וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עצמאות שמח: כל השיטות לניקוי המנגל

מערכת וואלה! בשיתוף סנו

12.5.2016 / 8:19

רובנו שולפים אותו באופן אוטומטי ביום ההולדת למדינה – אבל מה קורה עם המנגל אחרי שמורידים את הבשרים והירקות ממנו? כל הטיפים לניקוי הכוכב של החג

בשר על האש. ShutterStock
לחגיגה מושלמת כדאי שתכינו את המנגל שלכם מבעוד מועד/ShutterStock

יום העצמאות מתקרב בצעדי ענק וזה הזמן להוציא את המנגל ולהכין את שרירי הזרוע לקראת הנפנוף המוכר. החג מעניק לנו הזדמנות לבלות זמן איכות עם משפחה וחברים, לשהות בחיק הטבע ובעיקר ליהנות מחגיגת בשרים מפוארת. כדי להפוך את החוויה למושלמת תרצו שהמנגל שלכם יגיע ערוך לחגיגה ויעזוב אותה נקי ומוכן לשנה הבאה. הנה מספר דרכים פשוטות לעשות זאת:

תזמון
לפני הכל כדאי לזכור: תזמון הוא מרכיב חשוב ומרכזי. ככלל, ניקוי המנגל הופך מסובך יותר ככל שחולף יותר זמן מרגע צליית הבשר ועד הניקוי. לכן, מומלץ להתחיל את התהליך מיד בתום השימוש בו, תוך שאתם עוקבים אחר הוראות היצרן. זה יקל על המלאכה ויאפשר לכם לחגוג בראש שקט.

מנגל/ גריל. ShutterStock
זכרו: 10 דקות של מנגל בוער אחרי השימוש לשריפת שאריות המזון/ShutterStock

רשת הצלייה
רשת הצלייה היא החלק שצובר את מרבית הלכלוך במנגל ולכן, הטיפול בה מצריך תשומת לב מיוחדת. את תהליך הניקוי התחילו בהשארת המנגל בוער כ-10 דקות מתום השימוש, על מנת לשרוף את שאריות המזון. לאחר שווידאתם שהשאריות שרופות היטב, כבו את המנגל ותנו לו להתקרר ובינתיים תוכלו לנצל את הזמן לטובת ריקון הפחמים במידה ולא מדובר במנגל גז. כשהמנגל קר, הברישו את שאריות המזון השרופות בעזרת מברשת סיבים מתכתיים ייעודית ונגבו היטב עם מטלית מייקרופייבר לחה. במידה ונותר לכלוך על הרשת, ניתן להשתמש במסיר שומנים.

דרך נוספת לשמירה על רשת צלייה נקייה היא שטיפתה באמצעות סבון כלים או טבליה למדיח מהולים במים. פוררו את הטבלייה אל תוך קערת המים ושפכו בעדינות על הרשת. להשלמת המלאכה שפשפו עם צמר פלדה וייבשו עם נייר סופג או מטלית.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
מברשת סיבים לניקוי המנגל. ShutterStock
מברשת סיבים מתכתיים לגירוד שאריות הלכלוך/ShutterStock

מכסה המנגל
מכיוון שחלקו הפנימי של מכסה המנגל נוטה לספוח משקעים של שומן או לכלוך או פיח שנוצרים מהעשן, מומלץ להקדיש תשומת לב לניקיונו. על מנת לעשות זאת, השתמשו במטלית רכה ולחה ונגבו ביסודיות עד שהמטלית נקייה והמכסה חזר למצבו המקורי.

מגש טפטוף
גם מגש הטפטוף זקוק לטיפול ורצוי לנקות אותו באמצעות מטלית ספוגה בסבון כלים או מטליות לחות. חשוב להקפיד תוך כדי הניקיון לא להכניס מים לצינורות המבערים של המנגל.

נייר כסף. ShutterStock
ריפוד תחתית הגריל בנייר אלומיניום יסייע בשמירה על הניקיון/ShutterStock

טיפים נוספים
כמו שאין עשן בלי אש, אין מנגל בלי בצל. אלא שמלבד שדרוג הטעמים, תפקידו של הבצל הוא ליצור שכבת הפרדה בין הבשר לברזל החם. אז רגע לפני שאתם פוצחים בחגיגות, אמצו לעצמכם כמות נכבדה של בצלים שיסייעו במלאכת ניקוי המנגל וימנעו מהבשר להידבק לרשת הצלייה.
במידה ויצאתם לחיק הטבע עם גריל פחמים, מומלץ להצטייד בנייר אלומיניום ולרפד בעזרתו את תחתית הגריל. מעבר לתרומה של רדיד האלומיניום לניקיון הגריל שלכם, זה יקל על שליפת הגחלים המשומשות בתום השימוש.

אחסון ותחזוקה
בתום תהליך ניקוי יסודי תרצו לשמר את התוצאה עד לשימוש הבא במנגל. לצורך כך, הקפידו לאחסן אותו עם כיסוי שימנע הצטברות של אבק ולכלוך. במידה ועקבתם אחר הוראות היצרן והשלבים המפורטים, בפעם הבאה שתשלפו אותו יספיק ניגוב אבק במטלית לחה.

בתיאבון
טיפול מסור וניקוי יסודי של המנגל שלכם, יסייעו לו להאריך ימים ואף ישדרגו את טעמו של הבשר. לכלוך שמצטבר על הרשת גורם לצלייה לא אחידה של הבשר ולהידבקותו ולכן הקפידו לבצע את התהליך בשלמותו. סיימתם? זה הזמן לטפוח לעצמכם על השכם ולחטוף נתח בשר עסיסי. בתיאבון!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully