וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הילדים השאירו את חותמם על הקירות? כך תמרקו אותם בקלות

22.8.2016 / 8:33

בחופש הגדול קירות הבית עשויים להיות בסכנה. הילדים מבלים שעות נוספות בסביבת המגורים ומשאירים אחריהם עקבות של צבעים, שאריות מזון וטביעות אצבעות. אז במקום לטפס על הקירות - הנה כמה שיטות מועילות לניקיון מושלם

החופש הגדול מאלץ את ההורים למצוא פתרונות יצירתיים לתעסוקת הילדים. אך טובה ככל שתהיה, בסיום כל פעילות הילדים שבים הביתה ומחפשים מה לעשות. אהבתם של ילדים לחופש וביטוי עצמי לא תמיד מתיישבת עם שהות בין ארבעה קירות. כתמי אוכל, מדבקות, טביעות אצבעות ובעיקר יצירות אמנות שנותרו כעדות על הקיר, מתעדים עבורכם את סדר היום של הקטנטנים. אז לפני שאתם "מטפסים על הקירות", הנה המדריך המקוצר לניקוי וטיפול יעיל בקירות המלוכלכים.

כתמי צבע
חושבים שהילד שלכם הוא הפיקאסו הבא? זה נהדר ומרגש כל עוד הוא לא מבטא את יכולותיו וכישרונותיו על הקירות. כדי לעזור לו להימנע מכך צרו עבורו פינת יצירה בבית שתכלול את המרחב והכלים הדרושים עבורו לביטוי עצמי. הפינה יכולה לכלול גיליון נייר תלוי על הקיר, צבע לוח גיר המכסה קיר ייעודי, או אפילו שולחן עבודה שיהיה לו נעים לצייר עליו. אם בכל זאת הקירות שלכם ספגו מטח צבעוני של טושים, צבעי שמן או פנדה, זה לא הזמן להיבהל, אלא לשנס מותניים ולנקות. פתרון הפלא עבור מרבית סוגי הצבעים הוא ספוג הפלא. שפשפו בעזרתו את כתמי הצבע, תוך הקפדה על שפשוף עדין שלא יסיר חלק מן הצבע של הקיר. כתמי טושים מומלץ להסיר עם מעט אלכוהול או מסיר לק ללא אצטון. חשוב לבדוק את כל החומרים בפינה נסתרת על מנת שלא לפגוע בשכבת הצבע.

ילד מצייר על הקיר. ShutterStock
הגדירו לילדים פינה בבית בה הם מבטאים את עצמם אמנותית/ShutterStock

חשוב לזכור
הדס כהן, מנהלת קשרי אדריכלים ב"נירלט", מסבירה שישנם סוגי צבע בלתי רחיצים, כמו סיד למשל. "צבע סיד מיועד בדרך כלל לתקרות, פחות לקירות אבל בכל מקרה אין להרטיב או לשטוף אותו. את מגוון הצבעים האקריליים דוגמת נירוקריל EXTRA, ניתן לנקות בעזרת מים, כל אחד בהתאם לתקן הניקוי שלו", היא מסבירה. "על אריזת הצבע יש מפרט והוראות יצרן מדויקות לניקוי אותו צבע. חשוב להקפיד לקרוא אותן בקפידה, ויתרה מכך להתייעץ עם המוכר בזמן רכישת הצבע". במידה ומפרט הצבע מאפשר זאת, תוכלו להשתמש במגבוני רצפה לחים או בסמרטוט רצפה ספוג במעט מים וסבון, אותם תעבירו לאורך הקיר בעזרת מגב. הקפידו לאוורר את החדר בתום הניקיון, כדי לזרז את תהליך הייבוש. בנוסף, כדאי להחזיק תמיד את מיכל הצבע הספציפי בבית ולאחר הניקיון לצבוע באופן עדין במקומות בהם נותרו סימנים.

ילדה עם מדבקות על האצבעות. ShutterStock
כוונו חום אל המדבקות שמצאו דרכן אל הקיר/ShutterStock

מדבקות
להסרת מדבקות מהקיר, כוונו אליהן מייבש שיער וחממו את האזור, תוך שאתם מסירים בעדינות את המדבקה. החום שמגיע ממייבש השיער יסייע להיפטר מהן בקלות.

כתמים שומניים
המצב האידיאלי אליו היינו שואפים עבור ילדינו ובעיקר עבור עצמנו, הוא לאכול ארוחה מסודרת לצד שולחן האוכל. אלא שבפועל, פעמים רבות הילדים אוכלים בסלון או בחדר שלהם, מה שעלול להסתיים בכתמי אוכל שומניים על הקירות. להסרת כתמים מסוג זה, מומלץ להשתמש בעדינות בספוג הפלא. למקרה שהכתמים השומניים עקשניים יותר נסו לנקות עם סבון כלים.

טפט בחדר שינה. ShutterStock, ShutterStock
זכרו לא לשפשף בחוזקה את הכתמים שעל הטפט/ShutterStock, ShutterStock

טפטים
לפני שאתם ניגשים לניקוי הטפט, חשוב לדעת מאיזה חומר הוא עשוי. טפטים סטנדרטיים עשויים ויניל או ציפוי ויניל למשל, ניתנים לניקוי על ידי מטלית לחה, בזמן שטפטים מחומרים טבעיים כמו במבוק או קש לא ניתן להרטיב ולכן, יש לנקותם באמצעות מטלית יבשה או שואב אבק. חשוב מאוד לא לרסס חומרים להסרת כתמים על גבי הטפט ולא לשפשף בחוזקה, כדי לא לפגום בצבעו או לגרום לו להיסדק ולהתקלף. הקפידו לקרוא היטב את הוראות היצרן טרם ניקוי הטפט.

משקופים
משקופים שהתלכלכו ניתן לנקות באמצעות מעט אקונומיקה על מטלית שתשאיר מראה נקי. שימו לב, לפני שאתם ממהרים לנקות את כל המשקוף עם אקונומיקה, מומלץ לנסות את עמידותו במקום נסתר ורק לאחר מכן לבחון המשך ניקיון.

למתחם מוצרי הניקיון של סנו בשופרסל - לחצו

עוד בנושא:

מערכת וואלה! בשיתוף סנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully