וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רק בשמחות: שני פרסים בינלאומיים לעיצוב ישראלי

11.10.2015 / 17:27

העיצוב הישראלי ממשיך לקצור פרסים בעולם. הפעם מדובר בבר יין תל אביבי ומוזיאון העיצוב המוערך שבחולון שמועמד ליעד תרבות מוביל

טייבטינג רום זכה במקום הראשון בתחרות העיצוב של מקומות בילוי העולמית. יואב רוקין,
הבר היפה במזרח התיכון- טייסטינג רום בשרונה/יואב רוקין

בשבוע שעבר נתבשרו צמד המעצבים לוטן זינגר וגלעד זעפרני מסטודיו OPA על זכייתם בפרס המוערך בעולם העיצוב, במסגרת תחרות בינלאומית של מסעדות וברים, הנערכת בלונדון (Restaurant & Bar DesignAwards) . בר היין טייסטינג רום שעיצבו לפני כשנה במתחם שרונה בתל אביב הצליח להעפיל למקום הראשון בקטגוריית המקומות המעוצבים במזרח תיכון ואפריקה. מן הראוי לציין כי בתחרות זו השתתפו למעלה מ-800 בתי עסק מ-50 מדינות שונות ובשנה שעברה הייתה זו מסעדת טופולופומפו שגנבה בדיוק את אותה ההצגה - עם מקום ראשון.

טייסטינג רום נמצא בחלל מתחת לאדמה, כראוי לשימור יינות. בכניסה לבר ניצב קיר עשוי פסי ברזל שמצדו השני משמש לאחסון בקבוקי יין. ככל שנכנסים פנימה נפתח החלל יותר ויותר. הקיר המרכזי מהווה קיר הטעימות. הוא מכיל מכונות מזיגה ומעליהן מאות כוסות יין נוצצות, המאוחסנות בקוביות שעם שנחתכו בעבודות יד. קיר התצוגה במקום עוצב מלוחות ברזל משופעים כאשר כל לוח הוא למעשה דופן מגירת אחסון ליינות נוספים. אחד הדברים הבולטים בעיצוב המקום הוא שימוש מצומצם בחומרים שעם, ברזל ובטון- כולם בתצורתם הראשונית. המבקרים במקום צפויים לחוות במקום חוויה של מרתף יינות במראה מוקפד ונעים.

טייסטינג רום. רן בירן, מערכת וואלה! NEWS
חוויה של מרתף יינות אותנטי בטייסטינג רום/מערכת וואלה! NEWS, רן בירן

הגאווה השנייה שמגיעה בימים אלו למחוזותינו היא מוזיאון העיצוב בחולון שמציין בימים חמש שנים להקמתו. המוזיאון שעוצב על ידי רון ארד וזכה לסיקור בינלאומי, נבחר להיות אחד מבין 31 מוזיאונים בכל רחבי העולם לקבלת הפרס היוקרתי. פרס זה מכונה "יעדי התרבות המובילים בעולם לשנת 2015" ומהווה כאחד מחמשת הפיינלסטים לקטגוריה באזור המזרח התיכון. יש לציין כי מוזיאון העיצוב הינו היחיד השנה המייצג את ישראל בכל הקטגוריות. הזוכים בפרס יוכרזו בטקס, המכונה האוסקר של המוזיאונים, שיערך בחסות ה"ניו יורק טיימס" בלונדון במהלך אוקטובר.

עוד באותו נושא

טופולופומפו זוכה בפרס בינלאומי על עיצוב מקורי

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
מקום ראשון בעולם - מוזיאון העיצוב בחולון/מערכת וואלה!, צילום מסך
דירה בהשראת מוזיאון העיצוב בחולון, עיצוב פנים: סטודיו קדם לעיצוב ואדריכלות. שי אפשטיין, בנין ודיור
אחד הספוטים התרבותיים המבוקשים בעולם - מוזיאון העיצוב בחולון/בנין ודיור, שי אפשטיין
ראיון עם המעצב רון ארד בפתיחת מוזיאון העיצוב בחולון בתכנונו. דייב שחר
רון ארד ויצירתו בחולון/דייב שחר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully