וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יש לו עניין עם חומרי בניין: טום דיקסון עם קולקציה מחוספסת

המעצב הבריטי טום דיקסון מציג במילאנו האובססיה שלו לחומרים גסים. התצוגה כוללת גופי תאורה ופריטים משלימים על רקע של מבנים כנסייתיים מתקופת הבארוק, אז איך כל זה קשור לישראל?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הלוקיישן תורם לתצוגה להראות יותר אטרקטיבית/מערכת וואלה!, צילום מסך

הביטוי השחוק שקיים בעולם הנדל"ן המתייחס לשלוש ה-ל: לוקיישן לוקיישן, לוקיישן, תקף במיוחד בשבוע העיצוב שנערך במילאנו. כי כמו כל מתנה טובה, כשהיא באה באריזה מושקעת, היא תמיד תראה יותר אטרקטיבית. הדבר דומה לחללי התצוגה בהם המעצבים הגדולים בוחרים להציג ברחבי העיר (ולא בתערוכה המסחרית). אחת הדוגמאות הבולטות בעניין זה הוא המעצב הבריטי טום דיקסון שבחר להציג באתר ההיסטורי "רוטונדה דה לה בסאנה", הכולל מתחם של בנייני כנסייה שמאופיינים בסגנון הבארוק. דיקסון, שנמנה ברשימת הסטארים של עולם העיצוב הבינלאומי, חושף לראושנה קולקציית ריהוט ותאורה שזכתה לכינוי: "Materiality"- נושא שמתעסקים בו הרבה מאוד בשבוע העיצוב הנוכחי. דיקסון הרכיב חמישה אלמנטים שכל אחד מהם שם דגש על חומר גלם אחר.

"שיש, עץ ופלסטיק, זכוכית, ברזל, פליז ונחושת הם חומרי הבניין הבסיסיים המגדירים את המוצרים שלנו מלכתחילה" לדברי דיקסון. "השנה, אנחנו לוקחים צעד אחורה ומסתכלים על מה שמשפיע עלינו יותר מכל והמקור הבסיסי להשראה למה שאנחנו עושים: החומרים שלנו. כל מעצב צריך להשקיע מחשבה בבחירת החומרים, אבל עבורנו מדובר באובססיה של ממש", הוסיף. הקולקציה החדשה ממותגת תחת הסגנון "חומרי בניין". כאן נכנסו לתמונה "אבן קיסר" החברה ישראלית המוכרת וכך יצרו יחד מעין מסעדה שבה משטחי העבודה, התאורה והאוכל קשורים זה בזה בקשר רעיוני. את האוכל במקום מגיש ההסטודיו לעיצוב מזון "Arabeschi di Latte" האיטלקי.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין אחד שלא יודע מי זה טום דיקסון בבריטניה/מערכת וואלה!, צילום מסך

"המסעדה" מציגה חמישה מטבחי קונספט השואבים השראה מחמשת האלמנטים - אדמה, אש, מים ואוויר.מטבח האדמה המעוצב בהשראת אמות-המים הרומיות העתיקות, משלב גוונים חומים אדמתיים וגופי תאורה בצורת פטריות, עשויות אסופת גזרי עץ מאובן. הכנת האוכל בו נעשית בשיטת בישול ירקות אירופאית עתיקה העושה שימוש בחציר כדי להדגיש את הטעמים הטבעיים של חומרי הגלם. בהשראת עץ חרוך ועשן עוצב מטבח האש, בנוי מקורות עץ מושחרות ורמזים של זהב בשילוב צבעים שחורים ואפורים-כהים דרמטיים. האוכל - מעושן, צרוב ושרוף - משלים את החוויה הכלל חושית.

במטבח המים באים לידי ביטוי הקצוות המשוננים המאפיינים קרח קפוא, והעיצוב שלו עושה שימוש בספקטרום של צבעי אפור ולבן. האוכל? נע בין קיטור לקפאון, המטבח מתנסה בהכפפה של חומרי הגלם לטמפרטורות קיצוניות. המטבח הרביעי, בהשראת אלמנט האוויר, מושפע מאדריכלות אורבנית ונוצר מלוחות דקים המשמשים כמשטחי עבודה. בטון חשוף ותאורה אחורית יוצרים יחד רקע עירוני, ולהשלמת החוויה הקולינרית - במטבח זה יש בר קינוחים.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הזדמנות להעניק עדנה מחודשת לעוד קולקציות/מערכת וואלה!, צילום מסך

דיקסון, יליד טוניסיה, אמן, יצרן, מעצב מוצר, מעצב פנים ומנהל קריאטיבי אוטודידקט. את דרכו בעולם העיצוב החל בבית הספר לאומנויות "Chelsea". במהלך שנות ה-80 החל להתנסות בגישת DIY ולעצב אובייקטים מפוסלים ומרותכים מחומרי גלם מקוריים ביניהם, שאריות מתכת, חומרים ממוחזרים ופסולת תעשייתית. כיום, אין אחד בבריטניה שלא מכיר את השם טום דיקסון שהקים את הסטודיו שלו ב-2002תעשיית העיצוב הבריטית עם החברה שייסד ב-2002. פריטים לבית היוצר של דיקסון הרבה פעמים מתכתבים עם עולם האמנות. אמנם מדובר בעיצוב, תחום פונקציונלי, אבל לדיקסון יש אסתטיקה משלו. מעודנת, מדויקת ונקייה. בריטי, אמרנו כבר?

קולקציית "Materiality" כוללת גוף תאורה גיאומטרי - "Curve" הוא עשוי מיריעות מתכת דקיקות, בציפוי ניקל כסוף וכיסוי מחורר. האהיל המנוקב שלה פולט קרני אור החוצה כמו מסננת. עוד בקולקציה: גוף תאורה בשם "Fade" עשוי אהיל פוליקרבונט המעוצב בצורת דמעה. "צורת הדמעה ממקדת את תפוקת הנורה לכדי עיגול זוהר, בכך היא מתפקדת כמו הזרקור הענק האולטימטיבי" אומר דיקסון. "גימור המתכת הוא ייחודי במינו בעוד הוא הופך בהדרגה מרפלקטיבי לחלוטין לשקוף, לאורך כל גוף המנורה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גופי תאורה עשויים לוחות דקיקים של מתכת/מערכת וואלה!, צילום מסך

דיקסון מנצל את ההזדמנות ומציג כאן גם פריטים שזוכים לעדנה מחודשת. כך למשל Melt- מגוון תליונים מזכוכית שנראים כמו נוחפו בשיטה הישנה, קיבלו חידוש מפתיע בשיתוף עם הסטודיו השבדי "Front" שיצרו מהם מנורות רצפה ומנורות שולחן. יש גם פריטים בסגנון "עשה זאת בעצמך" המכונים "Offcut" המנסים לאתגר את התפיסה לפיה חבילות שטוחות מייצגות את הזול והחד-פעמי. אבל כבר בטח הצלחתם להבין שהתפיסה הזאת רחוקה מאד ממה שקורה היום במילאנו.

לעוד עדכונים וחדשות משבוע העיצוב במילאנו - כנסו לכאן

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חומרים ומשטחים שחברת אבן קיסר סיפקה לדיקסון יצרו תפאורה מלאה ללוק שביקש המעצב ליצור/מערכת וואלה!, צילום מסך
מייצג העיצוב של טום דיקסון במילאנו, 2016. ספק 500
שילוב של אוכל, עיצוב ותרבות באים לידי ביטוי במיצג הייחודי של דיקסון וקיסר/ספק 500

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully