וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתבכים עם המצעים והמגבות? הנה כל השיטות לקיפול ואחסון

5.7.2014 / 9:08

מגבות ומצעים תופסים הרבה מקום בארון, ואם אתם נוסעים אז גם במזוודה - איך תקפלו אותם בצורה פשוטה שתחסוך מקום וגם תראה אסתטית? הנה כמה שיטות יעילות

חדר שינה. ShutterStock
בקיץ רצוי להחליף מצעים אחת לשבוע/ShutterStock

אז איך אתם עם מצעים? כביסה, קיפול, סידור בארון והמשימה הגדולה מכולם – להציע את המיטות? מבין משימות סידור הבית רבים מודים שהמשימה הכי פחות חביבה עליהם היא להחליף סדינים וציפות – במיוחד כשמדובר במיטה זוגית גדולה. ואכן, צריך קצת מיומנות ושיטתיות בהכנסת שמיכה לציפה ובמתיחת סדין מושלמת על מזרן. בהחלט יש כאן פוטנציאל הסתבכות וכמעט כל אחד מכיר את הרגע הזה שהגומי של הסדין קופץ מהפינה וצריך להתחיל הכול מהתחלה, או את השלב בו מגלים שהתבלבלנו בין הרוחב לאורך של השמיכה בציפה וש"השפיץ" ברח והלך לאיבוד בנבכי הבד. במיוחד שמצעים רצוי להחליף פעם בשבועיים ובימי הקיץ – אחת לשבוע.

קיפול מצעים. ShutterStock
ברגע שתאמצו לכם שיטה - משימת קיפול המצעים תהיה הרבה יותר פשוטה/ShutterStock

אבל לפני כל אלה יש את השלב המקדים שבו שולפים את המצעים מהארון. לפעמים התסבוכת מתחילה מול ארון המצעים, כשלא מוצאים את הציפיות המתאימות או כשמאתרים רק אחת ואז מתחילים לערבב סטים. בדרך כלל כשמתחילים לערבב - הסדר משתבש. משום שאז נוצר מצב שחלק מהסט בכביסה וחלק בארון והם לא מאוחסנים יחד. בלגן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

קופת החולים המובילה מציגה: השירותים שיהפכו את החיים שלכם לקלים יותר

בשיתוף כללית
כריות. ShutterStock
השתמשו בציפיות הכריות כ"שקית" לאחסון סט המצעים/ShutterStock

אחסון סטים בתוך הציפית
פטנט פשוט וחכם. משאירים ציפית אחת בצד מקפלים במהודק את הסדין, הציפיות והציפה השנייה של אותו הסט, מניחים אחד על השני ואז מכניסים הכול לתוך הציפית. מקפלים יפה את שארית הבד מתחת ומכניסים לארון. יש כאן רווח כפול. מצד אחד כל סט נשאר מאוחד ורק צריך לשלוף את "החבילה" הארוזה מהארון; ומצד שני מקבלים חיסכון בשטח אחסון.

מיקס אנד מאץ' – השיטה לאנשים פחות פדנטים
מי שמתקשה לשמור על סדר במצעים ואף פעם לא מוצא את כל חלקי הסט יכול ליישם שיטה אסתטית חלופית – שיטת מיקס אנד מאץ'. בשיטה זאת משאירים זמינים בארון רק סדינים וציפות בצבעים חלקים ו"משחררים רסן" רק עם ציפיות שמתאימות כולן לצבעי הסדינים והציפיות. באופן כזה, כל מה שתשלפו מהארון תמיד יתאים ואף ילך טוב ביחד. אם אתם בעניין של סדר מהיסוד, תוכלו לרכוש ציפות וסדינים חלקים ולהתאים להן ציפיות, כך שבכל קומבינציה תתקבל התאמת צבעים נעימה. אפשר לאמץ את הרעיון בייחוד במצעי הקיץ כשמתכסים בשמיכת פיקה, סדין או שמיכה דקה ומוותרים על הציפה. טיפ נוסף הוא לבשם את המצעים אחרי שמציעים את המיטות בתרסיס סנו מקסימה - לבדים ולאריגים שהוא גם מבשם וגם מנטרל ריחות לא נעימים. המיקרו-קפסולות שבמבשם משחררות ניחוח כשהמצעים זזים בזמן שאנו מסדרים אותם וכשאנו ישנים ונעים במיטה.

מצעים. ShutterStock
כשהמצעים חלקים אפשר לעשות שילוב בין הצבעים השונים/ShutterStock

קיפול סדינים עם גומי
מאז שנכנס הגומי לסדין הוא בהחלט ייעל את אופן הצעת המיטה ותרם לכך שסוף סוף הסדין לא בורח במהלך הלילה וקל הרבה יותר לגרום לו להישאר מתוח על המזרן. אך יחד עם זאת בשלב הקיפול והאחסון – יורדות לו נקודות. קשה יותר לקפל סדיני גומי יפה ובצורה מאורגנת ובגללם ארון המצעים נראה לפעמים כמו ערמה של כביסה לא מקופלת. אופציה אחת היא לגלגל את הסדינים למעין גליל ולטמון אותם בסלסה בארון. אופציה שנייה היא להתמקצע בקיפול. זה לא כל כך מסובך אחרי שמתרגלים את זה כמה פעמים וזה נראה מסודר טוב ומעל הכל חוסך מקום בארון. הרעיון הוא להסתיר את פינות הגומי ואז לקפל רגיל כאילו היה סדין ללא גומי.

מגבות. ShutterStock
גלגול מגבות עשוי לסייע בניצול שטח הארון/ShutterStock

ומה לגבי המגבות?
עוד משהו שהכרחי בכל בית ותופס הרבה מקום בארון הן מגבות. צורת הקיפול והארגון שלהן עשויה לשנות באופן דרמטי את שטח האחסון בארון וגם להקל על שליפה קלה. הסוד הוא במקום לקפל את המגבות בדרך הסטנדרטית – לגלגל אותן. מקפלים את המגבות לחצי (ועוד חצי עם המגבת ממש גדולה) ואז מגלגלים במהודק ומכניסים לארון אחת ליד (ומעל) השנייה. זה גם טיפ טוב כשצריך לארוז מגבות (וגם מצעים ובגדים) במזוודה והמשימה היא להצטמצם במקום. גלגול המגבות הוא גם נחמד מבחינה אסתטית. כששמים אותן בארון הקפידו שכלפי חוץ ייראה הקצה הקצר בו נראים קצוות בד המגבת סגורים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully