וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקן חוץ: כך תתחזקו את רהיטי הגינה שלכם

מערכת וואלה! בשיתוף סנו

23.5.2016 / 8:13

שמש קופחת, אבק ואובך הם חלק מהתסמינים שרהיטי חוץ סובלים מהם ולכן, יש לתחזק אותם בהתאם. איך תנקו רהיטי עץ? מה הכי מומלץ לכיסאות ראטן? ואיזה חומר הכי קל לניקוי? כל התשובות בפנים

ריהוט חוץ. ShutterStock
רוצים שהריהוט שלכם יהיה נעים ומזמין? הקפידו להגן עליו במהלך השנה/ShutterStock

החורף מאחורינו והקיץ נותן אותותיו. עכשיו, כשהימים ארוכים וחמימים, השמש מלטפת והציפורים מצייצות, נעים להעביר את הזמן בגינה או במרפסת. אלא שלפני שאתם מתרווחים לכם בהנאה על ריהוט הגן שלכם, כדאי שתוודאו שהוא נקי ומזמין. רהיטי חוץ חשופים במשך כל ימות השנה לנזקי מזג אוויר, לכלוך, אבק, לשלשת ציפורים ועוד, ולכן, חשוב להקדיש להם תשומת לב מיוחדת. על מנת לנקות בקלות וליהנות מהתוצאה, קיבצנו עבורכם טיפים לטיפול בסוגים שונים של רהיטי גן.

אחסון
בין אם ריהוט הגן שלכם עשוי מעץ, מתכת, פלסטיק או ראטן, הדרך היעילה והטובה ביותר לשמור עליו, היא לאחסן אותו במשך החורף (וגם בקיץ כשאינו בשימוש) במקום מוגן או לכסות אותו בכיסוי איכותי שיגן מפני נזקי הגשם והשמש. בנוסף, חשוב לעקוב אחר הוראות היצרן בכל הקשור לניקיון ותחזוקת המוצר, על מנת להבטיח את אריכות ימיו.

ריהוט חוץ. ShutterStock
שימון רהיטי עץ אחת למספר חודשים ישמור על המראה המחודש לאורך זמן/ShutterStock

עץ
ריהוט גן שעשוי מעץ בולט במראה הכפרי והחמים שלו ומעבר לכך מדובר בחומר מסיבי, חזק ועמיד. אולם בצד היתרונות יש לזכור שעץ הוא חומר טבעי שדורש תחזוקה וטיפול תקופתיים. טיפ כללי לתחזוקה שוטפת של ריהוט עץ הוא, מיעוט או הימנעות מוחלטת ממגע עם מים. על מנת לנקות אותו ללא שימוש במים גייסו לעזרתכם מטליות לחות או תרסיס ייעודי לרהיטי עץ- שני הפתרונות מנקים, מסירים אבק ומספקים שכבת הגנה לרהיט. מומלץ לבחור במוצר המכיל חומר אנטי
סטטי, דוחה אבק.

מלבד מים, גם השמש לא מיטיבה עם רהיטי עץ וגורמת להם לדהייה ולקילוף ולכן, רצוי לבחור ברהיט ייעודי לשימוש מחוץ לבית שטופל בחומרים מיוחדים המסייעים לעמידות בתנאי מזג האוויר. נוסף על כך, שימון הרהיטים אחת למספר חודשים, ימנע התייבשות והיווצרות סדקים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

התהליך המסקרן של מיחזור אריזות מתכת

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
ריהוט חוץ. ShutterStock
הצטיידו במברשת קטנה או מברשת שיניים שתסייע בניקוי ריהוט ראטן/ShutterStock

ראטן
גם ראטן הוא סוג של עץ (דקל טרופי), אך בניגוד לריהוט גן מעץ מלא, אינו מצריך טיפול מיוחד . כדי לנקות רהיטים שעשויים מראטן בצורה פשוטה אך יעילה, שטפו את האזור המבוקש העבירו מטלית לחה, תוך שאתם מקפידים לייבש את הריהוט בתום התהליך. לצורך טיפול יסודי יותר, הצטיידו במברשת שיניים או כל מברשת קטנה אחרת, שתגיע אל הסדקים והחריצים.

מתכת
האויב הגדול ביותר של המתכת הוא חלודה. מרבית רהיטי המתכת נמכרים עם שכבת הגנה "אל חלד" ולכן, מומלץ לנקות אותם עם מטלית לחה או ספוגה בנוזל לניקוי (תוך הימנעות מחומרי ניקוי על בסיס חול כמו מסיר אבנית, אקונומיקה או חומצה). הבעיה מתחילה כאשר חומר ההגנה מתבלה והחלודה מתחילה לתת אותותיה. במצב כזה מומלץ לשפשף את המשטח החלוד בעדינות, עם נייר זכוכית או שפכטל ולסיים במריחת צבע מיוחד למתכת המעניק לה שכבת הגנה. בין סוגי המתכת השונים נמצא גם האלומיניום, שאינו מחליד ולכן, מצריך תחזוקה בסיסית בלבד, הכוללת ניקוי תקופתי באמצעות מים וסבון.

ריהוט חוץ. ShutterStock
לניקוי של ריהוט חוץ מברזל השתמשו במטלית לחה או ספוגה בנוזל לניקוי/ShutterStock

פלסטיק
בניגוד לשאר החומרים, פלסטיק לא צובר עש, עובש, לחות או חלודה ולכן, קל מאוד לטפל בו. הדרך הפשוטה והזריזה ביותר לניקוי ריהוט פלסטיק שצבר אבק או לכלוך, היא העברת מטלית לחה על המשטח המבוקש. כדי להעניק לו טיפול מסור יותר, מומלץ לשטוף אותו מפעם לפעם במים וסבון ולתת לו להתייבש בשמש. להסרת כתמים עקשניים במיוחד, ניתן להוסיף מעט מסיר שומנים או סבון כלים עדין, אך הקפידו לא לשפשף את החומר בספוגים בעלי סיבים קשיחים שעלולים לגרום נזק לשכבת הגנה נוגדת הקרינה המכסה את מרבית ריהוט הגן מפלסטיק. חובבי ניקיון בחומרים טבעיים, יוכלו להשתמש בספוג טבול בתמיסה של חצי כוס סודה לשתייה או חצי כוס חומץ לבן בשילוב חצי כוס מים חמים.

ריפוד
אם הריפוד של רהיטי החוץ שלכם עשוי מחומר סינטטי, ניתן לשטוף אותו בנפרד בעזרת מים לשפשפו במברשת רכה ונוזל ניקוי להסרת הלכלוך והכתמים. אם הריפוד מכוסה בד, מומלץ לכבס אותו בכביסה עדינה ידנית או במכונת הכביסה עם חומרי כביסה המכילים אנזימים, תוך מעקב אחר הוראות היצרן. בדים נוטים לדהות בשמש ולכן בכל מקרה יש לאחסן אותם בשוטף במקום מוגן, ואחת לכמה עונות להחליפם.

ריהוט חוץ. ShutterStock
גם הריפוד מצריך תחזוק. כבסו אותו בחומר מכיל אנזימים/ShutterStock

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully