וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יוצאים אל החלון: כל השיטות לניקיון ותחזוקת הווילונות

11.8.2016 / 9:32

למרות השימוש במזגן, בקיץ החלונות פתוחים במהלך הערב והווילונות סופגים אבק ולכלוך. איך תכבסו את וילונות הבד וכיצד תמרקו את וילונות הגלילה? כל התשובות בפנים

אישה פותחת וילון בחלון. ShutterStock
הווילונות נוטים לצבור לכלוך ואם אתם רוצים שהם ימשיכו איתכם עוד כמה שנים - הקפידו על תחזוקה/ShutterStock

וילונות הפכו זה מכבר לפריט מרכזי בהלבשת הבית והם מגיעים בשלל צבעים, בדים וטקסטורות, המאפשרים לשלב אותם בהנאה בתהליך העיצוב. לצד המענה האסתטי, חשוב לא פחות הוא תפקידם בהענקת פרטיות והגנה מפני השמש, ולכן חשוב לשמור עליהם נקיים ומתוחזקים, בעיקר עכשיו, כשהקיץ בעיצומו וישנה נטייה לפתוח את החלונות בערבים. בשל מיקומם הקרוב אל האוויר הפתוח, הם נוטים לצבור כמויות אדירות של אבק, לכלוך ומזיקים, דוגמת קרדית האבק, וכל אלה מובילים לשחיקתם. האם זה אומר שצריך להחליף אותם לעתים קרובות? ממש לא. תחזוקה וניקיון נכונים של הווילונות שלכם יסייעו לעמידותם באופן משמעותי ותוכלו ליהנות מהם זמן רב יותר. כך תנקו את סוגי הווילונות השונים ותשמרו עליהם במצב מצוין לאורך זמן

וילון ונציאני. ShutterStock
וילון ונציאני ניתן לשאוב עם שואב אבק בין השלבים/ShutterStock

הפרד ומשול
לפני שניגשים אל מלאכת הניקוי, חשוב להבחין בין סוגי הווילונות השונים. וילונות הצללה למשל, העשויים משלבי אלומיניום, פלסטיק או עץ, שונים בתכלית מווילונות בד ולכן, יש להתייחס אחרת אל תהליך הניקוי שלהם. גם בתוך קטגוריית וילונות הבד ישנה חלוקה לסוגי בד השונים, כאשר כל בד יש לנקות באופן המתאים לו, תוך מעקב אחר הוראות היצרן המצוינות על גבי המוצר.

שאיבה
בין אם מדובר בווילונות בד, גלילה או הצללה, מומלץ להתחיל את תהליך הניקוי בשאיבה יסודית. העבירו את השואב לאורכו ורוחבו של הווילון, תוך שאתם מפעילים אותו על דרגת השאיבה הגבוהה ביותר, על מנת להגיע גם אל האבק והמזיקים שהצליחו להסתנן לחלקים הפנימיים של הווילון. אם לשואב האבק שלכם יש מספר צינורות שאיבה, בחרו בצינור בעל פתח היניקה הצר ביותר שיוכל לשאוב ביעילות גם את הלכלוך שהצטבר בין התפרים או השלבים.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
וילונות. אורגון, אבי כהן,
וילון רומאי מזכיר אולם תיאטרון קלאסי ומצריך כביסה במקרים שהוא עשוי מבד/אורגון, אבי כהן

וילונות בד

כביסה
לאחר שהסרתם בעדינות את הווילון מהמסילה, הגיע שלב המיון לסוג הכביסה. וילונות עשויים מבדים כמו פוליאסטר, ניילון ושילובים של החומרים הללו עם כותנה, ניתנים על פי רוב לכביסה במכונת הכביסה. הקפידו לקרוא את הוראות היצרן ובמידה ואלה מאפשרות זאת, שימו במכונה והפעילו אותה על תכנית כביסה עדינה בטמפרטורות נמוכות. חום גבוה עשוי לגרום לכיווץ הווילונות.

בדים עדינים כמו פשתן, משי, תחרה, צמר או בדים מיוחדים באריגה ידנית, יש לכבס ביד (במידה והוראות היצרן מאפשרות זאת). מלאו את האמבטיה במים פושרים והניחו את הווילונות להשריה בתוספת סבון לכביסה ביד. במידה ואתם מכבסים מספר סוגי וילונות בצבעים שונים, הקפידו להשרות אותם בגיגיות נפרדות מחשש להכתמה. שיטה נוספת לכיבוס, שעשויה לעזור במניעת קימוט הווילון, היא תלייה על גבי קולב במקלחון ושטיפה בזרם מים חזק לאורכו.

במידה והוראות היצרן על גבי הווילון מורות על ניקוי יבש בלבד, הקפידו לעקוב אחר ההוראות. וילונות רומאים למשל, הם בעלי מבנה מורכב וניקיונם מצריך פירוק של הווילון מן המנגנון והחוטים, כמו גם הוצאת המוטות שממוקמים לאורך הבד. כביסה לא זהירה עלולה לגרום להם לנזק בלתי הפיך ולכן, חשוב להפקידם בידיו של בעל מקצוע.

וילון. ShutterStock
קחו בחשבון שלא רק הקרבה לחלון חושפת את הווילון ללכלוך - אלא גם הקרבה לרצפה/ShutterStock

הסרת כתמים
במקרים שבהם הווילונות צברו גם כתמים, חשוב לטפל בהם טרם הכנסת הווילון למכונת הכביסה או להשריה. רססו את האזור המוכתם בחומרים כמו "סנו אוקסיג'ן" או "סנוקל הברש וכבס" (במקרים בהם הווילון לא עשוי מבד עדין וניתן להבריש את החומר אל תוך הכתם) והמשיכו בתהליך הכביסה.

ייבוש
ככלל, רצוי שלא להכניס וילונות רטובים למייבש הכביסה מחשש להתכווצותם. במידה והוראות היצרן מאפשרות ייבוש במייבש, תוכלו להכניס את הווילון לתכנית ייבוש קצרה בחום נמוך, כדי להתמודד עם ייבוש כמות הבד הגדולה ביעילות רבה יותר. הקפידו שלא לייבש בייבוש מלא, העשוי לייצר קמטים וכיווץ של הבד. כשהווילון עדיין לח, הוציאו אותו מהמייבש ותלו לייבוש במיקום מוצל. על אף הפיתוי לתלות בשמש כדי לצמצמם את זמן הייבוש. שהייה בשמש עלולה לגרום לדהייה של הצבע ולכן, רצוי להימנע.

גיהוץ
אם לא הצלחתם להימנע משלב הגיהוץ, הקפידו להשתמש רק במגהץ אדים, בחום נמוך. בגיהוץ בדים עדינים יש ליצור חציצה בין המגהץ לווילון על ידי הנחת בד דק ביניהם.

רגע לפני שמחזירים למקום
להשלמת התהליך, רססו את הווילון במבשם בדים ואריגים שיעניק לו ניחוח מרענן. לפני תליית הווילונות בחזרה, נקו את המסילה או מוט התלייה מאבק שהצטבר עליהם במרוצת הזמן. נצלו את ההזדמנות לנקות גם את הלכלוך והאבק שדבקו בקירות שמאחורי הווילון.

וילון הצללה. ShutterStock
למרות שווילונות הצללה וגלילה יותר פונקציונאליים ופחות דקורטיביים, גם הם זקוקים למגע של ניקיון/ShutterStock

וילונות הצללה וגלילה

בשונה מווילונות הסטה מבד, וילונות הצללה הם פתרון לכיסוי החלון בעזרת שלבים המחוברים אחד לשני בכבלים, מוטות או חוטים. וילונות אלה עשויים על פי רוב מחומרים כמו אלומיניום, פלסטיק, עץ או במבוק ולכן, הטיפול בהם שונה ואינו מצריך כביסה. לניקוי חלונות הצללה, כמו הווילונות הוונציאניים הפופולאריים, השתמשו בשואב אבק ובמטלית לחה. התחילו את התהליך במצב בו השלבים סגורים כלפי מטה והעבירו את השואב, המטלית או המברשת לאורכו ולרוחבו של הווילון. באמצעות מנגנון הטיית השלבים הטו את השלבים לצד השני וחיזרו על הפעולה.

שרידי לכלוך או אבק עקשניים במיוחד, ניתן לנקות על ידי שטיפה או השרייה, במידה והשלבים עשויים מחומר רחיץ כמו אלומיניום. מכיוון שמסילות התריס עשויות ממתכת העלולה להחליד - חשוב לדאוג לייבוש המסילות בכל דפנותיהן כולל החלקים הפנימיים, מיד בתום השטיפה.

וילון ונציאני עשוי עץ, ניתן לנקות גם כן באמצעות מטלית לחה, שואב אבק או מברשת נוצות, אלא שבשונה מאלומיניום יש להימנע משימוש במים שעשויים לחדור אל תוך העץ, לנפח אותו ולגרום לנזק בלתי הפיך. לתוצאה טובה יותר, מומלץ לנקות את השלבים במגבוני "סנו רהיט" שמנקים ושומרים על העץ והברק הטבעי שלו, כמו גם מונעים הצטברות אבק באמצעות שכבת הגנה עמידה ושקופה.

וילונות גלילה, שנגללים כלפי מעלה על גבי צינור, ניתן לנקות באמצעות שואב אבק או ניגוב במטלית לחה. על אף שהם עשויים על פי רוב מבד, לא מומלץ לכבס אותם במכונת הכביסה, מחשש לקמטים או לנזק למבנה והבד שלהם.

למתחם מוצרי הניקיון של סנו בשופרסל - לחצו

מערכת וואלה! בשיתוף סנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully