וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא כל כך יפה ולא בת 16 אבל מלאה באנרגיות טובות: דירה שכורה במרכז תל אביב

5.7.2016 / 14:02

השותפות שמתגוררות כאן הפכו את הדירה הסטנדרטית לסביבת מגורים שמחה ומלאה באנרגיות טובות. מלבד 75 מ"ר ושכר דירה חודשי של 5,000 שקלים, הן חולקות גם כמה דברים נוספים. ככה זה כשיש שתיים

צילום: יותם רונן: עריכת וידאו: ליאור נאור

לאן הגענו?
רחוב צייטלין פינת דובנוב בתל אביב, לדירת 2.5 חדרים, בגודל 75 מ"ר.

כאן גרות
הילה לויט וכרמל ברנע-ברזנר-יונס, חברות ושותפות, באמצע שנות ה-20 לחייהן. הן הכירו כשהיו בנות 19, כשכרמל חיפשה מתופפת להרכב מוזיקלי פוטנציאלי. ההרכב אמנם לא יצא לפועל, אבל חברות דווקא כן, שהובילה למגורים משותפים מספר שנים מאוחר יותר. העיסוק של השתיים נושק לאמנות. כרמל סטודנטית לאמנות רב תחומית והילה סטודנטית לתואר שני בתכנון עירוני ובשאר הזמן, מתופפת במספר הרכבים ועובדת כ-data analyst בחברת הייטק. כיוצרות בתחומים שונים הן איחדו כוחות לאחרונה ובימים אלה הן עובדות על פרויקט שכולל סיור בנקודות שונות בתל אביב, המבוסס על חוויות אישיות שאנשים עברו בכל נקודה ונקודה. במקביל, הן מתכוונות להפיח רוח חיים בהרכב המיוחל מגיל 19. בכל הנוגע לשותפות והחברות הן מסכימות פה אחד ש"כיף לגור ביחד, זאת לא סתם דירת שותפות, זה ממש בית".

דירה שכורה בתל אביב. יותם רונן, יותם רונן
שטיח דשא וסידורי ישיבה יצירתיים, משמשים תחליף לסלון/יותם רונן, יותם רונן

יגעת ומצאת
לפני ארבעה חודשים, החברות מצאות את הדירה האמורה דרך זוג חברים המתגורר בדירה שמעל, ודאג לעדכן אותן שהדירה מתפנה. "היא אידיאלית לשותפות", הן מספרות "המיקום טוב, החדרים גדולים ויש לה הרבה אופי".

הום סטיילינג
כבר במבואת הכניסה ניכר היטב הסטייל הצעיר, צבעוני ותוסס, שמאפיין את צמד הדיירות המתגוררות כאן. בין קוביית לגו מוגדלת לתופים של הילה, מושך את העין מאגר מפואר של נעליים בשלל צבעים ודוגמאות. "לשתינו יש המון נעליים, אז אמרנו יאללה, נעשה מזה כבר קטע ונוציא אותן לתצוגה". לצד טביעת החותם הנשית והכיפית, הן מיקמו אוספים נוספים הכוללים מצלמות וצעצועים. "אנחנו מאוד אוהבות פיצ'יפקעס, אז זה השתלב בקלות. כבר קשה לזכור מי הביאה מה".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
דירה שכורה בתל אביב. יותם רונן, יותם רונן
חברות מגיל 19 והיום גם שותפות. כרמל/יותם רונן, יותם רונן

בהמשך המסדרון ממוקם חדרה של הילה, שעוצב ברוח בתי הספר של פעם, עם הרבה מחשבה והומור. ארון הבגדים הוא "פינת הלוקרים" המוכרת מסרטים אמריקאים, פינת האיפור משמשת על תקן "שירותי הבנות" ושטיח הדשא הוא הומאז' לחצר בית הספר. השטח הניטרלי הוא מיטתה שהוצבה בנישה ייעודית בסמיכות לחלון. "רציתי ליצור פינה שתרגיש קוזית וחמימה", היא מסבירה. כריות מיוחדות שצברה במרוצת השנים, רהיטים שבחרה בקפידה ובעיקר הרבה חפצים דקורטיביים משעשעים, מוסיפים לאותה חמימות ומשקפים היטב את אופייה של הדיירת הצבעונית. גם כאן בולט סגנון נשי, שמתבטא בעיקר בשולחן איפור המשמש גם כפינת לימוד לעת מצוא, ומתלה בגדים עם גרדרובה שלא הייתה מביישת את גדולת הפשניסטות. את המראה הנוסטלגי משלימים פוסטרים של כוכבי פופ שתלתה הדיירת על הלוקר, במחווה לחדרי התיכוניסטים של שנות ה-80.

דירה שכורה בתל אביב. יותם רונן, יותם רונן
בחדר של כרמל- נתנה ביטוי לאוספים והחפצים שלה אך שמרה על קו נקי/יותם רונן, יותם רונן

החדר הסמוך הוא חדרה של כרמל, חובבת פיצ'יפקעס גדולה שאינה מאמינה בעומס בעיניים. "הרעיון היה לתת ביטוי לחפצים והאוספים שלי אבל לשמור על קו נקי. אני גם אוהבת לשנות את הסדר והעיצוב, אז הדברים כאן לא קבועים או מקובעים". הפינה האסטרטגית בחדר עבורה היא פינת העבודה, שם היא מבלה זמן רב בעריכת וידאו, ייצור סאונד ודימויים. שתי יחידות מדפים בלוק תעשייתי ניצבות משני צדי השולחן ומשמשות להנחת ספרות מקצועית וספרי ילדים שהיא שומרת מגיל צעיר. פריטים נוספים בחדר מרמזים על הפרויקטים עליהם היא עובדת. כך למשל צינור מתכת בו היא משתמשת ליצירת סאונד מעניין כחלק ממיזם אמנותי, משמש כאן גם כפריט דקורטיבי. בין פרויקט לפרויקט היא חייבת לישון ואוהבת לעשות זאת על גבי מזרן הממוקם על הרצפה. "הורים שלי חיו ביפן הרבה שנים וזו התרבות שם. ככה גדלתי ואימצתי את זה בחום".

דירה שכורה בתל אביב. יותם רונן, יותם רונן
כאן מתרחש הקסם. פינת העבודה של הדיירת האמנותית/יותם רונן, יותם רונן

מכיוון שאין סלון בדירה, החלל המשותף בו הדיירות אוהבות לבלות הוא המטבח. "יש פה הרבה ישיבות ושיחות אל תוך הלילה". מבחינה עיצובית, ההחלטה הייתה ללכת עם מראה הרטרו שמאפיין את המטבח ולאבזר אותו בשולחן אוכל בעל מראה וינטג', כמו גם טרנזיסטור ישן. הצבעוניות והמראה הצעיר ניכרים גם כאן וממשיכים במרפסת, בה הגדירו הדיירות פינת יצירה, פינת עבודה וכמובן יחידת מדפים להצגת הפיצ'יפקעס החביבים עליהן.

דירה שכורה בתל אביב. יותם רונן, יותם רונן
במטבח- סגנון הרטרו הודגש באמצעות שולחן אוכל משוק הפשפשים וטרנזיסטור ישן/יותם רונן, יותם רונן

מוציאים חוזה
שכ"ד- 5,000 שקלים בחודש. ארנונה- 400 שקלים לחודשיים. חשמל- 500 שקלים לחודשיים.

פאנלים
בגזרת הניקיון, כל אחת מנקה את חדרה ובחללים המשותפים הילה אחראית על ניקיון השירותים והמקלחת, בזמן שכרמל אמונה על המטבח. אחת לחודש הן נעזרות במנקה.

דירה שכורה בתל אביב. יותם רונן, יותם רונן
טחינה וירקות, לצד פינוקים מתוקים ובריאים. כך נראה מקרר של שותפות/יותם רונן, יותם רונן

דו"ח מקרר
מלבד שיחות ליליות במטבח, מדובר בחלל שבעיקר כרמל מבלה בו. כטבעונית אדוקה היא מקפידה לבשל מדי יום ומשתדלת להמעיט באכילה בחוץ. הילה לעומת זאת, משתייכת לצדה השני של הסקאלה ואוכלת בעיקר בעבודה ובמסעדות. במקרר שלהן יש תמיד טחינה, ירקות טריים ופינוקים מתוקים וטבעיים מעשה ידי כרמל.

עתידות
בספטמבר הקרוב תשתתף כרמל בתכנית חילופי סטודנטים בחו"ל ולכן חדרה יסובלט למשך מספר חודשים. "אבל אין ספק שאחזור לכאן. אני רואה את עצמי בדירה הזאת לפחות עד סוף התואר". גם הילה לא שוקלת מעבר בקרוב, כך שהשותפות ההרמונית עתידה להמשך ככל הנראה עוד זמן רב.

רוצים להציץ לעוד דירות שכורות ברחבי הארץ? כנסו לכאן


חושבים שהדירה שלכם מתאימה למדור?
שגרו מייל לגילי אלעד gili_elad@hotmail.com

דירה שכורה בתל אביב. יותם רונן, יותם רונן
מתוך האוספים המתוקים שהדיירות אוספות/יותם רונן, יותם רונן
דירה שכורה בתל אביב. יותם רונן, יותם רונן
צעצועים עם טוויסט נוסטלגי, נוכחים גם במרפסת/יותם רונן, יותם רונן
דירה שכורה בתל אביב. יותם רונן, יותם רונן
ספרים שמלווים את כרמל מילדות, מככבים על המדפים/יותם רונן, יותם רונן
דירה שכורה בתל אביב. יותם רונן, יותם רונן
פריטי וינטג' מבית הוריה, בולטים בחדר/יותם רונן, יותם רונן
דירה שכורה בתל אביב. יותם רונן, יותם רונן
חפצים מלאי הומור משקפים את אופי הדיירת/יותם רונן, יותם רונן
דירה שכורה בתל אביב. יותם רונן, יותם רונן
ארונית לוקר ופוסטרים של כוכבי פופ, משרים תחושה נוסטלגית/יותם רונן, יותם רונן
דירה שכורה בתל אביב. יותם רונן, יותם רונן
על אף ריבוי הפריטים, הילה שומרת על החדר מסודר ומזמין/יותם רונן, יותם רונן
דירה שכורה בתל אביב. יותם רונן, יותם רונן
אוספים צבעוניים במבואת הכניסה, משקפים את סגנון העיצוב הצעיר והבועט של הדירה/יותם רונן, יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully