וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בקיץ משתמשים יותר במקלחת: איך תשאירו אותה מבריקה לשימוש הבא?

13.7.2016 / 8:07

חדר הרחצה שלנו הוא החדר הכי פעיל בבית. בימים החמים הוא אפילו עובד שעות נוספות וכדי לשמור על תחזוקתו בצורה הטובה ביותר - מומלץ להקפיד על כמה פעולות בסיסיות

חדר רחצה. ShutterStock
שמרו עליו נקי שיהיה נעים להתנקות בו/ShutterStock

מלבד הלכלוך הפיזי שאנו צוברים במהלך היום, המקלחת מנקה מטאפורית גם את הנפש וגורמת לנו לתחושה רעננה ומרגיעה. מכיוון שמדובר בחדר שאליו אנחנו מגיעים כדי להתנקות, מובן מאליו שנרצה לשמור עליו סטרילי והיגייני. לכבוד הקיץ והימים החמים שמזמנים אותנו אל חדר הרחצה בתדירות גבוהה יותר, הכנו עבורכם את המדריך לשמירה על ניקיונו ותחזוקתו.

סבונים. ShutterStock
פנו הצידה את כל הסבונים והמברשות לפני תחילת הניקיון/ShutterStock

עושים סדר
לפני הכל, התחילו בסידור חדר הרחצה. סבונים, בקבוקי שמפו, סכיני גילוח ושאר חפצים שאתם מחזיקים במקלחת, צריכים לפנות את מקומם על מנת לאפשר ניקיון יסודי. הניחו אותם בצד ונצלו את ההזדמנות להיפטר מבקבוקים ריקים או פריטים שאינם בשימוש. אם אתם נוהגים להשתמש בסבון מוצק, הוציאו גם אותו ונקו היטב את המשטח שמתחתיו. באופן כללי, מומלץ לאחסן את הסבון המוצק על משטח פלסטיק שניתן לשלוף ולנקות בקלות. במידה ויש לכם שטיח למניעת החלקה במקלחת, זה הזמן לפנות גם אותו ולהשרות אותו במים חמים וסבון כלים במידת הצורך. השטח פנוי? העניקו למקלחת שטיפה בעזרת הטוש, לפני שמתחילים במלאכת הניקיון. למרות שמדובר במקום שנהנה משעות נוספות של מים – גם בו מתאספים לכלוכים שיש לשטוף.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל
אריחים בחדר רחצה. ShutterStock
תנו לאריחים לספוג את חומר הניקוי למשך מספר דקות ואז שטפו/ShutterStock

אריחים
מכיוון שחדר הרחצה לח ולא תמיד מאוורר, חלקים רבים בו, וביניהם האריחים, נוטים לצבור מפגעים כמו אבנית, עובש, חלודה וטחב. מלבד ההיבט האסתטי, מדובר במפגעים שעשויים להזיק לבריאות ולכן, חשוב להקפיד לצחצח את האריחים לעיתים תכופות. איך עושים את זה בקלות? במקרה זה מומלץ לגייס שחקני חיזוק של חומרי ניקיון ייעודיים ולא להסתפק במים וסבון. התחילו בריסוס השטח הרצוי, תנו לאריחים לספוג את חומר הניקוי למשך מספר דקות ובינתיים, תוכלו להתרכז בניקוי אזורים אחרים. במידת הצורך, שפשפו בעדינות את המשטח, תוך הימנעות משימוש במוצרי ניקוי גסים שישרטו את האריחים. בסיום התהליך שטפו את השטח והקפידו לייבש. על אף שמרבית האריחים מותאמים לעמידות גבוהה במים, רטיבות תמידית לא מיטיבה איתם במרוצת הזמן. מומלץ לנגב את האריחים מפני עודפי מים, הן אחרי מקלחת והן אחרי הניקיון. לצורך כך, תוכלו לשמור באופן קבוע בחדר הרחצה מגבת ישנה או מטלית בד.

כדי לקבל תוצאה טובה במיוחד, הקדישו זמן נוסף לניקוי החריצים שבין האריחים. החומר שמחבר ומהווה איטום בין מרווחי האריחים נקרא רובה וגם הוא אינו חומק מלכלוך. על מנת לצחצח אותו תוכלו להיעזר במברשת שיניים ישנה ולשפשף היטב בין האריחים בחומר אנטי קאלק.

צעצועי אמבטיה לילדים. ShutterStock
השרו גם צעצועי המקלחת של הילדים יחד עם ראש המקלחת ושטפו עם הרבה מים/ShutterStock

ברזים וראש המקלחת
השלב הבא הוא ניקוי הברזים וראש המקלחת (טוש). רססו את הברז בחומר ניקוי או תערובת של חצי כוס מים וחצי כוס חומץ, שטפו ונגבו היטב כדי למנוע היווצרות של כתמי מים. ראש המקלחת מצריך השקעה גדולה יותר, אך חשוב לנקות אותו לעתים קרובות כיוון שהוא נוטה לצבור לכלוך ואבנית, בעיקר בפתחים הקטנים מהם זורמים המים. כדי להעניק לו טיפול מסור, תצטרכו להבריגו החוצה ולהשרות אותו. ערבבו בקערת מים חומר להסרת אבנית או תערובת של מים וחומץ, והשרו למשך הלילה. במידה ואתם מתקשים בהברגת ראש המקלחת החוצה תוכלו למלא שקית ניילון בחומר ניקוי, לקשור אותה אל ראש המקלחת ולהשאיר למשך הלילה. כדי לתת את האקסטרה טאץ', מומלץ לשפשף בתום התהליך את פתחי הסיליקון בעזרת מברשת שערות קטנה או מברשת שיניים שהוקדשה למשימה.

במידה ויש לכם ילדים ואתם מחזיקים צעצועים במקלחת, נצלו את ההזדמנות להשרות גם אותם יחד עם ראש המקלחת ולשטוף היטב במים בסיום ההשרייה. גם צעצועים עשויים לצבור טחב ולכלוך וכשמדובר בילדינו, נרצה לשמור על רמת ההיגיינה הגבוהה ביותר. לצורך תחזוקה קבועה של הצעצועים, השתדלו לאחסן אותם בקופסת פלסטיק סגורה.

חדר רחצה. ShutterStock
אחת לחודש טבלו את וילון האמבטיה בקערה עם מים ומעט אקונומיקה/ShutterStock

דלתות המקלחון
כמו שאר חלקי המקלחת, דלתות המקלחון סובלות אף הן מהצטברות אבנית, חלודה או כתמים ולכן הן דורשות תחזוקה קבועה. אחת הדרכים לעשות זאת היא ניקוי הדלתות בסוף כל שימוש במקלחת באמצעות מטלית יבשה או מגב סיליקון קטן. אלה יימנעו היווצרות של כתמי מים. נוסף על כך, מומלץ לאוורר את החדר לעיתים קרובות, כדי לצמצם את רמת הלחות והטחב שנוצר כתוצאה ממנה. לפני שאתם ניגשים אל מלאכת הניקוי, הקפידו לעקוב אחר הוראות היצרן, שכן חומרי ניקוי על בסיס אמוניה או חול, עשויים לפגום בציפוי ובחומרי המקלחון. בנוסף, הקפידו לא להשתמש באביזרי ניקוי גסים אלא במטלית רכה בלבד, על מנת למנוע שריטות על הדלתות. פעולה מומלצת נוספת היא שימון צירי הדלתות מפעם לפעם, כדי להימנע מחריקה שלהן והצטברות חלודה.

אם יש ברשותכם וילון אמבט עשוי פלסטיק, אתם ודאי ערים לכמות העובש שהוא צובר עם הזמן. כפעולה מונעת מומלץ לטבול אותו (או לפחות את חלקו התחתון) אחת לחודש, בקערת מים עם כמות קטנה של אקונומיקה (פקק מלא). לצורך ניקוי יסודי יותר, תוכלו לכבס את הווילון במכונת הכביסה, תוך הקפדה על הוראות היצרן. וילונות עדינים במיוחד ניתן לכבס ביד או בתוכנית עדינה ללא סחיטה במכונה.

פתח ניקוז. ShutterStock
כדי לפתוח סתימה בכיור לא חייבים לקרוא לאינסטלאטור/ShutterStock

פתח הניקוז
אחרון חביב הוא פתח ניקוז המים. איך יודעים שהגיע הזמן לנקותו? יש האטה בריקון המים בזמן המקלחת. כדי לנקות את האזור פנו את פתח הניקוז משאריות הלכלוך שהצטברו ושטפו היטב במים וסבון. אם אתם לא מקפידים לעשות זאת באופן קבוע, סביר להניח שבשלב כלשהו תיווצר סתימה. במקרה כזה, לפני שממהרים להזמין את האינסטלטור ניתן ורצוי להשתמש בחומר לפתיחת סתימות – סנו אינסטלטור. כך, אפשר לטפל בבעיה לבד ובאופן מיידי וגם לחסוך עלויות באותה ההזדמנות. וכדי להמנע ממצב של סתימה ולשמור על תחזוקה שוטפת של הצנרת ניתן להשתמש בסנו אינסטלטור נוזלי.

מערכת וואלה! בשיתוף סנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully