וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גשם, גשם תספוג: כך תגנו על ריהוט הגן בימי החורף

26.11.2015 / 10:25

ריהוט גן תוכנן ועוצב מחומרים בעלי שרידות שעומדים בתנאי חורף קשים כמו גשמים, קור ורוחות. אבל בכל זאת יש כמה אביזרים שזקוקים להגנה. כל מה שחשוב לדעת לפני שמכסים

בלקוני - ריהוט גן. באדיבות בלקוני,
ריהוט גן תוכנן ועוצב מחומרים בעלי שרידות/באדיבות בלקוני

כל הקיץ הוא שימש אותנו נאמנה ואפשר לנו לבלות תחת כיפת השמיים, בימים שהלחות אפשרה זאת. כעת, עם הופעת הגשם הראשון וההתחפרות החורפית מתחת לפוך, הוא נאלץ להישאר מאחור, כלומר בחוץ. הבשורות הטובות הן שהחורף הישראלי נחשב לידידותי מאוד לעומת מקביליו באירופה, מה שאומר שריהוט הגן היקר שלנו עדיין רלוונטי גם אם לא כתוב אוגוסט על לוח השנה.

ועדיין. כדי לוודא שהוא ימשיך לשרת אותנו גם בקיץ הבא וגם בימים נעימים של שמש חורפית, כדאי לדעת כיצד נכון לשמור עליו מפגעי מזג האוויר, כפי שתכנן היצרן ובעיקר כיצד למנוע מצב בו ההשקעה שלנו תרד לטמיון מוקדם מדי.

טרנד מערכות הגן הסלוניות ועמידותו בחורף

באופן כללי, חשוב לדעת שריהוט גן תוכנן ועוצב מחומרים בעלי שרידות גם כאשר מדובר בתנאי חורף קשים כמו גשמים, קור ורוחות. עם זאת, אביזרים נלווים כמו כריות רגישים יותר לאותם תנאים וזקוקים להגנה. הטרנד העכשווי בריהוט הגן הוא מערכות הישיבה הסלוניות החיצוניות, שמורכבות משילדת אלומיניום צבוע בשילוב כריות, או מסיבי ראטן שזורים על שילדת אלומיניום בשילוב כריות.

את האלומיניום, חומר שנחשב עמיד מאוד, אין צורך לכסות מפני קרינת השמש או רטיבות הגשם, אבל כן מומלץ לרכוש כיסויים מתאימים למערכות הממוקמות במרפסות מול הים וחשופות למליחות גבוהה. גם הראטן, חומר סינטטי ביסודו, לא זקוק להגנה מפני גשמים או לחות, אבל במקרה של חשיפה גבוהה לשמש או ללכלוך ואבק, מומלץ לכסותו.

בלקוני ריהוט גן. באדיבות בלקוני,
ההגנה על הכריות היא הכרחית/באדיבות בלקוני

כריות בחוץ

כמעט כל מערכת ריהוט גן סלונית משלבת כריות ישיבה. "הכריות האלו עשויות מסוגי בד שונים הנבדלים מבחינת עמידותן בתנאי מזג אויר, בדגש על עמידותן בשמש ובגשם. בדים מסויימים כדוגמת HOLEFIN או SUNBRELLA איכותיים יותר מבדי פוליאסטר רגילים וכוללים סטנדרט הגנה גבוה מפני דהיית צבע הבד ותכונה של דחיית מים. חשוב שהלקוח יידע לדרוש בדים כאלו בהתאם למיקום שבו תהייה מערכת ריהוט הגן שייבחר". כך מסביר חגי בן שושן, מנהל המכירות של חברת בלקוני ריהוט גן.

מעבר לכך, על מנת להגן על הכריות מפני עובש ולכלוך, חשוב לאחסנן או לכסותן יחד עם המערכת עצמה בתקופות ממושכות בהן אין שימוש בריהוט הגן. ההגנה על הכריות היא הכרחית שכן עלות החלפתן מגיעה לעתים ליותר ממחצית עלות המערכת כולה. תוכלו לעשות זאת נכון באמצעות כיסויים העשויים חומרים סינטטיים העמידים בפני קרינת השמש ויודעים גם לדחות רטיבות ומים.

בלקוני ריהוט גן. צילום באדיבות בלקוני,
חומרים סינטטיים העמידים בפני קרינת השמש ויודעים גם לדחות רטיבות ומים/צילום באדיבות בלקוני

שלוש קבוצות איכות

את הכיסויים הקיימים בשוק ניתן לחלק לשלוש קבוצות עיקריות, בהתאם לסוג הבד ממנו הם עשויים.
כיסויים מבד יוטה מצופה - כיסוי מבד יוטה פשוט אשר עובר ציפוי בחומר שנותן לו את אפקט דחיית המים. כיסויים אלו הם הפשוטים והזולים ביותר ונוטים להתפורר לאחר חשיפה לשמש. מכיוון שמדובר בבד גס, החשש הוא שהתפרים של הכיסוי אינם מדויקים וחדירים לכניסת מים.

כיסויים מבדי פוליאסטר - כיסויים שנחשבים נוחים לשימוש ופעולת פריסתם וקיפולם היא פשוטה כמו ציפוי מזרון. כיסויים אלו עשויים מבדים דוחי מים ומגנים מפני שמש. יחד עם זאת, כיסויים אלו מתבלים לאורך הזמן עם החשיפה לשמש ולכן מומלצים יותר למקומות בהן אין חשיפה ישירה על הכיסוי לאורך כל היום.

כיסויים מבד אוקספורד – הכיסוי האיכותי ביותר שעשוי מבד D600 המשמש גם לתפירת אוהלים וכולל ציפוי PVC פנימי המונע חדירת מים ונזקי שמש ואינו נהרס בחשיפה ממושכת לשמש. כיסויים אלו מגיעים בדרך כלל עם אביזרי הידוק לרהיט כך שיגנו על הריהוט באופן מדויק ולא ינועו ברוח.

לסיכום, גם אם החורף בישראל הוא נעים וחמים יותר, כדאי לקחת בחשבון את השינויים התכופים במזג האוויר ואת ההיתכנות לשיטפונות, ימי אובך מאובקים, ברד ורוחות חזקות. כל אלה, מעטים ככל שיהיו, הם שיקול מכריע ברכישת כיסוי הגנה לריהוט הגן היקר שלכם.

לפרטים נוספים אודות כיסויים לריהוט גן

וואלה! NEWS בשיתוף בלקוני

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully