וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסבון בכה? כך תשמרו על כלי המטבח לאורך זמן

7.9.2015 / 13:13

הסירים והמחבתות שלכם יוכלו לשמש אתכם לאורך זמן רב אם רק תבצעו את השלבים הבאים

כלים מלוכלכים אחרי ארוחה. ShutterStock
תודו שאתם לא רוצים כלים עם לוק כזה באופן קבוע/ShutterStock

גם אם יש לכם יכולות בישול מעולות והשליטה שלכם במטבח מקסימלית, סביר להניח ששכחתם לפחות פעם אחת להוריד את המחבת מהאש וגיליתם שכבת שמן שנשרפה ונדבקה לתחתית. כן, גם הסירים לא תמיד יורדים מהגז בצבע ובמראה שעלו אליו, לפני שפתחתם את ספר המתכונים. רק המחשבה על לשפשף עם מים וצמר פלדה מחלישה אתכם ועל נפלאותיו של החומץ כבר שמעתם בשיחת סלון. אבל בינתיים זה עובד רק אצל השכנים.

אז מה עושים? ראשית, חשוב לדעת שבשוק קיימים כיום לא מעט תכשירים ונוזלי כלים איכותיים שיעשו את העבודה, אבל גם לא ממש מתחשק לכם לקרצף ולעמול קשה, הנה כמה טיפים שיעזרו לכם לשמור על כלי המטבח אחרי הבישול.

אילוסטרציה. ShutterStock
צמר פלדה ישאיר סימני שריטות על הכלים/ShutterStock

מים רותחים וסבון כלים – הקפידו לעבוד עם מים רותחים וסבון כלים איכותי כדי להסיר כתמים קלים עד בינוניים. במרבית המקרים, לא תצטרכו יותר מזה משום שהמים הרותחים יפרקו את הכתמים כבר בשפשוף הראשון. הדבר רלוונטי גם לגבי כתמי שמן דביקים שלפעמים יזדקקו להשריה במים הרותחים. אחרי שעה לערך, קחו נוזל כלים וספוג איכותי וקרצפו את הסיר או המחבת.

הימנעו מצמר פלדה – שפשוף נירוסטה בצמר פלדה מומלץ רק אם אינכם אוהבים את כלי המטבח שלכם. הצמר עצמו גורם לשריטות בנירוסטה ושוחק את שכבת הפלדה הדקה שנועדה למנוע חלודה. אם כבר בחרתם להתמודד מול כתמים קשים עשו זאת באמצעות ספוגית ניילון.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו
אילוסטרציה. ShutterStock
סודה לשתייה מוכיחה עצמה כחומר ניקוי נפלא/ShutterStock

אל תפחדו מחומץ – סירים שהורתחו לאורך זמן ולא תוחזקו כהלכה, ייאלצו לרדת מהגז עם שכבת סידן שהצטברה בתחתית. מדובר בשכבה שלא תמיד יורדת עם מים וסבון כלים. לפיכך, מומלץ לערבב רבע כמות חומץ עם 3/4 כוס מים רותחים למשך 20 דקות ואחר כך לשטוף ולשפשף עם מים חמים. לא מומלץ להשרות את החומץ בסיר לאורך זמן מחשש לפגיעה בנירוסטה.

סודה, רק בכובע אחר – סודה לשתייה היא פתרון לכתמים קשים במיוחד. לא מדובר במשקה התוסס שכולנו מכירים, אלא באבקת סודה לשתיה המשמשת גם לאפיה שמתחילה לפעול במגע עם מים. חשוב לזכור שאחרי השימוש בסודה כדאי לייבש היטב את הסירים והמחבתות מחשש להיווצרות כתמים לבנים קטנים ואם אלה כבר נוצרו, ניתן להסירם בקלות על ידי שימוש בחומץ.

מקפיא ומצרכים. ShutterStock
לא תאמינו - אבל סירים שנשרפו יתאוששו במקפיא/ShutterStock

הקפאה – כן, קראתם נכון. סירים ששהו בתנור זמן רב ונשרפו יתר על המידה דורשים טיפול מתחכם יותר. שפשוף לא יעזור במקרה זה, וגם החומץ יידרש לסבבי פירוק ארוכים. לפיכך, מומלץ להכניס את הסיר השרוף למקפיא למשך כמה שעות, כן, גם את תכולתו החרוכה, ולהמתין שהוא יקפא והסרתו מהסיר תהיה פשוטה יותר.

לימון מוריד המון – אין כמו סיר נקי שזה עתה סיימתם לשפשף את כתמיו בהצלחה. אבל כעת יש לכם משימה חדשה: לגרום לו להראות מבריק. קחו לימון וחתכו לשניים. השלב הבא הוא לשפשף את הסיר עם חצי הלימון ולהבריק עם מטלית לחה במים.

לימונים. ShutterStock
כרגיל - הפרי הצהוב - תמיד מוסיף המון. גם לניקיון/ShutterStock

מלח – השריה במי מלח מתאימה לסירים ומחבתות המצופים באמייל. כדי להוריד את שכבת השומן השרופה דרושה השריית לילה ארוכה בסופה מתקיים התהליך הבא: שטפו את המחבת או הסיר במים ופזרו מלח בישול בנדיבות. אחרי 10 דקות תתפלאו לראות כיצד ספח המלח את השמן. קחו סבון כלים ושפשפו קלות בדרך לכלי מטבח כמעט חדש.

טיפ אחרון: ברוב המקרים נוזל הכלים האיכותי יפרק כמעט את כל הכתמים. במקרים קשים יותר, תוכלו להיעזר בחומץ, מלח או לימון. יש לזכור שטיפול נכון בכלי מטבח חשוב לשימוש ארוך ורב פעמי. זכרו להשתמש נכון בסבון הכלים ובכמות הנכונה

מערכת וואלה! בשיתוף סנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully