וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משלימים הכנסה: כוכבי הוליווד פוזלים לעולם העיצוב

30.10.2015 / 11:48

מדובר בתופעה מתחזקת. יותר ויותר כוכבים הוליודיים מפנים זמן בלו"ז ושולחים ידם לעיצוב. מבוב דילן, לני קרביץ, בראד פיט ועד קייט מוס שהצטרפה לאחרונה למעגל העבודה

דיאן קיטון. Alberto E. Rodriguez, GettyImages
הרמונט שלי עם אנני - דיאן קיטון מקפיצה מחים של בתי יוקרה/GettyImages, Alberto E. Rodriguez

השחקנית הכי אלגנטית על המסך פוזלת כבר כמה שנים לעולם העיצוב. ב-2011 דיווחנו כאן בוואלה! על ליין הכלים החדש שעיצבה דיאן קיטון והשבוע, היא מרחיבה את מעגל התעסוקה. הכוכבת שאוטוטו סוגרת 70 חורפים החליטה שהיא לא שמה את כל הביצים בסל אחד. אי לכך, היא קונה בתים, מעצבת אותם, מזניקה את ערכם ומוכרת אותם בסכום מכובד. תקראו לזה השלמת הכנסה, יצירתיות או ביטוי עצמי, כך או אחרת - הכוכבת נכנסה חזק לשוק. היא סיימה לאחרונה לעצב בית בשלושה מפלסים השוכן בלוס אנג'לס. הרצפה בו עשויה קורות עץ כהות שיוצרות קונטרסט עם הקירות הצחורים. האלמנט המרכזי והחביב שקיטון בחרה בבית הזה הוא כרזות וכיתובים גרפיים. כך למשל בחדר השינה הונח שלט "לא לאכול" ובפינת האוכל הודבק טפט ועליו הכיתוב: "אנחנו שמחים שאתה פה". עלות הנכס נאמדה ב-5.5 מיליון דולרים והיום, אחרי הרמונט של קיטון, מחירו הוא 7 מיליון דולרים.

דיאן קיטון מעצבת בתים. מערכת וואלה!
לוק מוקפד ואלגנט - הבית שעיצבה קיטון בלוס אנג'לס לאחרונה/מערכת וואלה!
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קולקציית הכלים שעוצבה על ידי קיטון ב-2011/מערכת וואלה!, צילום מסך

לא נוכל לדבר על התחביב של קיטון מבלי להזכיר את אלן דג'נרס שכבר מתחזקת את אותו ההובי שנים. הובי, היא אולי לא ההגדרה הנכונה במקרה של דג'נרס כי אצלה מדובר במקצוע נוסף של המגישה האהודה. מזה שנים שדג'נרס קונה בתים ומשפצת אותם. לפעמים, היא אפילו עוברת להתגורר בתוכם כדי להביא את הבאז על הנכס ואז, מוכרת אותו ברווח מכובד. סגנון העיצוב נקי, עם שילוב של חומרים חמים וטבעיים, אפשר להגיד שהגרוב המאפיין את הגרדרובה של דג'נרס בא לידי ביטוי גם בעבודתה כמעצבת פנים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הבית שעיצבה אלן דג'נרס עושה חשק לעבור לגור בו/מערכת וואלה!, צילום מסך
אלן דג'נרס ופורשיה דה רוסי. splash
דג' נרס והאישה שאיתה פורשיה דה רוסי צוחקות כל הדרך אל הבנק/splash

הטופ מודל, המוזה והדוגמנית קייט מוס נכנסה אף היא לאחרונה למעגל העבודה החדש. היא שילבה כוחות עם חברת האדריכלות והעיצוב YOO של המעצב הצרפתי הנודע פיליפ סטארק ושל יזם הנדל"ן ג'ון היצ'קוקס. על פי החברה, מוס אחראית על עיצוב הפנים של הבית בן חמישה חדרי שינה בעלות של 2.5 מיליון ליש"ט הממוקם במתחם בתי הנופש "The Lakes" שהקימה YOO בקוטסוולדס (אזור כפרי בדרום-מערב אנגליה).

מוס אחראית גם על בחירת יצירות האמנות המעטרות את הבית ומפוזרות בו, ובהן, יצירות של דמיאן הירסט, אלן ג'ונס ושיתופי פעולה של מוס עם דינוס צ'פמן וכריס אלן. לפי חברת YOO, יצירות האמנות שנבחרו סייעו ב"יצירת פרשנות רטרו זוהרת לבית האנגלי המסורתי" שמוס יצרה.

קייט מוס מעצבת פנים. דיילי מייל, צילום מסך
הבית המפואר שעיצבה קייט מוס עבור YOO/צילום מסך, דיילי מייל
קייט מוס מעצבת פנים. דיילי מייל, צילום מסך
הדוגמנית והמוזה קייט מוס והיזם ג'ון היצ'קוקס/צילום מסך, דיילי מייל

בתחילת החודש (אוקטובר) נתבשרנו כי הכוכב הבריטי אלטון ג'ון החל בשיתוף פעולה עם מותג הקריסטלים לליק. בגיל 68 עם קריירה משגשגת, פרסי גראמי, גלובוס הזהב ואפילו אות האביר הראשון שניתן על ידי המלכה, אלטון ג'ון עושה חלטורות. מדובר בעיצוב פסלוני קריסטל בצורה של מלאכים ענוגים שנושאים עיניהם לשמיים ומנגנים בנבל, כשעל אחת מאצבעותיהם הקטנות יש אפילו טבעת זהב. אלו, צפויים להימכר במכירה פומבית בלוס אנג'לס בשנה הקרובה במהלך שבוע האוסקר, לטובת גיוס כספים עבור קרן האיידס של ג'ון שהוקמה ב-1992. מחיר של כל פסלון נאמד ב-150 אלף דולרים.

אלטון ג'ון. אתר רשמי, אתר רשמי
אלטון ג'ון עובד על מלאכים מקריסטלים לחברת לליק/אתר רשמי, אתר רשמי

עולם המוסיקה מוביל אותנו ליוצר המוכשר לני קרביץ. כשעל הרוקר הנערץ לא שורה המוזה לכתיבת מוזיקה, הוא מעצב כורסה או גוף תאורה. אל תטעו, לא מדובר בתחביב לשעות הפנאי. ב-2003 הקים קרביץ סטודיו לעיצוב בניו יורק המעסיק צוות מעצבים מצומצם שנבחר בקפידה, ומוציא לפועל את רעיונותיו של הכוכב. ב"פס הייצור" נמנית קולקציה מיוחדת של גופי תאורה אותה עיצב עבור חברת סברובסקי, ושאר פרטי ריהוט שנעשים בהזמנה מיוחדת.

יתרה מכך, במסגרת שבוע העיצוב במילאנו שנערך ב-2012 נחשף שיתוף פעולה נדיר בין קרביץ למעצב העל הצרפתי פיליפ סטארק. במסגרתו, העניק קרביץ אינטרפרטציה חדשה לכיסאות הפלסטיק שעיצב בעבר סטארק לבית קרטל האיטלקי. אלו קיבלו אופי רוקיסטי, הודות לתוספת ריפוד בטקסטורות של קרוקודיל וסוגי פרוות, שגם בחלומות הכי סוריאליסטיים של סטארק הוא לא היה מעלה בדעתו לעצב כאלה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כיסאות במראה מחוספס בדיוק כמו המעצב שלהם לני קרביץ לקרטל/מערכת וואלה!, צילום מסך

ומרוקר חצי יהודי לאבי הרוקיזם - בוב דילן. כן, גם הוא נמצא ברשימה המפוארת הזאת של הכוכבים המעריכים. ב-2013, דיווחנו כאן במהדורה של וואלה! News על העיסוק החדש של דילן בתחום הפרזול. מדובר בשערי ברזל עשויים מגרוטאות וגלגלי שיניים ישנים וחלודים. אם תרצו, דילן התחיל לעסוק ברדי מייד אקולוגי. שבעת השערים שמתנשאים לשני מ' הוצגו בתערוכה מיוחדת בלונדון, בגלריית הלסיון ונמכרו במכירה פומבית. מיותר לציין שמדובר במהדורה מוגבלת ואין טעם לפנטז על שער כזה נכון להיום.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בוב דילן מפרזל שערים ענקיים/מערכת וואלה!, צילום מסך

ב-2012 היה זה בראד פיט שהשיק קולקציית רהיטים בעיצובו. אז בין צילומים לסרט לבילוי משפחתי הצליח הכוכב עם הזיפים הבהירים לייצר כורסאות, שולחנות, מיטות במראה של אוניות ואמבט זוגי משיש. חלק מהפריטים מאופיינים בקו מאתגר כגון, שולחן אוכל עם רגלי עץ בצורות משתנות, המזכירות את עבודת הגרפיקה של Haring וספריית עץ במראה של קוביות. שאר הרהיטים של פיט עוצבו מזכוכית וניקל שלמען האמת לא מציגים כישרון גדול במיוחד. כל הפריטים עוצבו בעבודת יד, במהדורה מוגבלת וממוספרת, כאילו היו יצירות אמנות ואף זכו לחתימתו המסולסלת של השחקן האהוד.

את ההובי העיצובי אימץ פיט בעידוד פרנק פולארו, מבעלי יצרנית רהיטים אמריקאית המתמחה ברפרודוקציות בסגנון ארט דקו. ב-2008 פולארו הגיע לאחוזה של פיט וג'ולי שבדרום צרפת, כדי להתקין את השולחן שהשניים הזמינו. תוך כדי סמול טוק עם בעל הבית, הופתע פולארו לגלות שפיט חובב מושבע של עיצוב ואף בזמנו הפנוי (שמעט ממנו יש) הוא משרבט סקיצות עיצוב במחברת ייעודית. כפועל יוצא מכך, פיט קיבל הצעה לשיתוף פעולה עם החברה, שתהפוך את הרישומים לתל ממד ממשיים, ונענה לה בחיוב וללא היסוס.

בראד פיט על השטיח האדום בשנת 1998. GettyImages
בין בילוי עם הילדים לצילומים יש לו זמן לשרטט שירטוטים - בראד פיט/GettyImages
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שולחן זכוכית וניקל מתוך הקולקציה של בראד פיט/מערכת וואלה!, צילום מסך

את הרשימה המפוארת הזאת נחתום נכון לעתה עם אשת המלך - פרסיליה פרסלי. ב-2012 נחשף שיתוף פעולה נדיר בין פרסלי למעצב הישראלי שלומי חזיזה, שהוליד ליין רהיטים בעיצובה של פרסיליה. המותג שנקרא על שמה Priscilla Presley Home כולל 120 פריטי ריהוט, מוצרי טקסטיל, גופי תאורה וחפצים משלימים. הוא הוגדר כ"מותרות בהישג יד" כשפרסלי וחזיזה שמו להם למטרה ליצור קו עיצוב חדש שיתאים לכל כיס. מחירי המוצרים נעים בין 24 דולר ל- 3,500 דולר, כשהפריטים היקרים מיוצרים במהדורות מוגבלות ונושאים את חתימתה האישית של פרסלי.

קולקציית רהיטים ודקורציה של פרסיליה פרסלי בשיתוף המעצב הישראלי שלומי חזיזה. בנין ודיור
שיתוף פעולה של פרסיליה פרסלי עם המעצב הישראלי שלומי חזיזה/בנין ודיור
קולקציית רהיטים ודקורציה של פרסיליה פרסלי בשיתוף המעצב הישראלי שלומי חזיזה. בנין ודיור
אשת המלך מצאה לה תעסוקה חדשה/בנין ודיור

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully