וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האדריכל אלחנדרו ארוונה זוכה פרס פריצקר לאדריכלות

הוא פיצח את נוסחת הפאבלות שבצ'ילה לטובת מגורים ראויים עבור מיעוטי יכולת, נבחר לאצור את הביאנלה לאדריכלות ועכשיו, הוא מוכרז כחתן פרס נובל לאדריכלות. הכירו את אלחנדרו ארוונה

אתר רשמי

בעשור האחרון הוא התברג לצמרת האדריכלים המובילים בעולם, במהלך השנה האחרונה הוא נבחר לאצור את הביאנלה לאדריכלות שתערך במאי 2016 והיום, הוא מוכרז כחתן פרס פריצקר לאדריכלות לשנת 2016. אין ספק שזו השנה לה ייחל האדריכל אלחנדרו ארוונה (48) יליד צ'ילה. ארוונה, זכור במיוחד בזכות פתרונות מגורים שיצר לפני עשור עבור מיעוטי יכולת. הפאבלות שכל כך מאפיינות את נוף ילדותו הפכו להשראה ומכאן, הצליח לתכנן כ-100 יחידות מגורים ראויות ונאותות בשטח של 40 מ"ר.

בהרצאה המפורסמת שהעביר ארוונה ב-TED הסביר האדריכל באריכות על הפרויקט המפורסם שתכנן בצ'ילה כשהעיקרון המשמעותי היה שיתוף המשפחות וחשיבה גמישה ששמה בצד את פתרון הבנייה לגובה של המגדלים. (בווידאו שלמעלה)

נציין בהזדמנות חגיגית זאת כי ארוונה נחשב למרצה מבוקש לאדריכלות, הוא הספיק להשתתף בתערוכות גדולות ברחבי העולם ומשנת 2009 הוא מכהן בצוות השופטים של פרס פריצקר. מעניין לדעת בהקשר זה כיצד נערך תהליך השיפוט השנה - כשארוונה הוא הזוכר המאושר.

בימים אלה, ארוונה מתמודד בתחרות לתכנון בניין לננו טכנולוגיה ומדע באוניברסיטת תל אביב. אם אכן יזכה במכרז, יצטרף מבנה זה לרשימת הפרויקטים של האדריכל הצ'יליאני ובהם, המגדלים הסיאמיים באוניברסיטה של צ'ילה, מעונות סטודנטים בטקסס ועוד.

פרס פריצקר לאדריכלות נחשב לפרס היוקרתי ביותר בתחום התכנון והבנייה. הוא ניתן פעם אחת בשנה לאדריכל המוביל שנתן את חותמו בשנים האחרונות. אם תרצו, האוסקר של עולם האדריכלות, שמלבד יוקרה והערכה גם מעניק 100 אלף דולרים.

פרס פריצקר הראשון ניתן ב-1979 לאדריכל האמריקאי פיליפ ג'ונסון כשהאחרון בשנת 2015 היה פריי אוטו, ממוצא יפני שגרף אותו. זאהה חדיד נחשבת לאדריכלית היחידה שזכתה בפריצקר וארבעה אדריכלים אחרים שזכו בפרס זה הם ממוצא יהודי כשבניהם, פרנק גרי וריצ'רד מאייר.
.

צפו בפרויקטים נוספים של אלחנדרו ארוונה

פרויקטים של האדריכל אלחנדרו ארוונה. GettyImages
אנד דה ווינר איז: אלחנדרו ארוונה/GettyImages
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המגדלים הסיאמיים באוניברסיטה הקתולית בצ'ילה בתכנון ארוונה/מערכת וואלה!, צילום מסך
פרויקטים של האדריכל אלחנדרו ארוונה. GettyImages
מרכז החדשנות בצ'ילה בתכנונו של אלחנדרו ארוונה/GettyImages
פרויקטים של האדריכל אלחנדרו ארוונה. GettyImages
פרויקט 100 היחידות שתכנן ארוונה בצ'ילה שזכה להערכה בעולם/GettyImages
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פארק הילדים בסן דיאגו/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בית הספר מתמטיקה באוניברסיטת צ'ילה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בית הספר לרפואה באוניברסיטת צ'ילה/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully