וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מהרכבת הקלה ועד כיכר אתרים: ישראל גודוביץ בטור אישי

ישראל גודוביץ

30.9.2015 / 11:03

ישראל גודוביץ - עורך אורח וואלה! בית ועיצוב, מעלה שאלות מהותיות ומטרידות בטור אישי מיוחד לחג. אז למקרה שאתם מתעניינים בנעשה סביבכם מדובר בעובדות שיטרידו גם אתכם

ישראל גודוביץ. דרור עינב
מה מדיר שינה מעיניו של ישראל גודוביץ?/דרור עינב

ראש השנה/ כיפור/ סוכות – כל אחד לחוד וכולם ביחד הינם ציון דרך והזדמנות לחשבון נפש. אז מהם האירועים המכוננים שהתרחשו בשנת תשע"ה שהסתיימה זה עתה וכיצד הייתי מצפה ומייחל להתפתחותם בשנה החדשה? והרי זוהי הסיבה העיקרית להסכמתי לשמש עורך אורח במדור בית ועיצוב של וואלה! ניוז.

נתחיל באירוע החשוב והרלבנטי לעתיד הדורות הבאים ולהשלכות עלינו כאן ועכשיו. הכוונה היא לאישורה של תכנית המתאר 5000 לעיר תל-אביב-יפו, (עד עצם היום הזה לא ירדתי לפשר המספר 5000 המתנוסס בראש התכנית, האם זה אלפים לספירה או סתם מספר סידורי). כך או כך, אשתדל להבהיר ולהסביר בשפה פשוטה ובהירה המשמעויות והמהמורות על הדרך, ואיך בלי להתייחס לאות התחלת העבודות על הרכבת הקלה והאם צריך בכלל ומה עושים עד ש...

גם ההכרזה על פינוי שדות התעופה בהרצליה ובשדה דב ולאן יועברו ומה במקומם, והאם גם נתב"ג שנבנה כשדה זמני אף על פי הסכם עם OECD ישרוד לעד (כמקובל במקומותינו "אין קבוע יותר מהזמני")? ומה גורלה של החלטת בג"צ בעניין פיצויים לכל מיליוני התושבים בישובי עוטף נתב"ג? האם אין קץ לציניות של מערכת המשפט בישראל? והאם ככר אתרים הינה חלק מתכנית המתאר של חזון העיר תל-אביב או שהיא מאבק אישי של מתעשרים בודדים? והאם מכירת התחנה המרכזית החדשה בתל אביב לבעליה שעל פי חוות דעת משפטית דרדרו אותה למצבה העגום – האם זו החלטה שתואמת את טובת הציבור לנגד עיניה או אחרת.

כל אלה במסגרת ארועי השנה שחלפה, ועדיין נשארנו עם "הכמיהה להציל את אלנבי" – ללא ספק הק"מ וחצי של 150 מבנים מהיפים בארץ בכלל ובתל אביב בפרט, האם 20 אלף הולכי רגל יומיום, 5,000 אוטובוסים לא תיקניים, זוהמה, פיח, רעש ולכלוך יישארו לעד מנת חלקו של הרחוב והאם לא הגיע הזמן שהשלטון המקומי ירתם להצלת הרחוב במקום לשפר ולפנק את שדרות רוטשילד (לאחרונה גם באוטובוסים חשמליים)?

לסיום, שתי מכות שיש לטפל בהן ומיד. שבילי אופניים ורגולציה על הבניה. שתי תופעות חיוביות בעקרן – אבל דורשות דיון, הבהרה וחשיבה יצירתית. כל אלה ועוד בתכניות "העורך אורח" ומזמין אתכם להשתתף.

ישראל גודוביץ
נ.ב.
ובכלל שכחתי – הרי במשך עשרה ימים רצופים בשנה שעברה ביליתי אצלכם בסלון במסגרת השתתפותי בתכנית "האח הגדול", ואפילו מוציא לאור את היומן האישי שלי מתקופה זו.
אז גם זו סיבה טובה להיות אתכם בתכנית "עורך אורח".
להתראות

לפרויקט עורך אורח של גודוביץ

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully