וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכורות ומעוצבות: מחיר בדיחה לסביבת מגורים קסומה

26.4.2016 / 9:09

לפני שנתיים חזרה איריס אל מחוזות ילדותה בקריות ועיצבה לעצמה סביבת מגורים נעימה. 65 מ"ר של איכות חיים בקרית חיים, עבור 2,000 שקלים בלבד

צילום: יותם רונן; עריכת וידאו: נועה לוי

לאן הגענו?
רחוב איציק מנגר בקרית חיים, לדירת 2 חדרים, בגודל 65 מ"ר.

כאן גרים
איריס הרפז (35), רכזת משאבי אנוש במוסד אקדמאי, "עבודה מאתגרת ומגוונת" כלשונה, ובעלת תעודה בעיצוב פנים. "למדתי עיצוב פנים לפני שנתיים בשביל הנפש וגם כאופציה לעסוק בזה בהמשך. כרגע זה סוג של תחביב אבל השאיפה היא להגדיל את ההיקף של זה בעתיד". הדיירת מעידה על עצמה שמאז ומעולם נמשכה לתחומי האמנות השונים וכחלק מכך בזמנה הפנוי היא אוהבת לצלם ולשפץ רהיטים. "אחרי יום ארוך מול מחשב, יש לי צורך ליצור בידיים", היא מסבירה. דיירת נוספת ולא פחות צבעונית היא תוכי ממין נקבה, העונה לשם "קוקו", שאיריס אימצה לפני 8 שנים. "היא לא מדברת אבל אוהבת לקדם את פניי בשריקות שמחה כשאני חוזרת הביתה ולצרוח כשאני עוזבת את הבית".

דירה שכורה בקריית חיים. יותם רונן
חלון גדול הפונה אל הגינה, מכניס הרבה אור אל הבית/יותם רונן

יגעת ומצאת
בתום מספר שנות מגורים בחיפה, חזרה איריס אל מחוזות ילדותה בקריות ואת הדירה הנוכחית מצאה לפני שנתיים וחצי, דרך קרובי משפחה שסייעו במלאכה. "אחרי שגרתי בשכנות לשכן שנהג לרטון על הרעש שקוקו עושה, היה לי חשוב למצוא בית עם יותר פרטיות. מה שכבש אותי כאן, היו הגינה, החדרים הגדולים, התקרות הגבוהות וזה שיש לא מעט כיווני אוויר".

הום סטיילינג
כחובבת מספר סגנונות עיצוב וביניהם וינטג', כפרי ואקלקטי, ביקשה איריס ליצור שילוב נכון ומאוזן של שלושתם בדירתה. כך למשל בסלון, את פני הנכנסים לחדר מקבלת שידת וינטג' בת עשרות שנים שאותה מקשטים כלי קריסטל מבית סבתא ואוסף מפואר של דגמי מגדלורים. "יש בהם משהו קסום ומסתורי", מסבירה הדיירת את החיבה למגדלים מפיצי האור הפזורים בדירתה בצבעים ובדגמים שונים. במרכז החלל ניצבים ספת ר' בכחול נייבי ושולחן סלון מעץ, כשאת הצבעים החמים מספקים האביזרים. כריות בהדפסים משמחים, אצטרובלים שצבעה ומובייל שנראה ככלוב עם ציפור במרכזו, מוסיפים את העניין שהיא מחפשת.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
דירה שכורה בקריית חיים. יותם רונן
אמנותית, יצירתית וחובבת ציפורים מושבעת. איריס הרפז/יותם רונן

ציפורים, בגרסאות שונות, מופיעות כאלמנט דקורטיבי חוזר בדירה. "מאז שיש לי את קוקו התחלתי בהדרגה לקרוא על סוגי ציפורים ותוכים", היא מספרת "זה הקסים אותי ומשם מגיע הפטיש, היא לגמרי מקור ההשראה". את שולחן הסלון למשל, מקשט מגש ועליו צמד ציפורים עשויות זכוכית צבעונית ולצדן מבחנות שאימצה מהמעבדה במוסד האקדמי בו היא עובדת ובתוכן נוצת טווס שמוסיפה הרבה יופי לחלל. גם במטבח ניתן למצוא את החיה האהובה ועתירת הנוצות, המככבת בדמות כלי מטבח ועל גבי אוסף גלויות שיוצרות לוח השראה צבעוני ועליז. המטבח קטן וכך גם הכניסה אליו ולכן את המקרר מיקמה הדיירת במבואה ובמקומו הציבה שידת אחסון ומעליה ארונית שקישטה במדבקות לוח גיר המחולקות לקטגוריות ושלטים עם אמירות מלאות הומור.

דירה שכורה בקריית חיים. יותם רונן
סדרת צילומים של הדיירת ואוסף אצטרובלים שצבעה, מכניסים אופי לסלון/יותם רונן

המבואה, המכילה את המקרר, מדפים עמוסי ספרים ושידת וינטג' עם ציור אהוב מעשה ידי אמה, מובילה אל חדר השינה. כאן יצרה הדיירת תחושה נקייה ורגועה יותר מבשאר חלקי הבית, כשאת עיקר הצבע מספק קולאז' גלויות המקשט את הקיר. במרכז החדר ממוקמת מיטת במה פונקציונאלית שבסיסה עשוי ממגירות אחסון שנשלפות החוצה בקלות. מכיוון שהמגירות לא מאפשרות להניח שידות משני צדי המיטה, מצאה הדיירת פתרון יצירתי בדמות ארגזי עץ מרובעים שעונים על אותה פונקציה. לצד אחד מהם ממוקם ארגז לאחסון מצעים ועליו זוג כריות עם הדפסי ציפורים ומתלה תואם לתכשיטים. שאר תכשיטיה מאוחסנים בצדו השני של הארון על מכונת תפירה מבית סבתא, אותה שיפצה הדיירת באמצעות פלטת זכוכית חדשה.

דירה שכורה בקריית חיים. יותם רונן
ארונית מגירות מעוטרת החליפה את מקומו של המקרר/יותם רונן

מוציאים חוזה
שכ"ד- 2,000 שקלים בחודש, כולל ארנונה. חשמל- 150 שקלים לחודשיים.

פאנלים
בכל הקשור לסדר עדיפויות, סדר ניצב במקום הראשון עבור הדיירת ורק אחריו מגיע הניקיון. ובכל זאת, אחת לשבוע היא עורכת ניקיון יסודי בדירה, שעיקרו הוא איסוף הלכלוך שקוקו מייצרת הכולל פירורי אוכל ובוטנים החביבים עליה, כמו גם נוצות צבעוניות שנשרו מגופה.

דירה שכורה בקריית חיים. יותם רונן
קולה וחלב הם המרכיבים הדומיננטיים במקרר/יותם רונן

דו"ח מקרר
איריס צמחונית ושומרת על תזונה נכונה, אך איננה חובבת בישול גדולה. "כשבאים אורחים אז הרבה יותר כיף לי לבשל, אבל לעצמי אני פחות אוהבת". הפתרון לכך הוא אכילה בחוץ או קבלת קופסאותtake away מארוחות שישי משפחתיות. במקרר שלה נמצאים תמיד חלב, מים, קולה ושוקולד.

עתידות
"כרגע אין תכניות לעזוב את הדירה. האידיאל הוא להישאר בה עד שאמצא בן זוג", מספרת הדיירת. אידיאל נוסף וגדול עוד יותר, הוא שאיפתה לרכוש את הדירה ביום מן הימים ולהרחיב אותה ל-4 חדרים. "מבחינתי לקנות ולשפץ כאן, זאת סגירת מעגל מדהימה", היא חותמת בחיוך.

חושבים שהדירה שלכם מתאימה למדור?
שגרו מייל לגילי אלעד gili_elad@hotmail.com

דירה שכורה בקריית חיים. יותם רונן
בחדר השינה- מיטת במה עם מגירות נשלפות וקולאז' גלויות צבעוני/יותם רונן
דירה שכורה בקריית חיים. יותם רונן
את שידת המיטה המסורתית מחליף ארגז עץ מרובע/יותם רונן
דירה שכורה בקריית חיים. יותם רונן
גם הכריות ומתלה התכשיטים בדוגמת ציפורים/יותם רונן
דירה שכורה בקריית חיים. יותם רונן
יש לה מקור והיא מקור השראה. הדיירת הצבעונית של הבית- קוקו/יותם רונן
דירה שכורה בקריית חיים. יותם רונן
מרווח, מואר וצבעוני. המטבח/יותם רונן
דירה שכורה בקריית חיים. יותם רונן
לוח השראה עם גלויות ציפורים ומבנים אדריכליים, מוסיף חיים למטבח/יותם רונן
דירה שכורה בקריית חיים. יותם רונן
אוסף מרשים של דגמי מגדלורים, מקשט שידת וינטג' קלאסית/יותם רונן
דירה שכורה בקריית חיים. יותם רונן
מכונת תפירה ששופצה משמשת לאחסון התכשיטים/יותם רונן
דירה שכורה בקריית חיים. יותם רונן
כלי קריסטל מבית סבתא וצלחת עם דוגמת ינשוף מטיול בוורשה/יותם רונן
דירה שכורה בקריית חיים. יותם רונן
אלמנטים דקורטיביים מעולם הצפרות, פזורים בכל רחבי הבית/יותם רונן
דירה שכורה בקריית חיים. יותם רונן
ספרי עיצוב בולטים על שידה בסלון ומבטאים את אהבתה של איריס לתחום/יותם רונן
דירה שכורה בקריית חיים. יותם רונן
אוהבת לפתוח כאן את הבוקר בשבת, עם קפה ועיתונים. המרפסת/יותם רונן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully