וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עיצוב ממיס: מלון הקרח המטריף בשבדיה

22.12.2015 / 15:53

הוא לא שוכן באנטארטיקה וגם לא בלפלנד. מבנה הקרח הייחודי הזה נבנה בכל שנה בשבדיה ומשמש כמלון נדיר עד שהוא נמס לגמרי

מלון קרח בשבדיה/צילום: Icehotel

כבר 26 שנים שבעיר יוקאסיארבי (Jukkasjärvi) שבצפון שבדיה קורה מדי חורף דבר קסום: מתוך הקרח והשלג נוצר בעיר בית המלון היחיד בעולם מעוצב כולו מקרח, והוא ומציע לאורחים האמיצים חוויה קרירה במבנה מרהיב ויוצא דופן. גם השנה בנו, גילפו ועיצבו את המבנה מתוך קרח הנכרה מנהר "טורן" הסמוך לעיר, וכמו בתום כל חורף, גם השנה המבנה יעמוד על תילו למשך זמן מוגבל - לפני שיימס חזרה אל תוך הנהר. ארעיות מלון הקרח יוצרת בכל פעם מחדש עיצוב מרהיב ייחודי לחלוטין, כך גם המבנה של השנה הנוכחית לא מאכזב.

המלון כולל 55 חדרים ובנייתו נמשכת חודשיים בלבד, ונדרשים 4,000 טונות של שלג וקרח להקמתו. 19 מהחדרים -סוויטות מפוארות שעוצבו על ידי אמנים שונים, כל אחת בהשראת נושא אחר. המחירים משתנים בהתאם לחדרים השונים, והמחיר ללילה נע בין 300 דולרים לחדר הפשוט יותר ועד 1,000 דולרים לסוויטה המפוארת ביותר עם אמבטיה וסאונה מחוממות - מה שנשמע כרעיון לא רע במיוחד.

אורחי המלון ישמחו לשמוע שבניגוד לקירות ולמסגרות של המיטות, המזרנים בחדרים הקפואים אינם עשויים קרח, והם מכוסים בעורות של איילי הצפון הפופולריים באזור. מי שחושש לקפוא תוך כדי שינה יכול להסיר דאגה מלבו: האורחים מצוידים בשקי שנה מיוחדים שדואגים לשמור היטב על חום הגוף במהלך הלילה במלון שבו הטמפרטורה מינוס 7 מעלות. בנוסף, המקום מספק הנחיות מפורטות בדבר הציוד שנדרשים האורחים להביא כדי להישאר חמימים, וחלק מהציוד ניתן להשאלה. האורחים אמנם ישנים בלילה בחדרים, אך עליהם לפנות אותם במשך היום, היות והמלון הופך להיות מיצג אמנותי עבור תיירים.

חדרי המלון, כאמור, מעוצבים בהשראת נושאים שונים. כך למשל אחת הסוויטות הנה מחווה לסרט הפולחן "הקבינט של ד"ר קליגרי", סרט אימה שיצא בשנות העשרים והיווה את ההשראה עור מעצבי החדר על ידי פטרוס דרמטס ואלי סואוטי. בחדר אחר הקרא "חדר הפיל" ניצב פסל ענק של פיל אפריקאי בגובה 3 מ', בעיצובה של אנה סופיה מאג. בקירותיה של סוויטה אחרת שולבה דמותו של טווס בגופי התאורה, אחרת זכתה לעיצוב של מערת שלג, ויש אפילו כזו בלוק לסגנון נוצץ ויוקרתי.

אנחנו בלבנט, נאלץ להסתפק בגלישה באתר החרמון, שבימים אלה נהנה ממזג אוויר מושלג.

מלון הקרח בשבדיה. inhabitat.com, צילום מסך
אדריכלות שעשויה קרח/צילום מסך, inhabitat.com
מלון הקרח בשבדיה. inhabitat.com, צילום מסך
4,000 טונות של שלג/צילום מסך, inhabitat.com
מלון הקרח בשבדיה. inhabitat.com, צילום מסך
עבודה של חודשיים על 55 חדרים/צילום מסך, inhabitat.com
מלון הקרח בשבדיה. inhabitat.com, צילום מסך
מעוניינים לשהות במקום? תכינו בין 300-1,000 דולרים ללילה/צילום מסך, inhabitat.com
מלון הקרח בשבדיה. inhabitat.com, צילום מסך
חדר המקום ממעוצבים בקונספטים שונים/צילום מסך, inhabitat.com
מלון הקרח בשבדיה. inhabitat.com, צילום מסך
עבודה מדויקת של קשתות מקרח/צילום מסך, inhabitat.com

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully