וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

טרנד שמתחזק: הבתים הצפים כובשים את המים

27.7.2016 / 14:11

כבר כמה שנים שברחבי העולם מצאו פתרון מושלם למצוקת הדיור הגלובלית ועכשיו, מגורים על פני המים עולים מדרגה: לא רק בתים אלא גם יחידות וסאונות לרווחת התושבים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
יחידה עצמאית שטה/מערכת וואלה!, צילום מסך

באסיה הם מקום משכנם של המסכנים וההומלסים, אך בעולם המערבי הם מסמלים חיי יוקרה ומותרות. מבנים צפים כובשים את מקורות המים ומציעים מגוון פתרונות שיישארו אותנו רחוק מהיבשה. במקומות כמו הולנד, מגורים על המים הם חלק מהנוף העירוני מזה שנים רבות; מעל לאלפיים בתים צפים שמשמשים למגורים מאכלסים את תעלותיה. אך עבור רובינו, התופעה שצוברת תאוצה ומציעה מגוון פתרונות להשתכנות על פני המים, נשמעים רטובים מידי. גובה פני הים העולה והמחסור באתרי פיתוח מובילים את גל ההתעניינות במבנים צפים. הצעות שונות לפתרון כוללות תכניות עתידיות לדיור המוני בתעלות לונדון ועד לבניית ערים שלמות בסין.

אם אתם חוששים ממה שלעתיד יש להציע, הבאנו לכם כמה דוגמאות שישאירו את הפחדים על היבשה ויגרמו לכם לשוט בדמיון אל עולם שצף על פני המים. סאונה מפנקת ששטה באגמים ומציעה לשטים אתנחתא מרגיעה ומפנקת, בית שהוא פנינה אדריכלית שמתקיימת באופן עצמאי לחלוטין, בריכה שמאפשרת לתושביה ליהנות מרחצה בנהר. ואם כבר פנינו לעתיד, אז קבלו את הבית הצף שמשמש כאלטרנטיבה להסכם ממון.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ויש אפילו מרפסת פתוחה לנוף/מערכת וואלה!, צילום מסך

ביחד ולחוד: בית צף לגירושים מאושרים

הבית הבא הוא תחליף מצוין להסכם הממון שמתלווה לכתובה. בתגובה לאחוזי הגירושים העולים תכננה חברת העיצוב ההולנדית ,OBA, בית צף שמתפרק לשניים. במידה והתפרקה החבילה וחיי הנישואין עלו על השרטון, יוכל הבית להתפרק לשניים ולהיסחף למקום מרוחק יותר. הקונספט העיצובי הוא פרי יוזמתו של מומחה לתרבות הפופ - עומר קבירי. הפרויקט שנקרא, PRENUPTIAL HOUSE, מורכב משתי יחידות טרומיות שנראות ומתפקדות כיחידה אחת. כשהיחידות שזורות זו בזו, הן יוצרות בית מודרני שנהנה מחזית מחופה בעץ. אך במידה וחיי הנישואין לא צולחים, ניתן "לפרק" את הבית על ידי ניתוק שתי היחידות שמתפקדות כשני בתים עצמאיים ולהפליג רחוק אחד מהשני.

sheen-shitof

פתרון טבעי

גבר, הגיע הזמן לשפר את התפקוד המיני ואת הזוגיות שלך

בשיתוף גברא
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תודו שזה יותר שווה מבית על האדמה/מערכת וואלה!, צילום מסך

כשארכיטקטורה פוגשת את המים- המודל החדש של הבית הצף

מגורים על המים כלל לא יוצאי דופן בנוף ההולנדי. BELVARI MARINE, חברת סירות הולנדית ותיקה בעלת שם עולמי, השיקה לאחרונה את בית המגורים המושלם שיעמוד בסטנדרטים הגבוהים. WATERLOVT, מעניק לבית הצף מראה משופר ועדכני, על מנת להפוך את החיים על הסיפון לנוחים ומפנקים במיוחד. ישנם ארבעה דגמים שונים שנבנים בהתאמה אישית. הבתים הצפים מציעים לדיירים את כל הנוחות שיש ליבשה להציע. הדגם הקטן ביותר מתפרש על פני 90 מ"ר וכולל שני חדרי שינה, דק חיצוני ומרתף לאחסון. בעוד שהמודל הגדול ביותר מתפרש על פני 240 מ"ר בשני מפלסים ובו ארבעה חדרי שינה. הבתים יכולים לתפקד כיחידות עצמאיות שאינן תלויות בחיי היבשה- מתקן להתפלת מים, מתקן מחזור שהופך פסולת אורגנית לאנרגיה, פנאלים וסוללות סולריים שיספקו את החשמל ליחידה. זכוכית חכמה וריצוף מיוחד מבטיחים ליהנות מאקלים נעים בכל ימות השנה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא רק בית, גם יחידת סאונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

סאונה שטה: ניגודים נמשכים

רעיון הסאונה הצפה נולד ביום חורף קר וגשום בסיאטל, ארצות הברית. משרד האדריכלות, goCstudio, חיפש דרך לשלב בין הקהילה ואהבתם למבנים צפים. הפרויקט שנקראWE SAUNA החל לרקום עור וגידים במטרה להעצים את חוויית התושבים והתיירים באגמים שמקיפים את העיר. הרעיון היה לייצר חוויה ייחודית אליה מגיעים קייאקים וסירות לאתנחתא חמימה ומרגיעה באגמי סיאטל. מבקרים יכולים ליהנות ממבנה העץ המרהיב ששט באגמים:UNION ו- WASHINGTON. הסאונה היא כלי שיט רשום, המופעל באמצעות מנוע חשמלי ומחומם על ידי תנור עצים. מבקריו מוזמנים לחקור את האגמים והנוף של סיאטל בתוך הסאונה המרגיעה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
להשתכשך בבריכה הצפה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בריכה צפה: להחיות את נהר יארה

עד שנות השישים היה נהר יארה במלבורן, אוסטרליה, יעד פופולרי עבור תושבי המקום. זיהום מים חמור הרחיק את התושבים מרחצה בנהר. כעת מנסה ארגון בשם YARRA SWIN CO, לשקם ולנקות את הנהר לרווחת התושבים. משרד האדריכלות האנגלי, STUDIO OCTOPI, נבחר לעזור בתהליך וחשף לפני כחודש את התוכנית שלו להשיב את המתרחצים לנהר. לפי התוכנית, הבריכה תיבנה כמבנה צף שבמרכזו בריכה שגודלה כ-25 מטר ובריכה קטנה יותר המיועדת לילדים. השטח שמסביב לבריכות יתפקד כמרחב קהילתי שישתנה במהלך השנה ויציע אטרקציות משתנות. בנוסף, מתוכננת מסעדה סמוכה שתעודד את איסוף הקהילה. הרעיון שעומד מאחורי ההתקנה הוא להשיב את הנהר לציבור ולרתום את הקהילה לשיפור ושיקום מצבו של הנהר. לחברה האנגלית ניסיון דומה בנהר התמזה בלונדון שזוכה לחשיפה אדירה. בשלב זה, פרויקט נהר יארה נמצא בשלב גיוס כספים ונותני חסות. אם הכל ילך כשורה יתכן שתושבי מלבורן ישתכשכו בבריכה הצפה כבר בקיץ הבא.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ויש עם פאנלים סולאריים שמספקים אנרגיה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully