וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אה פריז: המעצבים הנבחרים של השנה בתערוכת העיצוב המכוננת

23.1.2016 / 10:03

תערוכת העיצוב Maison & Objet 2016 יוצאת לדרך. מלבד רהיטים מרשימים וגופי תאורה פיסוליים הצרפתים בחרו שישה מעצבים מובילים שמסמנים את עתיד העיצוב

אתר רשמי

(בווידאו: יום עבודה של מעצבת הזכוכית קטרינה נוטינן)

שישה מעצבים צעירים נבחרו על ידי Maison & Objet לכוכבים העולים והמבטיחים לשנת 2016. אתמול (שישי) הם הציגו בתערוכה הנחשבת בפריז את בשורותיהם העיצוביות. עתידו של עולם העיצוב על פי דור המשך - עיצוב בר קיימא, חומרים מטבע ושיטות ייצור ידניות. המגמה: להשאיל טכניקות מהעבר ולדלג אל העתיד.

תערוכת העיצוב הצרפתית Maison & Objet החלה דרכה לפני כ-20 שנה ונחשבת לאחד מאירועי העיצוב המכוננים בעולם. 3,000 מעצבים ומותגי עיצוב מציגים תחת קורת גג אחת, בשטח של כ-130 אלף מ"ר, את הקולקציות החדשות שלהם. המאורע העיצובי שמתקיים פעם בשנה מכנס את עולם העיצוב למשך חמישה ימים בפריז. מעצבים, חברות עיצוב מובילות וקניינים מגיעים כדי להתעדכן במגמות המתפתחות, המעצבים העולים ובכל מה שחדש בעולם העיצוב.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שילוב של זכוכית ועץ בעבודת אמנות של קטרינה נוטינן מפינלנד/מערכת וואלה!, צילום מסך

אמנות הזכוכית

מדי שנה בוחרת התערוכה במעצב שבלט במיוחד בסצנת העיצוב הבינלאומית. כחלק ממחיובותם למציאת פנינים עיצוביות, בוחרת התערוכה להדגיש שישה מעצבים צעירים ומבטיחים המוגדרים על ידם כמשב יצירתי, מרגש ומרענן בעולם העיצוב. השנה ניכר כי הדגש הושם על עבודות יד. לא בהכרח עשויות בטכנולוגיות סופר מתקדמות, להפך. היצירתיות שבתה את ליבם של המארגים ומכאן יש מסר גם לשאר המעצבים המתחילים.

אמנית הזכוכית קטרינה נוטינן (Katriina Nuutinen) נבחרה לכישרון המבטיח של פינלנד לשנת 2011, ומאז היא נחשבת לאחת המעצבות העסוקות באיזור. סטודיו המעצבת מתפקד כבית מלאכה לזכוכית וקרמיקה. קתרינה מקפידה לשלב שיטות עבודה מסורתיות ועיצוב עכשווי. בעבודותיה היא מפגישה בין זכוכית וקרמיקה לחומרים נוספים כגון: עץ, מתכת, עור וטקסטיל. בעבודת יד מוקפדת ועדינה היא מעצבת גופי תאורה, כלי מטבח ואביזרים משלימים. פריטים רבים בעיצובה זכו לייצור בשיתוף עם חברות ריהוט בינלאומיות. קופסאות האחסון מעור שעיצבה זכו להיות חלק מהקולקציה של חברת הריהוט הצרפתית היוקרתית Ligne Roset.

איך התחושה להיבחר לכשרון מבטיח של Maison & Objet?
"הבחירה בי נותנת לי תקווה ואמון בעבודות שלי ובעתיד" אומרת קטרינה לוואלה! בית ועיצוב. "אני גאה ואסירת תודה על הבחירה וזה מאוד מעודד אותי להמשיך בדרך שלי".

מה התוכניות שלך לעתיד?
"אני מקווה לפגוש אנשים מעניינים, להפיץ את המוצרים שלי בעוד מקומות ולעשות שיתופי פעולה עם חברות יצרניות".

מה את צופה לעולם העיצוב?
"אני צופה שיותר ויותר אנשים יהיו מעונינים לדעת על החלק האתי של המוצר, החומר שממנו הוא מיוצר ותהליכי הייצור. אנשים מגלים עניין בסיפור של המוצר. אם זאת, הצורך להקיף את עצמנו בדברים יפים ופרקטיים לא ישתנה, אבל הרצון שהמוצרים יהיו טהורים ובעלי ערך מוסף יצטרף למשוואה".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קטרינה נוטינן בסטודיו/מערכת וואלה!, צילום מסך

תאורה אינטרקטיבית

המעצב קג'רטן אוסקרסון (Kjartan Oskarsson) יליד איסלנד מתגורר ופועל בניו יורק נסחר להיות בין המעצבים המובילים של התערוכה. בשש עשרה השנים האחרונות עסק בעיקר כמעצב פנים, פרוייקטים בעיצובו כללו עיצוב ריהוט ותאורה. לאחרונה מתמקד אוסקרסון בעיצוב גופי תאורה חדשניים. אלו עושים שימוש בטכניקות אינטראקטיביות כדי לשנות את הדרך בה אנו משתמשים במוצרים. גוף התאורה,HALO, יוצר קישור חדש ומעניין בין המנורה למשתמש. המתג או הדימר אינו גלוי אלא משולב בתוך המנורה. משמעות הדבר להדלקה, לכיבוי ולשליטה בכמות האור שהיא מפיצה יש לגעת בה. שנה שעברה זכתה קולקצית גופי התאורה,HALO, בפרס LAUNCH PAD בתחרות העיצוב WANTED DESIGN NYC.

"אני אסיר תודה וחש שזו הזדמנות מופלאה להציג את העיצובים שלי בפריז" אומר אוסקרסון לוואלה! בית ועיצוב. "אני גם גאה להיות לייצג את המדינה שלי במעמד הזה".

מה התכניות לעתיד?
"מאוד חשוב לי להמשיך לשמר את מערכת היחסים שיש לי עם הלקוחות שלי, לרקום מערכות יחסים חדשות ולהגיע לקהלים נוספים".

מה צפוי לנו בעתיד העיצוב?
"קשה לנבא, במיוחד שישנם כל כך הרבה שינויים וחדשנות בעולם העיצוב. אני חושב שהבחירה בחומרי הגלם תשתנה בשנים הקרובות. בגזרת הייצור- אני צופה שציוד חדשני יהפוך את תהליכי הייצור לפשוטים יותר".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
איך שמנורה מיוחדת יכולה לעבוד בצורה אחרת -קג'רטן אוסקרסון/מערכת וואלה!, צילום מסך

כך עובדות המנורות של אוסקרסון

שילוב מושלם של אמנות ועיצוב

גורגן פלאטו ויילומסון וסטיין קרונטבאד רוד מסטודיו KENIPהקימו יחד את הסטודיו באוסלו, נורבגיה. שני המעצבים מעוניינים לספר סיפור באמצעות חפצים. פריטים בעיצובם נעשים בעבודת יד ומיוצרים בסדרות קטנות או כפריטים ייחודיים. הצמד, משתמש במגוון רחב של טכניקות כדי להפגיש בין אמנות, עיצוב ומלאכת יד. כשטבע הוא מקור ההשראה, השניים מרבים לחפש חומרים טבעיים, בעיקר עצים, ולהעביר אותם תהליכים שעורכים כשנה וחצי. בסטודיו ניתן למצוא חומרים שונים שאספו מסביבתם המיידית ומטיולים ברחבי העולם. המעצבים מוצאים ערך רב בחומרים ואלמנטים שמסווגים כאשפה. " אנחנו מאמינים שהגיע הזמן לשינוי יש לאנשים יותר מודעות לעיצוב בר קיימא. ישנה חשיבות לחומרים, למקורם ואיכותם", מנמקים רוד וקרונטבאד. פריטים בעיצובם מוצגים בגלריות נחשבות מסביב לעולם. ב- 2015 הציגו בשבוע העיצוב בלונדון, וינה ואוסלו.

"אנחנו מאוד שמחים להיות חלק מהדור החדש של העיצוב הסקנדינבי. זה כבוד גדול להיכלל ברשימה הזו, ואנחנו שמחים שעבודתינו מוערכת".

מה עם תכניות לעתיד?
"בעתיד המיידי (בתערוכה) אנחנו מקווים לפגוש במעצבים ולהרחיב את קהל הלקוחות שלנו ואנשי מקצוע חדשים".

ומה לגבי עתיד העיצוב הכללי?
"היינו רוצים לראות בעתיד דגש על איכות וחומרים. שהפוקוס יהיה על חומרים ממוחזרים גם בייצור המוני".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
צמד המעצבים הנורווגים גורגן פלאטו ויילומסון וסטיין קרונטבאד רוד/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שעורני הקיר של סטודיו KENIP/מערכת וואלה!, צילום מסך

תהליך העבודה של המעצבים הנורווגים מסטודיו מסטודיו KENIP

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עיבוד טקסטיל בעבודת יד של צמד המעצבים פרדריך פארג אמה מרגה בלנ'ץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

שובבות מחוייטת

סטודיו FÄRG & BLANCHE שפועל בשטוקהולם שבדיה, הוקם ב-2010 על ידי המעצב השבדי פרדריך פארג והמעצבת הצרפתיה, אמה מרגה בלנ'ץ. פעילותם מתפרשת על פני מגוון רחב של תחומים. מצד אחד, הם משתפים פעולה עם מותגים שבדים מובילים. מצד שני, יש להם ליין עצמאי עם קולקציות במהדורות מוגבלות שמוצגות בגלריות במילאנו, טוקיו וניו יורק. הייחודיות של הצמד נובעת בעיקר מתהליך העבודה הנסיוני שלהם עם חומרים, בייחוד בטקסטיל. תהליך העבודה ושיטות הייצור הידניות יוצרים פריטים מחוייטים בנימה שובבה. היכולת שלהם לשלב תחת קורת גג אחת בין עיצוב תעשייתי לבין פריטים אקסקלוסיבים בעבודת יד, מבלי לאבד את הזהות שלהם, מעוררת התפעלות. במהלך שש שנות פעילותם כבר זכו במספר פרסים נחשבים בתחרויות עיצוב בשבדיה והציגו בתערוכה משותפת עם Comme Des Garçons בטוקיו ופריז.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לא מפחדים מצבעים לא קונוונציונליים- פרדריך פארג אמה מרגה בלנ'ץ/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עושה חשק לגור על הספות של פרדריך פארג ואמה מרגה בלנ'ץ/מערכת וואלה!, צילום מסך

מאחורי הקלעים בסטודיו FÄRG & BLANCHE

ריהוט אכיל

המעצב טרואלס פלנסטד בתערוכת העיצוב בפריז. יחצ,
מייצר ריהוט נעים לחיך. המעצב הדני טרואלס פלנסטד/יחצ

למעצב התעשייתי הדני טרואלס פלנסטד (Troels Flensted), יש אג'נדה עיצובית ששואפת לחולל מהפכה ירוקה בעולם העיצוב. שיטת העיצוב של ג'ואנס מתבססת על מחקר ופיתוח של חומרי גלם לא מעובדים. מטרתו היא ליצור ריהוט בר קיימא- חלופה לריהוט הקונבנציונלי, שמנצל ופוגע באיכות הסביבה. עבודתו מתאפיינת במחקר מעמיק של חומרים קיימים והשימוש ההיסטורי שלהם, כדי ליצור פריטים פונקציונלים וירוקים. קולקציית TERROIR שהוצגה שנה שעברה במילאנו, נוצרה מאצות שמצויות בדנמרק אשר יובשו ונכתשו לאבקה. אבקת האצות עברה מגוון תהליכים שממנה עוצבה הקולקציה שכוללת כיסאות וגופי תאורה. קולקציית גופי התאורה MYX, עשויה מסיבים צמחיים ותפטיר פטרייה. המנורות גדלות כל שבועיים – שלושה כפטריות מאכל. שלבי הגדילה והקצירה מקנים למנורה מראות משתנים. אחרי קצירת הפטריות תהפוך המנורה לגוף תאורה יבש, קל משקל ואורגני.

לאכול שולחן - טרואלס בפעולה

עיצוב ניסיוני

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גוף תאורה בעיצוב ג'ונאס אדוורד/מערכת וואלה!, צילום מסך

בסטודיו הניסיוני של ג'ונאס אדוורד (Jonas Edvard) בדנמרק, בוחן המעצב את התנהגותם של חומרים, צבעים ותהליכי ייצור חלופיים. הוא מוצא השראה באסתטיקה ומתנסה בעיצוב פריטים תוך כדי ניסוי ותהייה. שיטת העבודה שלו הולידה פרוייקטים מרגשים ומעניינים, חלקם, זכו לייצור בשיתוף עם חברות ריהוט מובילות. עבודותיו הוצגו באירועי עיצוב מכובדים כמו- שבוע העיצוב ההולנדי, שבוע העיצוב בשטוקהולם ולונדון. הוא זכה לחשיפה באתרי עיצוב נחשבים כמו DEZEEN, MILK, DAZED. ועכשיו מגיעה גולת הכותבת בבחירתו לככב בין חמישה מעצבים נוספים בתערוכת העיצוב בפריז.

תערוכת Maison & Objet
22-26 בינואר
אם אתם בסביבה הנה לינק לאירועים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בוחן דרכם של חומרים לעומק. ג'ונאס אדוורד/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפריטים של ג'ונאס אדוורד מככבים באתרי העיצוב הנבחרים בעולם/מערכת וואלה!, צילום מסך

והנה מייקינג אוף של עבודה בסטודיו של ג'ונאס אדוורד

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully