וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא תאמינו באילו מוצרים השתמשו בעבר לניקיון הבית. האם זה באמת עובד?

22.2.2016 / 9:50

ספר חדש מציע טיפים מקוריים לניקיון הבית מהתקופה הויקטוריאנית, כולל ניקוי חלונות באלכוהול וקליפות ביצים נגד ריחות רעים. חודשיים לפני פסח זה הזמן ללמוד כמה טיפים מנצחים

מערכת וואלה!

בסרטון: הטיפים שלכם לניקיון מוצלח

נמאס לכם מאקונומיקה ושאר רעלים? ספר חדש מרכז טיפים למשק הבית מהתקופה הויקטוריאנית (המאה ה-19) והוא כולל שימוש בפריטים ביתיים בלבד. טסה קונינגהם
כתבת ה"מירור" הבריטי החליטה לבדוק האם מדובר בעצות משנות חיים או שטויות. התוצאה לפניכם:

ג'ין למראות מבריקות

טסה כותבת: "כוס הג'ין שלי בדרך כלל מגיעה מעורבבת עם טוניק. לכן נחרדתי לרגע מכך שאני צריכה לערבב אותו עם מים מהברז. למעשה, בזמן שמזגתי לדלי את הג'ין הזול ביותר שהצלחתי למצוא, תהיתי מיהי עקרת הבית ההיסטורית שחשבה על הרעיון ולמה.

"אז אם תרצו לגרום למראות שלכם להבריק, תצטרכו לטבול מטפחת בג'ין ומים ולנגב בעדינות. האלכוהול בג'ין ימיס במהירות את השמנוניות שעל המראה. לצערי לא היתה לי מטפחת, אבל מצאתי גטקס ישנים בעומק הארון. בתקווה שאני לא אתחרט על זה, טבלתי אותם בקוקטייל הניקוי ושפשפתי את המראה המלוכלכת. תוך שניות היא ניצנצה והביסה באופן ברור כל מוצר בן ימינו. אני יכולה להתחייב שאשתמש בטריק הזה שוב, אולי בלי הגטקס הפעם.

"שיטה מודרנית: תרסיס לניקוי מראות הוא קל לניקוי אבל לא מגיע לאותן תוצאות כמו הג'ין.

פסק דין: הדרך הישנה מנצחת

אילוסטרציה. ShutterStock
מי הכי נקיה בעיר?/ShutterStock

צמח הריבס לחדר הרחצה

טסה מספרת: "האמבטיה הישנה שלי מלאה בכתמים מכוערים. אבל האם אני באמת יכולה לנקות אותם בהשריית עלי ריבס בתוכה? על פי הספר, הצמח מכיל חומצה אוקסלית, שבה נעשה שימוש גם במוצרי ניקוי רבים כיום. אז הנחתי שישה גבעולים באמבטיה ומילאתי אותה במים חמים. צבע המים הפך לורוד בהיר והמחזה היה דומה יותר לזירת רצח מאשר דיוקן ניצחון של יעילות ביתית.

"לא רציתי להתייאש מהר מדי, אז המשכתי להזרים פנימה מים חמים, אבל זה לא עזר. אפילו אחרי שעות של השרייה - הכתמים נשארו באותו המצב ורק שמחתי שהאמבטיה לא הפכה אדומה.

שיטה מודרנית: לשפשף את הכתמים במוצר אשר מסיר את רוב הכתמים הנראים לעין.

פסק דין: השיטה החדשה מנצחת

sheen-shitof

עוד בוואלה!

תרפיית מציאות מדומה: טיפול להתמודדות עם חרדה

בשיתוף zap doctors
אישה באמבטיה. ShutterStock
במקרה הזה עדיפה השיטה המודרנית./ShutterStock

קליפות ביצים נגד ריחות רעים

"ריח לא נעים עולה מהתרמוס שלי כשאני פותחת את המכסה, מעין ניחוח מערובב של שקיות תה ומרק עגבניות, למרות שאני תמיד שוטפת אותו היטב לאחר השימוש", מספרת טסה. "אולם עקרת הבית מההיסטוריה טוענת שלה יש את הפתרונות - לשים את הקליפות השבורות של שתי ביצים קשות בתרמוס ולמלא בחומץ. אחרי שניערנו היטב צריך לתת לתערובת לעמוד כמה שעות ואז להדיח ולייבש".

אילוסטרציה. shutterstock, ShutterStock
האם הן יעשו את העבודה?/ShutterStock, shutterstock

"בזמן הניעור, כנראה שקליפות הביצים מורידות חלקיקים עקשניים, בזמן שהחומץ הוא חומר חיטוי טבעי. שלוש שעות לאחר שניסיתי את השיטה, פתחתי את המכסה - אבל לא היה ריח מובחן של ניקיון. אולם לאחר ששטפתי את התרמוס במים חמים ריח החומץ נעלם ואפילו התה היה יותר טעים.

השיטה המודרנית: לאחר ניקיון התרמוס במברשת רחצה להשרות אותו במשך שעה במים רותחים ונוזל ניקוי. התוצאה? הריח הרע עדיין נשאר.

פסק דין: הדרך הישנה מנצחת

תפוח אדמה נגד כתמים

"למרות שבילו במכונת הכביסה שלי עשרות פעמים, מגבות המטבח שלי עדיין מלאות בכתמים", מגלה טסה. "הפתרון, על פי הספר ההיסטורי, הוא פשוט מאד- לשפשף תפוח אדמה חי על המגבת, לשים אותה בסיר ולהרתיח. יש לחזור על הפעולה ואז לשים אותה במים קרים למשך שעה. גם זה אמור לעבוד בזכות החומצה האוקסלית הנמצאת בתפוח האדמה.

"אחרי ששפשפתי, הרתחתי ושטפתי, הכתמים הפכו בהירים הרבה יותר. למרות זאת, אני לא חושבת שזה היה שווה את המאמץ והריח של המגבות המושרות נשאר במטבח למשך שעות.

השיטה המודרנית: לדחוף את המגבות למכונת כביסה, להוסיף אבקה ולהפעיל.

פסק דין: השיטה החדשה מנצחת

תפוחי אדמה. ShutterStock
אולי עדיף לאכול אותו בכל זאת./ShutterStock

עלי תה לניקוי שטיחים

"באופן קבוע, אחרי שאני מכינה לעצמי תה חם אני שומרת את העלים ומייבשת אותם על צלחת בארון. קמצנית? אולי, אבל בעבר היו משתמשים בעלים המיובשים לפיזור על שטיחים, לפני שהברישו מעליהם את האבק שהצטבר", מגלה טסה. "אחרי ארבע שעות העלים יבשים מספיק לפיזור. באופן מפתיע, זה היה שווה את ההמתנה.

שיטה מודרנית: שואב אבק סטנדרטי. הוא שואב אבק באותה יעילות אבל בחמש דקות בלבד.

פסק דין: השיטה החדשה מנצחת

איבוק רהיטים בעזרת פירורי לחם

"במבט מאחורי הרדיאטור שלי נחשפתי למצבורי אבק אדירים, אולם גם מצבו של הרדיאטור עצמו לא טוב יותר. כל אחד שניסה לנקות פעם אבק יודע שיש פינות כאלה, אליהן שואב האבק פשוט לא מגיע. לפי הטריק הישן, צריך להכין כדורים מחתיכות לחם לבן ולהדביק אותם לאותם משטחים קטנים ועקשנים. הלחות בלחם סופחת את האבק וכך מנקה את החפצים.

ניסיתי את השיטה המוזרה והופתעתי לגלות שהכדורים מושכים אבק כמו מגנט. אולם הכדורים החביבים משאירים גם פירורים בכל מקום.

השיטה המודרנית: אפילו בשימוש במברשת בקצה שואב האבק שלי, לא הצלחתי לשאוב כמות כל כך גדולה של אבק כמו שביצעו כדורי הלחם. אבל השואב נכנס לפעולה בגלל הפירורים.

פסק דין: השיטה הישנה מנצחת

לחם. ניר לנדאו, מערכת וואלה!
פועל כמו מגנט./ניר לנדאו, מערכת וואלה!

נייר עיתון לניקוי חלונות

"לפי הספר, ראשית יש למלא בקבוק במים וחומץ לבן במידה שווה ולהשפריץ על החלון המטונף. החומץ ימיס את השומן והלכלוך מיד. את התערובת יש לנגב בעזרת נייר עיתון, אשר ייבש את החלון במהירות וללא סימנים.

"חשבתי שזה טיפ מנצח", מגלה טסה, "אבל העיניים שלי התמלאו דמעות בגלל החומץ עוד לפני שהתחלתי. ובשעה ששפשפתי את החלון בנייר עיתון, הידיים שלי התמלאו בדיו שחור. אולם הריח של החומץ התאדה תוך כמה רגעים והחלון נראה מבריק ונטול כתמים.

שיטה מודרנית: השפרצת חומר לניקוי חלונות ושפשוף במטלית. השמשה נותרת מעט מוכתמת.

פסק דין: השיטה הישנה מנצחת

אישה מנקה חלון. ShutterStock
קוקטייל מנצח לניקיון./ShutterStock

תפוח אדמה מגורד להעלמת כתמים משטיחים

"אני אוהבת נרות ריחניים", מגלה טסה, "אבל השטיח שלי מנוקד בשאריות שעווה. האם תפוח אדמה מגורד באמת יסייע? גרדתי שני תפוחי אדמה חיים ושמתי אותם בסיר עם כוס מים. לאחר מכן שפכתי את הגרידה לסיר עם כוס מים טריים והשרתי למשך שעה. שוב, החומצה האוקסילית אמורה להיכנס לתמונה ולחסל כל לכלוך עקשן".

"שפשפתי את התמיסה בשטיח בעזרת מטלית והשארתי לייבוש. אחר כך ניקיתי את שאריות החומר שנשאר. נאלצתי לחזור על התהליך, אבל בסופו של דבר הצלחתי להיפטר מהכתמים הסוררים.

שיטה מודרנית: לרסס את השטיח במסיר כתמים, לשפשף עם ספוג ולהשאיר לייבוש. השטיח נקי ובהיר יותר, אבל מצב הכתמים לא השתנה.

פסק דין: הדרך הישנה מנצחת

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עוד משהו שאפשר להכין מגרידת תפוח אדמה./מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully