וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכורות ומעוצבות: לופט טוב, הכל טוב?

21.6.2016 / 9:32

דירת הלופט הזאת שנמצאת על דרך קיבוץ גלויות בתל אביב מחולקת בצורה מושלמת. אזור השינה, אזור המטבח ואזור הסלון מוגדרים הודות לרהיטים ופרטי עיצוב שונים. כך זה נראה מבפנים

צילום: יותם רונן; עריכה נועה לוי

לאן הגענו?
רחוב אבולעפיה פינת דרך קיבוץ גלויות בתל אביב, ללופט המשתרע על 80 מ"ר.

כאן גרים
בני הזוג ולדה ועמוס. ההיכרות ביניהם הולכת שנים אחורה לתקופה בה חיו בשכנות באותו רחוב, אך רק כעבור 6 שנים, פגישה מקרית בבר תל אביבי הולידה אהבה גדולה. "הוא נכנס לי לחיים בזמן הנכון", מספרת ולדה בחיוך. למחייתה, עובדת ולדה כמעצבת בחברת הסטארט אפ SundaySky, שיוצרת Smart videos. "אני חיה עיצוב ומאוד אוהבת אסתטיקה ויופי. חייבת להיות מוקפת תמיד בדברים יפים שמרגשים אותי". עמוס בעל חברה להנדסת מערכות בתחום הברודקאסט ועוסק בתכנון והקמה של אולפני טלוויזיה. יחד, הם אוהבים לשהות בבית החמים וההרמוני שיצרו לעצמם. "זה בגדר בילוי מבחינתנו", הם אומרים, כשבזמן הנותר הם נהנים לצרוך מוזיקה וקולינריה, שתי אהבות גדולות שהם חולקים.

דירה שכורה בתל אביב. יותם רונן
נכנסו זה לחיי זאת בזמן הנכון. ולדה ועמוס/יותם רונן

יגעת ומצאת
אחרי מגורים ממושכים בפלורנטין בדירות סטנדרטיות, עמוס חלם על לופט מרווח ואת מבוקשו השיג בעזרת מתווך. בתחילה חשש ממיקומו של הלופט באזור תעשייתי שעשוי להיות רועש, אך עד מהרה גילה שהרעש מסתכם בצלילי פעמונים וציוץ ציפורים מהכנסייה הסמוכה המשמשת גם כגן זואולוגי. כעבור שנה, הצטרפה ולדה אל הדירה.


הום סטיילינג
"ללופט יש יתרונות וחסרונות", פותחים הדיירים. "היתרון זה השטח הגדול והמרווח והחיסרון, שלא תמיד קל ליצור חלוקה של החללים". במובן הזה, האתגר היה גדול אך כחובבי עיצוב, הם לקחו אותו על עצמם בשמחה. את הסלון למשל הם תחמו באמצעות שתי ספות שיוצרות צורת ר' ושטיח קווקזי צבעוני וחמים שמגדיר את השטח. אזור השינה כמעט ואינו מורגש כיוון שהוא מופרד מהסלון באמצעות כוורת ספרים ואוסף צעצועי מעצבים של עמוס. בצדה השני של המיטה נתלה וילון שמשתלב בהרמוניה בעיצוב הכללי, אך בו בעת יוצר הפרדה משאר חלקי הבית. "חשוב שיהיה מקום שאליו אפשר יהיה לברוח ותהיה בו פרטיות", מסבירים הדיירים.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - עכשיו בישראל

בשיתוף נומייר פלוס
דירה שכורה בתל אביב. יותם רונן
קרטוני ארכיב מספקים מענה פונקציונאלי ואסתטי לאחסון/יותם רונן

לדברי הזוג, כניסתה של ולדה לדירה הביאה הרבה חום עיצובי. לצד גולגולות הפזורות בדירה וציור בסגנון אפל שעמוס צייר ותלה מעל המיטה, הכניסה ולדה צבע והרבה צמחייה. "יש פה נוף מקסים של הכנסייה, היער והגן הזואולוגי", היא אומרת, "ורציתי להמשיך את הקו הזה וגם לפצות על היעדר המרפסת". ואכן, כמעט כל פינה בלופט מקושטת במגוון קקטוסים ועציצים, שרבים מהם שודרגו באמצעות שקי אורז צבעוניים. אלמנט בולט נוסף הוא ההשקעה בתאורה. "אנחנו אוהבים ליצור באמצעותה אווירה. בגלל שאין הרבה נקודות חשמל, זה היה מאתגר להאיר אזור בנפרד ובצורה ייחודית".

מלבד תאורה, לאווירה המעניינת בדירה תורמים גם רהיטים ופריטים רבים שהדיירים עיצבו או שידרגו. את הספות בסלון למשל, כמו גם מזנון הטלוויזיה, עמוס עיצב בעצמו. את ארון הבגדים שלו הוא שידרג באמצעות מדפים חדשים וזגוגיות ואת הלוקר שניצב בכניסה לדירה הוא צבע מחדש והוסיף לו מדבקות ממוספרות. גם בפינת העבודה הסמוכה הושקעה מחשבה והיא הוגדרה בחלל על ידי יחידת מידוף המחוברת לקיר ולתקרה. את הלוק התעשייתי משלימות קופסאות ארכיב מקרטון המהוות מענה פרקטי אך מלא סטייל, לאחסון.

דירה שכורה בתל אביב. יותם רונן
וילון קליל המוסט במידת הצורך, שומר על הפרטיות בחלל השינה/יותם רונן

"כל נושא האחסון לא פשוט בגלל האופן-ספייס", מסביר עמוס. הדבר ניכר גם במטבח, שם הם מצאו פתרון באמצעות בד יוטה המכסה את תכולתה של יחידת מדפים. בקרוב, הם מתכננים להכניס בוצ'ר שיוסיף משטח עבודה ובינתיים, הם משתמשים לפעמים בבר שעמוס בנה. כאן הם גם שותים קפה בבוקר או נהנים מארוחה טובה, תוך כדי השקפה על הנוף המזמין שבחוץ. העציצים מכניסים מעט מן הירוק אל תוך הלופט ומשתלבים היטב באלמנטים מעולם המטבח כמו קופסת קרקרים ומיכל גלידה, המשמשים כעציצים צבעוניים ומקוריים.

דירה שכורה בתל אביב. יותם רונן
אזור השינה התחום/יותם רונן

מוציאים חוזה
שכ"ד- 4,200 שקלים בחודש. ארנונה- 400 שקלים לחודשיים, חשמל- 300 שקלים לחודשיים.

פאנלים
אחת לשבועיים מגיעה מנקה ללופט המפנק, ובין לבין מנקים בני הזוג בעצמם. "עמוס הוא אוטוריטה בענייני ניקיון", מכריזה ולדה, "אז אף פעם לא באמת מלוכלך פה". השניים עושים מאמצים לשמור על הלופט מסודר ככל הניתן, כיוון שלדבריהם באופן ספייס הבלגן בולט הרבה יותר.

דירה שכורה בתל אביב. יותם רונן
מלא בכל טוב. כך נראה מקרר של חובבי אוכל/יותם רונן

דו"ח מקרר
בני הזוג מעידים על עצמם שהם "פודיז" בלב ובנפש. "אנחנו מאוד אוהבים לאכול ולבשל, מחפשים כל הזמן את המתכון הבא". בסופי שבוע יש להם מסלול קבוע בשוק לוינסקי, שם הם רוכשים חומרי גלם טריים שהופכים באדיבותם לתבשילים מושקעים. כשהם לא מבשלים בעצמם, הם מקפידים, כיאה לפודיז אמתיים, לדגום את מגוון המסעדות בעיר. במקרר שלהם יש תמיד גבינות, יין וירקות.

עתידות
"שנינו מאוד אוהבים לגור בעיר אבל לא שוללים אופציה שזה יתהפך יום אחד ושיבוא לנו להתחבר לירוק ולשקט אמיתי", מכריז עמוס וולדה מהנהנת בהסכמה, "אבל בינתיים אנחנו חזק פה".

רוצים לראות עוד דירות שכורות שוות? כנסו לכאן

חושבים שהדירה שלכם מתאימה למדור?
שגרו מייל לגילי אלעד gili_elad@hotmail.com

דירה שכורה בתל אביב. יותם רונן
במטבח- בד יוטה מהווה פתרון להסתרת תכולתה של יחידת מדפים/יותם רונן
דירה שכורה בתל אביב. יותם רונן
חלוקה נכונה לאזורים, יוצרת הרמוניה בדירת הלופט/יותם רונן
דירה שכורה בתל אביב. יותם רונן
ולדה הכניסה אתה לדירה חום שאיזן את הסגנון האפל של עמוס/יותם רונן
דירה שכורה בתל אביב. יותם רונן
פעם חלל תעשייתי, היום לופט מגורים מרווח, מושקע ומלא סטייל/יותם רונן
דירה שכורה בתל אביב. יותם רונן
את שטח הסלון תוחמים שטיח קווקזי חמים וספות שהוצבו בצורת ר'/יותם רונן
דירה שכורה בתל אביב. יותם רונן
כוורת מלאה בספרים וצעצועי מעצבים, יוצרת הפרדה בין חדר השינה לסלון/יותם רונן
דירה שכורה בתל אביב. יותם רונן
מיכל גלידה ישן וקופסת קרקרים, הפכו לעציצים צבעוניים/יותם רונן
דירה שכורה בתל אביב. יותם רונן
שידת לוקר שנצבעה ומוספרה עם מדבקות, מוסיפה ללוק התעשייתי/יותם רונן
דירה שכורה בתל אביב. יותם רונן
דירה שכורה בתל אביב/יותם רונן
דירה שכורה בתל אביב. יותם רונן
הדיירים השתמשו בתאורה כאלמנט ליצירת אווירה ושוני בין האזורים/יותם רונן
דירה שכורה בתל אביב. יותם רונן
בר שבנה הדייר, משמש בעת הצורך כמשטח עבודה במטבח/יותם רונן
דירה שכורה בתל אביב. יותם רונן
הנוף מפצה את הדיירים על היעדר מרפסת/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully