וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המכות ברהיטי עץ והטיפול בהן

מערכת וואלה! בשיתוף סנו

12.4.2016 / 15:23

ניקיון רהיטי העץ הוא חלק אינטגרלי מההכנות לקראת פסח. איך מנקים, מה מותר, מה אסור, איזה מהמיתוסים נכונים? המדריך המלא

שולחן מטבח. ShutterStock
משרים אווירה, נעימה וביתית/ShutterStock

בין אם הם עשויים מאלון, אורן, אגוז או כל סוג אחר, רהיטי עץ מכניסים חמימות לחלל הבית ומשרים תחושה נעימה וביתית. הטיפול בהם, מצריך תשומת לב מיוחדת ושיטות ניקוי ייעודיות, כדי שאלו יאריכו ימים. אז איך עושים את זה בפועל? לקראת חג הפסח המתקרב, ריכזנו עבורכם דרכים שונות לטיפול ברהיטי עץ, כמספר ימי החג.

אבק דרכים
כמו שאר הרהיטים בבית, גם רהיטי עץ נוטים לצבור אבק ולכלוך. כדי לשמור על מראה נקי ועל הברק הטבעי שלהם, מומלץ להשתמש באופן קבוע בתרסיס המיועד לניקוי ריהוט עץ. היתרון בחומר ייעודי, הוא ריבוי הפעולות במוצר אחד וביניהן ניקוי של אבק ולכלכוך מצטבר, הגנה מונעת מפני כתמים והענקת שכבה של ברק. מומלץ להשתמש במוצר המכיל חומר אנטי סטטי דוחה אבק.

ארון ספרים. ShutterStock
השתמשו בתרסיס עץ שיגן באופן קבוע על הרהיטים/ShutterStock

מים שקטים חודרים עמוק
טיפ כללי לתחזוקה שוטפת של ריהוט עץ הוא, מיעוט או הימנעות מוחלטת ממגע עם מים. מים נוטים לחדור אל תוך העץ ולנפח אותו ולכן, מומלץ למקם את הרהיטים הרחק מאזורים רטובים או לחים שעלולים לפגוע במרקם ובאיכות שלהם. אז איך שומרים על המראה הנקי ללא מים? משתמשים במטליות לחות יעודיות לרהיטים שמנקות, מסירות אבק ומספקות שכבת הגנה לרהיט.

אין חדש תחת השמש
מלבד מים, גם השמש לא מיטיבה עם רהיטי עץ וגורמת להם לדהייה ולקילוף. לא מסוגלים לוותר על ריהוט גן עשוי עץ? בחרו ברהיט יעודי לשימוש מחוץ לבית, רהיטי עץ שנועדו לשימוש בחוץ טופלו בחומרים מיוחדים המסייעים לעמידותם בתנאי מזג האויר. בנוסף, הקפידו לאחסן את הרהיטים בצל ולכסותם בכיסוי מתאים כאשר הם לא בשימוש. שימון הרהיטים אחת לתקופה ימנע התייבשות והווצרות סדקים. תחזקו את הרהיטים על פי הוראות היצרן באפן קבוע על מנת להבטיח שביעות רצון לאורך זמן.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
פינת ישיבה מעץ בגינה. ShutterStock
המנעו מקרני שמש ישירות על רהיטי העץ/ShutterStock

שמן וחומץ, לא רק בסלט
רוצים להעניק מראה חדש ונוצץ לרהיט שהתיישן? 1/2 כוס שמן זית ו-1/2 כוס חומץ יעשו את העבודה. ערבבו אותם היטב, טבלו מטלית בנוזל ומשחו את הרהיט. אין צורך לשטוף או לנגב בתום התהליך, תנו לרהיט לספוג את הטוב שהרעפתם עליו. הוא יוקיר לכם תודה במראה זוהר ורענן.

פוליטורה
שיטה נוספת לחידוש וריענון רהיטי עץ ולכיסוי שריטות וסדקים היא שימוש בחומר המיועד לפוליטורה. בשוק מגוון מוצרים מוכנים לפוליטורה. הפוליטורה מעלימה סדקים וסימנים ומחדשת את מראה העץ. חשוב לעקוב אחר הוראות יצרן הפוליטורה ולבדוק את המוצר בפינה נסתרת לפני תחילת התהליך.

כף עץ. ShutterStock
תמיסת מי סודה תסייע בניקיון של כפות העץ/ShutterStock

שמח במטבח
השימוש בעץ נפוץ גם בכלי המטבח וכמו הטיפול ברהיטים, גם כאן נדרש טיפול מיוחד. לניקוי קרשים, כפות וכלים אחרים מעץ, מומלץ להניחם לעיתים קרובות בתמיסת מי סודה לשתייה למשך מספר שעות. בתום התהליך יש לשטוף בעזרת סבון כלים ומים.

מעבדות לחירות
שרדתם את כל ההכנות והניקיונות לקראת הפסח והגעתם עד הלום? זה הזמן לחלוץ נעליים, להסיר את הכפפות, להתרווח ולהתבונן בגאווה ברהיטי העץ הנקיים שלכם. ביום השביעי ליציאתם של בני ישראל ממצרים התרחש נס קריעת ים סוף וכך הם ניצלו. נצלו את חג הפסח לנס משלכם וצאו מעבדות לחירות. עד שנה הבאה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully