקיבלו יום בינלאומי במיוחד עבורם הנחגג ב-26 באוגוסט וערוץ טלוויזיה משלהם - מגיעה תערוכת עיצוב ואמנות הראשונה בעולם שמיועדת לכלבים בלבד. ניחוחות מוכרים, מייצגים בגובה נמוך ואפילו בריכה המדמה את האוכל האהוב על בעלי הזנב

אתר רשמי

חברנו הטובים ביותר כבר מזמן הפכו לבני משפחה מן המניין. בשנים האחרונות, מעמדם של בני הבית הפרוותיים מזכה אותם בחיי נוחות, הרחק מהמלונה שבחוץ והבונזו התפל. חייו של הכלב השתדרגו פלאים, החל ממזון מובחר, טיפולים רפואיים, מספרות מפונפנות, תלבושות, בייבי-סיטרים, דוג-ווקרים, צעצועים, אביזרים ואיך לא - גם מקום של כבוד בין הסדינים. בעוד שבמדינות כמו איראן נלחמים בתופעה שמסמלת עבור המשטר האסלמי את המערב ומטילים קנסות כבדים על כל מי שמעז להוציא את כלבו לסיבוב, בעולם המערבי - זוכה הכלב ליחס כאחד האדם. מחר ה-26 באוגוסט נחגג יום הכלב הבינלאומי, יש גם ערוץ טלוויזיה מצליח שנולד במיוחד עבור הכלבים (פרי פיתוח ישראלי) ועכשיו מגיעה גם תערוכת עיצוב ואמנות שמיועדת לכלבים בלבד.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אומרים שאמנות מיועדת לכולם, אך עד עכשיו 'כולם' התייחס לבני אדם בלבד", מסביר האמן הבריטי, דומיניק וילקס שיצר את תערוכת העיצוב והאמנות הראשונה בעולם שמיועדת לכלבים. "בזמן שחיות המחמד ממלאות תפקיד חשוב יותר בחיינו. אולי הגיע הזמן שעולם האמנות ישרת גם אותם?". התערוכה שהתקיימה השבוע בלונדון, נוצרה כחלק מקמפיין שנקרא "PLAY MORE ", במטרה לעודד את בעלי הכלבים להקדיש זמן לחיות המחמד ולמצוא דרכים חדשות לגרום להם להיות פעילים ושמחים. המייצגים שמרכיבים את התערוכה עוצבו תוך ייעוץ עם וטרינרים מומחים, כדי להבטיח שישלבו גירויים נפשיים ופיסיים שיועילו לבריאותם של המבקרים החדשים.

התערוכה הייחודית מורכבת ממייצגים אינטראקטיביים וציורים מקוריים שנוצרו במיוחד עבור חברו הנאמן של האדם. כל מייצגי התערוכה מבוססים על פעילויות שאהובות על כלבים במיוחד- רדיפה אחרי כדור, אכילה וניחוחות נעליים. "התערוכה הזו היא אחד האתגרים היותר מענייניים שהתמודדתי מולם", מספר וילקס,"זה מאוד מרגש ליצור אוסף ייחודי של אמנות לקהל חדש לגמרי, ואני מקווה שהרבה זנבות יכשכשו".

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

חלל התערוכה מציע לכלבים ליהנות ממייצג שנקרא "שיוט כלבים"- כל מי שיש לו כלב יודע, שאלו נהנים במיוחד להוציא את ראשם מחלון המכונית בזמן נסיעה כדי ליהנות מבליל הריחות המגיע לכיוונם. וילקס, יצר מכונית דו ממדית שמדמה את חווית הנסיעה ומאפשרת לכלבים ליהנות מנסיעה במכונית עם חלון פתוח, בזמן שווינטלטור גדול ממדים מפזר לעברם ניחוחות אהובים (כגון: דגים, בשר נא ואפילו נעליים ישנות). מיצג נוסף שנקרא "ארוחת ערב חלומית" הינו קערת אוכל ענקית המלאה עד סופה בלמעלה מ-1,000 כדורי משחק שנראים כמו מזון כלבים. בחייו של כלב, מזון ומשחקי כדור הם תמצית האושר. "ארוחת ערב חלומית" משלבת בין שניהם ומגשימה את חלומו של כל כלבלב - קערת ענק מלאה בכדורים דמויי אוכל שניתן להשתובב בתוכה. המייצג השלישי שזכה לכינוי "נפלאות המים" משדך בין בעלי הזנב ואהבתם העצומה למים. המיצג הרטוב מציג קערות מים על משטח דשא, כאשר מזרקות מים מרקדות מותקנת במרכז כל קערה. משחקי המים יגרמו לכלבים לרדוף ולרקד עם המזרקות המשתנות.

מה הייתה התגובה של המבקרים?
"בעלי הכלבים היו מרוצים מאוד , אבל עבורי האינדיקציה האמתית הייתה כמה זנבות יכשכשו" אומר וילקס לוואלה! בית ועיצוב. "הכלבים נראו שבעי רצון למשך כל הביקור. לראות את כל סוגי הכלבים משוטטים יחדיו ברחבי הגלריה הקסים אותי- זה היה כמו להתבונן במועצת האו"ם של הכלבים".

מה הכי הלהיב את המבקרים?
"הכלבים אהבו במיוחד את קערת הכדורים. בנוסף, כל כלב שישב במכונית והוציא את ראשו מהחלון העלה בי חיוך".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

לצד עבודותיו השובבות והאסתטיות של וילקס מוצגים מבחר ציורים מקוריים ומיצגי מולטימדיה של אמנים ומעצבים בריטים נוספים. שיתוף הפעולה הניב חלל המציג אמנות עכשווית באופן שלא היה מבייש את הטייט גלרי. כל אחת מהעבודות הללו נוצרו תוך שימוש בצבעים שכלבים מטייבים לראות כגון: אפור, צהוב וכחול. בנוסף, כל הציורים ממוקמים בגובה העיניים של הכלבים, בחלקם התחתון של קירות הגלריה. בגזרת המולטימדיה: מייצג המולטימדיה של ניק וויט מדמה תפיסה של צלחת מעופפת שמקפץ על המסך. האמנית גואן הומל ניואל, מציגה את האינטרפרטציה שלה להתרגשותו של הכלב מבואו של הדוור. על קירות הגלריה ניתן להתרשם מציורים של המאיירת, קליר מליסון, המציגה סדרת תמונות של חורש שנוצרה בצבעים שכלבים יכולים לראות. האמן, רוברט ניקול, צייר פארק שבו שוקי עוף מופיעים כעצים. ולסיום, האמנית מישל תומפסון, יצרה דימוי חזותי של תנועותיו של הכלב בזמן טיול בחוץ. "אמנות עכשווית מהווה מקור חשוב להשראה עבור בני האדם", מסכם וילקס, "אבל מעולם לא ניסו להשתמש בה על מנת להעניק את אותה תחושה לבעלי החיים".

איך תסכם את האירוע הראשוני?
"המסקנות שלי הן שכלבים הם ממש כמו אנשים, הם אוהבים לראות ולחוות דברים חדשים" כלשונו של וילקס. "אמנות היא מפתיעה ופלאית ואין סיבה שכלבים לא יתנסו ויחוו אותה".

התערוכה הייחודית שהצליחה להעלות חיוך בקרב מבקרים רבים (על שתיים ועל ארבע כאחד), הוצגה ליומיים בלבד בשבוע שעבר, אך השאירה טעם לעוד. השמועות אומרות שהיא צפויה לעלות שוב. נקווה שבקרוב.

עוד בנושא:

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
תערוכת עיצוב ואמנות לכלבים בלבד. יוטיוב, אתר רשמי
תערוכת עיצוב ואמנות לכלבים בלבד/אתר רשמי, יוטיוב
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully