וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגרש לכל ילד: מייקאובר מרגש למרכזי ספורט עירוניים בריו

19.8.2016 / 1:00

ילדי ריו העניים זכו לעיצוב מחודש, שיפוץ ורענון מרכזי הספורט השכונתיים. מותג הספורט שעומד מאחורי הפרויקט המבורך הזה מנסה להעלות את המודעות ולעודד את הצעירים לפעילות ותזוזה

מרכזי ספורט עירוניים שעוצבו ביוזמת נייקי לילדי ריו. נייקי,
מגרשי החלקה בסקייטבורד מוקפים בציורי גרפיטי/נייקי

22 כפרים אולימפיים בשכונות ריו דה ז'נרו אומצו על ידי תאגיד הספורט המוכר נייקי. ממרכזי ספורט רעועים ונטושים, הם הופכים בזה אחר זה למרכזים מעוצבים, מעודכנים, מאובזרים ומרהיבים. מגרשי גלישה לסקייטבורד, ריצוף שפותח במיוחד מנעלי ספורט ממוחזרים, מגרשי כדור עף חופים ושימוש בחומרים ברי קיימא.

מרכזי ספורט עירוניים שעוצבו ביוזמת נייקי לילדי ריו. נייקי,
המרכזים המוזנחים קיבלו זריקת בוטוקס צבעונית/נייקי

בעוד הספורטאים הטובים בעולם מתחרים על מקומם בדפי ההיסטוריה, הכריזה נייקי, מותג הספורט המוכר על שיתוף פעולה מפתיע עם העיר ריו דה ז'נרו. 22 מרכזי ספורט עירוניים הפרושים בשכונות שונות ברחבי העיר יזכו לשיקום, רענון עיצובי ותמיכה צמודה של החברה. מרכזי הספורט המכונים "כפרים אולימפיים", נבנו ברובם בשנות השמונים ונמצאים באיזורים המקופחים והעניים של העיר. היוזמה נועדה להבטיח כי לדור הצעיר תהיה הזדמנות אמיתית ומתמשכת לממש את הפוטנציאל שלהם. " ילדי ברזיל נחשבים להכי פחות אקטיבים בדרום אמריקה- ואנחנו רוצים לשנות את זה", מסביר גורגו קסימרו, סמנכ"ל GLOBAL COMMUNITY IMPACT, בהודעה שמסר לעיתונות. כיום, משתמשים במרכזי הספורט כ-25,000 ילדים – נתון שנייקי מתכוונת להכפיל. במותג הספורט הפופולארי מאמינים שספורט מזיז את העולם, אבל מה לעשות שבמובן הזה העולם דווקא מאט את הקצב. הדור של היום הוא הכי פחות פעיל פיזית מהדורות שקדמו לו- ובדיוק את הנתון הזה מבקשת נייקי לשנות. באמצעות עיצובם מחדש של הכפרים האולימפיים, מבטיחה נייקי לשכנע את ילדי ברזיל להיות פעילים יותר.

עוד באותו נושא

שיא אולימפי: הגרפיטי העצום שנעשה במיוחד לכבוד אולימפיאדת ריו 2016

לכתבה המלאה
מרכזי ספורט עירוניים שעוצבו ביוזמת נייקי לילדי ריו. נייקי,
עושה חשק לילדים להגיע לכאן/נייקי

בתחילת החודש (אוגוסט), נחגג אירוע הפתיחה של הכפר האולימפי " Clara nunes" שנמצא בצפון העיר. רק ארבעה כפרים זכו לקבל מייקאובר מושקע במיוחד, בעוד יתר הכפרים יהנו מהדרכה צמודה בכל הנוגע: לציוד, מיכשור תכנים ופעילויות. אחרי השטפונות שפקדו את האיזור ב- 2013, נהרס רוב המבנה ויצא מכלל שימוש. לאחר תהליך חידוש, עיצוב ושיפוץ מסיבי שארך כחצי שנה, נחנך המקום מחדש שהוא מצוייד במגרש כדורגל, מגרש משחקים, מגרשי ספורט רב תחומיים ומגרשי גלישה לסקייטבורד. האמנית, פאנמאל קסטרו, ציירה על הקירות הפנימיים ברחבי הכפר כולו. כל הציורים מבקשים להמחיש את העתיד לבוא המבוסס על קהילה שמתפתחת בעקבות התמדתה בספורט.

מרכזי ספורט עירוניים שעוצבו ביוזמת נייקי לילדי ריו. נייקי,
פרויקט השיפוץ מעודד את הילדים לתזוזה ולפעילות ספורטיבית/נייקי

המרכז החדש מצטרף לשני כפרים שנחנכו בחודשים האחרונים. הכפר האולימפי, Encantado, נפתח באפריל האחרון וממוקם בשדרה מרכזית שמחברת בין שכונות החוף המערבי לאיזור הצפוני והפחות מפותח. הכפר זכה לעיצוב מחודש וצעיר שכולל חללים ומבנים חדשים. יש בו סטודיו לריקוד, מגרש כדור עף, מגרש כדורסל, מגרש כדורגל, מגרשי סקייטבורד ומגרש משחקים שמרוצף במשטח ממוחזר שעשוי מנעלי ספורט ממוחזרות. אמן הגרפיטי, אנדרה לורנסו, עיטר את קירות הכפר ביצירה שתשקף את רוחה של העיר. עבודתו נעשתה בשיתוף עם ילדי הקהילה ואמנים מקומיים נוספים.

הכפר האולימפי, Caju, נחנך על ידי התושבים ביוני האחרון. הוא משתרע על פני 16,500 מ"ר ובו: חדר כושר מקורה, מגרש כדורגל, אזור מכשירים, מסלולי מירוץ, מגרש משחקים וחדר משקולות. אמן הגרפיטי תומס - המכונה בשמו הפרטי בלבד, נבחר לקשט את הקירות בהשראת הילדים, תנועה וספורט. ולסיום, הכפר האולימפי, Manoel Gomes Tubino, צפוי להיפתח בסוף ספטמבר. לפי הדיווחים, הוא משתרע על כ- 45,000 מ"ר ומכיל: שתי בריכות שחייה, מגרשי ספורט שונים, חדרי אומנויות לחימה, מגרש טניס, מסלולי ריצה, אודוטריום וספרייה. הפסל ,ברונו ביג, יפסל עבור הכפר מייצג שעוסק בתנועה וריצה.

מרכזי ספורט עירוניים שעוצבו ביוזמת נייקי לילדי ריו. נייקי,
תראו מה שצבע יכול לעשות/נייקי

"המשחקים האולימפיים הם הזדמנות מצוינת עבור הדור הצעיר לחוות את מגוון תחומי הספורט", מסבירה אליס גיזמונטי, מנהלת הפעילות הקהילתית בנייקי ברזיל. "לצפות בנשים וגברים מתמודדים, מתגברים על מכשולים ומנצחים זה מעורר השראה". חוץ מלרענן ולעצב מחדש את הכפרים האולימפים, תשקיע נייקי בהדרכה צמודה של 600 אנשים צוות, חלוקה של 40,000 מוצרים וציוד של החברה בכל שנה. חזון החברה דוגל במעורבות הקהילה, מתוך אמונה שהרתמות ודאגה לקהילה תביא לתרבות ארוכת טווח של אהבת ספורט ופעילות אקטיבית.

אי אפשר להתעלם מהרצון השיווקי של המותג. שיפוץ מרכזים דווקא בריו הבנויה מיותר מ-160 שכונות ומונה כ-6.4 מליון איש, הוא למעשה פלטפורמה לטיפוח מערכת יחסים אדוקה וארוכה עם קהל צעיר. כך או אחרת, מדובר במיזם חיוני.

מרכזי ספורט עירוניים שעוצבו ביוזמת נייקי לילדי ריו. נייקי,
אמנים גרפיטי מוכשרים השתלטו על קירות המרכזים/נייקי
מרכזי ספורט עירוניים שעוצבו ביוזמת נייקי לילדי ריו. נייקי,
שימוש בחומרי ברי קיימא/נייקי

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully