וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שכורות ומעוצבות: 35 מ"ר תמורת 2,500 שקלים

12.4.2016 / 9:28

בחלל של 35 מ"ר הצליח הדייר המוכשר שחי כאן, ליצור בית המכיל כל מה שהוא זקוק לו. דירת 2 חדרים בנווה שאנן שבחיפה, שעלותה 2,500 שקלים בחודש בלבד. היה שווה להצפין

צילום: ערן גילווארג; עריכת וידאו: ליאור נאור

לאן הגענו?
רחוב הגליל בשכונת נווה שאנן בחיפה, לדירת שני חדרים בגודל 35 מ"ר.

כאן גרים
מנדי כץ (34), מנהל מותג ברשת הנעליים "גלי". במסגרת תפקידו הוא עוסק בעיקר במכירות, מלאי וניהול צוות עובדים, "אני אוהב אתגרים והמקצוע מלא בהם, בעיקר הצד הניהולי שמאד חשוב לי. מנהל טוב יודע להלך במקביל על החוט של אנושיות ומקצועיות". בזמנו הפנוי, כץ מטפח מאגר חברים מפואר וביניהם, חברים ותיקים שמלווים אותו מילדות. "לחברות יש ערך עליון מבחינתי", הוא מכריז נחרצות. בנוסף חובב הדייר קולטורה על שלל תחומיה ונהנה לצרוך תיאטרון, קולנוע ומוזיקה.

דירה שכורה בחיפה. ערן גילווארג
בשלן, מארח ואושיה חברתית. מנדי כץ/ערן גילווארג
דירה שכורה בחיפה. ערן גילווארג
חלוקה נכונה לחללים ופינות, יוצרת תחושה ביתית על אף השטח הקטן/ערן גילווארג

יגעת ומצאת
עד לפני שנתיים התגורר בדירה אחיו של מנדי והתחבב במיוחד על בעלת הדירה. בתום חוזה השכירות היא ביקשה ממנו שיעזור לה במציאת דייר "נוח ונהדר כמותו". רצה הגורל ובאותה תקופה עזב מנדי את אילת לאחר שנת מגורים בה והחליט לחזור אל מחוזות ילדותו בחיפה. הוא שמח להחליף את אחיו בדירה הממוקמת באזור האהוב עליו בעיר.

הום סטיילינג
על אף שטחה הקטן של הדירה, היה חשוב למנדי שהיא תהיה בית לכל דבר ועניין, כולל חלוקה ברורה לחללים ופינות. עם כניסתו הרגיש צורך לכסות את הקירות העירומים ולכן בחר בטפט צבעוני עם הדפס סולידי, שיכניס חמימות לדירה ובו בעת לא ייצור עומס ויזואלי. מאותה סיבה, בחר בעיקר רהיטים בצבע לבן, כשעל אלמנט הצבע אמונים הפריטים הדקורטיביים. אוסף דיסקים מפואר, מעמד יינות ומקבץ שלטים עם אמירות מלאות באנרגיה חיובית, בהחלט עושים את העבודה. בין כל אלה, פזורים שלל צילומים משפחתיים, וביניהם שלושת אחייניו האהובים. "אני מאד אוהב אותם, לא סתם הם חלק בלתי נפרד מהבית".

דירה שכורה בחיפה. ערן גילווארג
אוסף דיסקים ושלטים נושאי סיסמאות, מוסיפים צבע ושמחה לסלון/ערן גילווארג

כאושיה חברתית, אחד מהתחביבים של כץ הוא אירוח בדירתו החמימה. לצורך כך, הציב בסלון זוג הדומים סרוגים, שישמשו את האורחים אבל לא יתפסו הרבה מקום. בהמשך החדר, הוא יצר מיני פינת אוכל, או כפי שהוא מכנה אותה "חדר הישיבות". שולחן עץ, זוג כיסאות תואמים שרופדו ומראה בצורת חלון, יוצרים פינה נעימה שלא הייתה מביישת בית קפה מתוק. באותו חלל ניצב גם המטבח, קטן אך מנוצל היטב. "הוא מאתגר אותי כל יום מחדש, אבל תמיד אני מצליח לאלתר ולבשל פה כל מה שאני רוצה". שידה ניידת ויחידת ארוניות שתלויה מעליה, משמשות כשטח אחסון נוסף ומשרתות נאמנה את הדייר הבשלן.

דירה שכורה בחיפה. ערן גילווארג
פריטים דקורטיביים בגוונים בהירים משרים אווירה נקייה ורגועה בחדר השינה/ערן גילווארג

בחדר השינה, ביקש מנדי ליצור תחושה של מרחב (עד כמה שאפשר) וניקיון. שלוש מראות התלויות בשורה וביניהן, זוג עששיות בלבן, נותנות טאץ' דקורטיבי שאינו מעמיס על החדר. שאר הפריטים כמו השידות והמצעים, גם הם בגוונים בהירים ועונים על אותה מטרה. את השמחה והצבע בחדר מספקים שני לוחות עץ התלויים מעל המיטה ועליהם, שרשרת נורות צבעוניות שמשדרגת את האווירה. בצדו השני של החדר ניצב מעמד המיועד במקור לאחסון מגבות ופה משמש לאחסון לבנים בתוך סט של ארגזי עץ מעוטרים. אזור נוסף בו אוהב הדייר לנוח ולהתרווח הוא הגינה. בקיץ, נשלפים מהדירה שולחן וסט כיסאות ומשמשים פינת ישיבה לטובת אתנחתאות מרגיעות בגינה הפורחת.

דירה שכורה בחיפה. ערן גילווארג
מיני פינת אוכל וזוג הדומים בסלון, מספקים מקומות ישיבה לאורחים/ערן גילווארג

מוציאים חוזה
שכ"ד- 2,500 שקלים לחודש, ארנונה- 250 שקלים לחודשיים, חשמל- 500 שקלים לחודשיים.

פאנלים
"אני אובססיבי לניקיון, על הגבול המחלה", כץ מתוודה בחיוך. כחלק מכך, הוא מקפיד לשטוף את הרצפה אחת ליומיים ודואג לנקות אבק כל יום.

דירה שכורה בחיפה. ערן גילווארג
דיאט קולה וחסה, לשמירה על גזרה חטובה. הצצה אל המקרר/ערן גילווארג

דו"ח מקרר
הדייר הבשלן אוהב לאכול, אך באותה נשימה מסביר שהוא מקפיד תמיד על תזונה מאוזנת. במהלך השבוע הוא מכין לעצמו בעיקר סלטי חסות מיוחדים ומשודרגים, אך כשמבשל עבור חברים בסופי שבוע, הוא הופך יצירתי במיוחד ומוציא מהמטבח מנות כמו חלה ממולאת בשר ודג מרוקאי. במקרר שלו יש תמיד דיאט קולה, חסה ומה שהוא מכנה "עזרה ראשונה"- לחם קל וגבינה צהובה.

עתידות
על אף שהוא יכול להרשות לעצמו כלכלית לעבור לדירה גדולה יותר, כץ מספר שבכל פעם שהנושא עולה על הפרק הוא מחליט להישאר, כי כאן הוא מרגיש בבית. בעתיד הרחוק יותר ישמח להקים משפחה ואז כמובן להשתדרג לחלל גדול יותר, אך הוא אינו מתכוון לעזוב את חיפה. "ברמה של להישאר באותה שכונה", הוא חותם נחרצות.

חושבים שהדירה שלכם מתאימה למדור?
שגרו מייל לגילי אלעד gili_elad@hotmail.com

דירה שכורה בחיפה. ערן גילווארג
שלטי עץ ונורות צבעוניות מקשטים את קיר חדר השינה/ערן גילווארג
דירה שכורה בחיפה. ערן גילווארג
הטפט מוסיף חמימות לחלל ומשתלב עם החפצים והפריטים בדירה/ערן גילווארג
דירה שכורה בחיפה. ערן גילווארג
רק נראה עתיק. טלפון בעל לוק וינטג' עם רמקול וחיבור USB/ערן גילווארג
דירה שכורה בחיפה. ערן גילווארג
מנורה שקיבל במתנה מאחותו מאירה את הסלון/ערן גילווארג
דירה שכורה בחיפה. ערן גילווארג
מראה בצורת חלון, מפצה על מיעוט החלונות בדירה/ערן גילווארג
דירה שכורה בחיפה. ערן גילווארג
הגינה הפורחת משמשת מקום לאתנחתאות מרגיעות/ערן גילווארג

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully