וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולש הספה: קלאודיו בליני רוצה להוכיח שהוא לא רק הבן של

הוא הבן של אחד האדריכלים המשפיעים בעולם אבל זה לא מנע ממנו לפתוח משרד עצמאי לאדריכלות ועיצוב. מלבד פרויקטים פרטיים קלאודיו בליני מכהן כארט דירקטור של חברת נטוצי ובין לבין, הוא גם יודע איך לפנק את אישתו היפה

יח"צ - חד פעמי

(בווידאו: קולקציית ספות שעיצב קלאודיו בליני לנטוצי)

לקלאודיו בליני אין מניירות של מעצב גדול, הוא לא מתחזק גינונים אריסטוקראטיים אך יש לו כשרון אדיר, טעם מיוחד ואין תמה שהוא נחשב לאחד המעצבים המוכרים במילאנו. קלאודיו מרצה לעיצוב ברחבי העולם, כיהן כראש החוג לעיצוב רהיטים באוניברסיטת ג'נובה ובדמו, אם תרצו זורמים גנים של עיצוב מהמשובחים. קלאודי גדל על ברכי אביו – האדריכל והמעצב מריו בליני וממנו, שאב כבר מינקות, את היצירתיות והאסתטיקה הנעלה. נציין, כי בליני האב נחשב לאחת הדמויות החשובות ביותר בעולם העיצוב והאדריכלות ואחראי על כמה מהפנינים המיוחדות בארץ המגף. הבן, שעבד מספר שנים במשרדו של האב, פרש כנפיים ב-2006. הוא פתח משרד עצמאי בלב ליבה של מילאנו עם די אן איי משלו והחל לחתום בשמו על הפרויקטים השונים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התפוח לא נפל רחוק מהעץ אבל בכל זאת החליט לפתוח משרד עצמאי/מערכת וואלה!, צילום מסך

ב-1998 הייתה פריצתו הגדולה. קלאודיו, עיצב מערכת ריהוט משרדית חדשה, אם תרצו מהפכנית, שהציגה חזון חדש לחלוטין בנוף המשרד העכשווי. מאותה הקולקציה בליני הבן התרכז בנושא שעורר את השיח העיצובי וכך, הוא הצליח לתרום במידה רבה למגמות השונות בהתפתחות של סביבת העובדה. כיום, מעבר לפעילות העצמאית של בליני הבן, הוא גם משתף פעולה עם מותגים נחשבים כגון פולטרונה, נול, ארטמידה, כשהחשובה והגדולה מבניהם היא נטוצי. עם חברה זאת יזם בליני מ-2012 שיתוף פעולה רחב היקפים של עיצוב רהיטים ומוצרים נלווים לסביבת המגורים. "אנחנו מעצבים סביבה, ולא רק מוצר" אמר קלאודי בליני לוואלה! בית ועיצוב בשבוע העיצוב שנערך במילאנו באפריל האחרון. "אני חושב שאי אפשר לעצב לחברה שולחן לדוגמה, שיעמוד לבד. יש להוסיף לו גם כיסאות, ומשם גם ספרייה וספה וכל מה שלמעשה הבית זקוק לו".

עוד באותו נושא

כך כבש המעצב הישראלי את האיטלקים

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ספת הצ'סטר החדשה של בליני לנטוצי/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
על שם בית האופרה היפה במילאנו/מערכת וואלה!, צילום מסך

בביתן האלגנטי והמחויט של נטוצי בתערוכה המסחרית Salone Del Mobile חשף לראשונה בליני את ספת צ'סטר שמאגדת בתוכה השראות אנגליות. הספה הירוקה שהוצגה עשויה מעור כשהתפרים בין החתיכות נבלעים בין הקיפולים של הספה בצורה נסתרת לחלוטין. בעולם האופנה קוראים לזה הוט קוטור. הקפדה על הגימור ברמת מדוקדקת, בחירה של עור ספציפי והתייחסות לפנים לא פחות מהחוץ שכולם רואים.

הספה החדשה של בליני לנטוצי זכתה לכינוי La Scala (לה סקאלה) על שם בית האופרה במילאנו, הנחשב לאחד מבתי האופרה המפורסמים והיפים בעולם. "כשנכנסים למקום העצום הזה, ההשראות נפתחות, הנשמה גדלה ומתמלאים בערוב של תחושות" אומר בליני. "זה בדיוק מה שליווה אותי בתהליך העיצוב של הספה. מה גם שהייתי שמח לשמוע מהלקוחות שזה מה שהם מרגישים כשהם רואים את הספה. אני לא מעצב דברים מנקרי עיניים במיוחד לא בתקופה שנושא הפליטים מסוריה עומד על סדר היום ונוגע ללב של כולנו. אבל אנשים בעלי עיניים חדות ורגישות לאסתטיקה יכולים להתחבר לעיצובים שלי וכמובן לספה הזאת. מישהו אחד יכול לראות את הצ'סטר החדשה שלי ולהגיד אני לא מבין על מה ההתלהבות, אבל האסתטיקנים יבינו מיד את הרעיון. זה מה שאני אוהב בנטוצי, היד החופשית שאני מקבל פה היא לא דבר ברור ומובן מאליו. וכשאני בא עם רעיון אני לא צריך לדבר יותר מדי. יש לי פרטנרים שמבינים, שיש להם קליטה ויש להם חזון עיצובי ומכאן הכל מתחיל".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מותג התיקים החדש נקרא על שם לארה - אישתו של בליני/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התיקים האדריכליים של בליני ולארה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"אני טיפוס שאוהב לחדש ולהתחדש" אומר בליני. "זאת הסיבה שהתחלתי לעצב יחד עם אישתי השנייה תיקים וארנקים לנשים". מותג התיקים של בליני ולארה שבעברה עבדה כדוגמנית, מאופיינים בלוק אדריכלי וגיאומטרי. הם עשויים מעור בגוונים שונים והאבזם מתכתי שמוצמד להם כמו מעניק את המשקל לכל המוצר. "עבדנו על האבזם המתכתי הזה שנה וחצי" אומר בליני. "עיצוב מוצר הוא לא יותר פשוט מאדריכלות. העיסוק בפרטים הקטנים הוא הרבה יותר מורכב מהעיסוק בפרטים הגדולים, במיוחד כשמדובר במוצרים המיועדים לנשים". התיקים האדריכליים של בליני יושבים תחת השם המותג לארה בליני. "זאת המחווה שלי לאישה היקרה לליבי. אני מקווה שעוד גברים יעניקו לאישה שהם אוהבים את התיק האדריכלי הזה. זה לא עוד פריט אופנה זה מוצר עיצובי שיש בו אמירה".

עוד עיצובים של בליני לנטוצי:

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מיטה זוגית PIUMA/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שולחן קפה צבעוני ושקוף LABIRINTO/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כורסת יחיד DOLLY שמתאימה לסלון ולחדר השינה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כורסאות יחיד משענת גבוהה AURA/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully