וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חלום בלהות: לא תאמינו מה מסתתר בתוך מזרן השינה שלכם

18.12.2015 / 8:30

סרטון מחריד וכלל לא מומלץ לצפייה חושף מה באמת מסתתר בתוך מזרן השינה - ורמז: הם הולכים על 8 ובאים בכמויות של מיליונים. אם אתם עדיין רוצים לישון הלילה בשקט - אולי כדאי שתוותרו מראש על הצפייה בקטע

Ohio State University Acarology Lab,

אם עד היום לא היינו מספיק פרנואידים מהאוכל המסרטן שאנחנו אוכלים, מהקרינה המסוכנת אליה אנו חשופים וממש לאחרונה אפילו מהאוויר שאנחנו נושמים (או מתעטשים) - הסרטון הבא נותן את האישור הסופי לכך שאכלנו אותה. קטע מחריד לצפייה חושף מה מסתתר במזרן השינה שלנו - ומלבד הדברים הצפויים כמו ריפוד וקפיצים - חיים שם בכיף כ-10 מיליון קרדיות אבק חומות שמוקפות בכמה מאות מיליוני גללים - שתוך כדי שינה נכנסים למערכת הנשימה שלנו וגורמים לתגובות אלרגיות ולעיתים לחנק. זה מספיק מגעיל או שאתם בטוחים שאתם רוצים שנמשיך?

הקטע המצמרר, שצולם תחת עדשת המיקרוסקופ ע"י מעבדה באוניברסיטת אוהיו, מוכיח שהמזרן שלנו הוא איזור הגידול הפורה והמושלם ביותר עבור קרדיות אבק. בקטע נראות מיליוני קרדיות אבק מתפתלות זו על גבי זו כשהן מוקפות בצואה הצהובה שלהן, כשכל אחת מהן מייצרת כ-20 גללים ביום.

מה מסתתר בתוך המזרון?. צילום מסך
פנו לנו מקום במיטה. זה מה שנמצא במזרן השינה שלנו!/צילום מסך

קרדית האבק היא אקרית מיקרוסקופית שאורכה מגיע לכרבע מילימטר בלבד. היא גדלה במקומות לחים וחמים - בדיוק כמו המיטה שלנו - וניזונה מקשקשי העור שלנו - שנמצאים גם הם בהמוניהם על המיטה. "בני אדם משילים כ-15 גרם שכבת עור בשבוע - והמון מזה קורה במיטה", סיפרה ד"ר ליסה אקרלי, מומחית להיגיינת הבית, לחדשות DailyMail, "קרדית האבק אוהבת סביבה חמה ולחה והמיטה שלנו היא מושלמת לכך. כשאנחנו יוצאים מהבית במהלך היום, אנחנו סוגרים את החלון והלחות נשארת בבית. כשאנחנו מסדרים את המיטה, אנחנו רק יוצרים סביבת גידול נוחה יותר לקרדיות האבק שלנו".

עוד באותו נושא

"זה חי!": צפו מה קורה לחלב אם תחת עדשת המיקרוסקופ

לכתבה המלאה
קרדית אבק הבית בתמונת מיקרוסקופ. ShutterStock
קרדיט האבק אינה מזיקה. זו הצואה שלה שמסוכנת לנו/ShutterStock

הנתונים יהדירו שינה מעיניכם: "בכל מיטה יש בערך כ-10 מיליון קרדיות אבק. קצב ההתרבות שלהן כה גבוה שתוך שנתיים - כ-10 אחוזים ממשקל הכרית יהיה מורכב מקרדיות האבק והגללים שלהן", ד"ר אקרלי ממשיכה להגעיל אותנו, "בעוד קרדית האבק עצמה אינה מזיקה, הצואה וחלקיקי גוף קטנים שלה יכולים לגרום לתגובות אלרגיות קשות. ב-80 אחוזים ממקרי האסתמה, הגורם לכך היא הצואה של קרדיות האבק. הצואה נותרת גם הרבה אחרי שקרדית האבק מתה - ועלולה לגרום גם לנזלת אלרגית, שיעול, עיניים יבשות ואקזמה. הן עלולות גם להחמיר אלרגיות קיימות". בנימה אופטימית זו נלך לשרוף את המיטה ולחפש מקום קר ורטוב לישון בו הלילה. לילה טוב!

עוד בנושא:

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully