וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגדל מכולות: פנטזיה או תכנית מציאותית

30.8.2015 / 14:00

גורד שחקים שמורכב מאסופת מכולות צבעוניות נועד לצמצם את היקף המגורים בשכונות עוני במדינות מתפתחות. כל צבע של מכולה יסמן את הטמפרטורה במגדל. פנטזיה ססגונית או תכנית שעשויה להתממש?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אסופה של מכולות עם פיר מעלית במרכז/מערכת וואלה!, צילום מסך

משרד אדריכלים אמריקאי הגיש תכנית יוצאת דופן לתכנון של זוג גורדי שחקים המכילים מערום מכולות תובלה צבעוניות. אלו יוקמו על שטח שכונות עוני ויספקו מגורים זמניים לתושביהם. "CRG Architects" הגיש את ההצעות בסין ובניגריה, כאשר מטרת הפרויקט היא לצמצם את היקף המגורים בשכונות עוני במדינות מתפתחות.

האדריכלים טוענים כי מכולות תובלה ממוחזרות יכולות להיערם אחת על גבי השנייה בצורה יעילה וליצור דיור בר-השגה למספר רב של תושבים באזורים אורבניים. "ערים מתמודדות כיום עם אתגרים דמוגרפיים, מרחביים, סביבתיים, כלכליים וחברתיים חסרי תקדים", אומר האדריכל קרלוס גומז. "מגמת העיור בעולם מתקדמת באופן מהיר, כאשר שישה מתוך על עשרה אנשים בעולם צפויים לגור באזורים אורבניים עד לשנת 2030. בהיעדר תכנון עירוני אפקטיבי התוצאות של תהליך עיור מהיר כזה יהיו דרמטיות", הוא מוסיף. "במקומות רבים מסביב לעולם ההשפעות מורגשות כבר היום".

החברה מעריכה כי ידרשו לה כ-2,500 מכולות על מנת להשלים את הפרויקט, המתוכנן לאכלס 5,000 תושבים. מכולות המתכת ייתמכו על ידי עמודי בטון ויסודרו באופן כזה שהקצוות שלהן יהיו חופפים על מנת ליצור שני מגדלים להם אפקט "צילינדר" - אחת יתנשא לגובה של 400 מטרים, והשני לגובה של 200 מטרים.

"המספר המקסימלי של מכולות שניתן לערום אחת על השנייה הוא תשע מכולות", מסביר גומז. "המשמעות היא שאנחנו צריכים מבנה עיקרי שיתמוך בהן אם אנחנו רוצים לבנות לגובה שכזה". לפי התכנון, מכולה אחת תוכל לשמש כדירת סטודיו, ושלוש מכולות מחוברות יוכלו לשמש כיחידה משפחתית של שלושה חדרים. טור אנכי של מכולות בלב המבנה ישמש כפיר של מעלית, ומכולות ריקות נוספות ישמשו כגנים-אנכיים או אזורי סחר קטנים. הצבת המכולות תתוכנן כך שיוותר מרווח בניהן שיאפשר זרימת אוויר טבעי לאוורר המבנה.

המגדלים יופיעו בצבעים עזים של אדום, צהוב, ירוק וכחול - והם יהיו בעלי משמעות: הצבעים יסמנו את החלקים החמים והקרים ביותר בבניין, כאשר הטמפרטורות בו יושפעו מהכיוון אליהם פונה כל אחת מהחזיתות. הקונספט הוצג לראשונה בתחרות של תכנון דיור במומבאי, והחברה נמצאת במגעים עם ארגונים הומניטריים על מנת שישקיעו בפרויקט.


טירוף: 14 אלף אנשים במגדל אחד
כל עניין לגופו: מגדל בהשראת גופה של ביונסה
מעל כולם: הפנטהאוס הגבוה של ג'ורג'יו ארמני

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כל אזור צבעוני מסמן את הטמפרטורה במגדל/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תכנית גרנדיוזית או ברת שימוש?/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כך יראו המכולות מלמטה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קו רקיע חדש/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully