וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מה שטוב לשגריר השבדי טוב גם לכם?

הדס שינדלר ואפרת בראשי

20.8.2015 / 23:50

קטלוג איקאה 2016 ינחת בתיבות שלכם ב-25 באוגוסט, עד אז כדאי שתדעו שהפעם השבדים שמו פוקוס על המטבח, על חומרים טבעיים ועל חנות חדשה למוצרי נייר. ומה לגבי המחירים? מאכזבים!

צילום: דייב שחר עריכת וידאו: מאיה בן ניסן

השקת קטלוג איקאה 2016 נערכה ביום חמישי האחרון בבית השגריר השבדי קארל מגנוס. באופן מפתיע מציין מגנוס שבזכות ההשקה נכנסו למשכנו הרשמי רהיטים של הענקית השבדית בפעם הראשונה וסביר להניח שישארו שם. האם מה טוב לשגריר טוב גם לכם?

רגע לפני שכולנו מתכנסים בפינת האוכל עם המשפחה ומתעניינים מי יושב איפה וליד מי בסעודה הראשונה של השנה, איקאה משיקה את קטלוג 2016. הקטלוג שהפך לממתק הקטן של הקיץ ב-14 שנים האחרונות הממתין לנו בתיבות הדואר, מתמקד השנה במטבחים ועיצוב פינות אוכל. אי אפשר להתעלם מהטיימינג המושלם שבו הוא מושק - סמוך לגל החגים בישראל המהווה טרפת של קניות והכנות. הקטלוג החדש מתייחס גם לעיצוב המטבח ולא רק לתכולת הארונות.

ההתכנסות המשפחתית והחברתית בו משמעותית הפעם, ומעניקה תחושה אינטימית וביתית. לא מן הנמנע שעידן הוואטס אפ, הרשתות החברתיות ושגעת הסלפי קשורה לנושא זה, שכן הקרבה האנושית אבדה גובה לאחרונה ובאיקאה מנסים להשיבה. איך זה קורה? במטבח כמובן, סביב הארוחות וה"תעביר לי את הסלט". גם במחלקת הילדים יש התייחסות לנושא עם מטבחים מיניאטוריים וכלים חדשים.

השקת קטלוג איקאה 2016.
ב-25 באוגוסט ינחת בתיבות שלכם

כמו בכל קטלוג, גם לקראת החדש ערכה הרשת השבדית מחקר מקדים. במסגרתו נעשה סקר ב-8 ערים מרכזיות בעולם בקרב 8,500 נסקרים שמצא כי 42% מהנשאלים ציינו כי מחסור בזמן מהווה המכשול העיקרי המונע מהם לבשל כל יום. באורח החיים המודרני לאנשים אין זמן לבשל. המוצרים, הרעיונות והטיפים בקטלוג החדש אמורים להקל על ההתנהלות במטבח בצורה יעילה ויעילה ואולי אף לעורר את החשק להכנס למטבח. 36% מהנשאלים ציינו שאינם אוכלים במטבח או בפינת האוכל במהלך ימי החול. 34% מהאנשים המתגוררים לבד הביעו רצון לחלוק את הארוחה עם אנשים אחרים לעיתים קרובות יותר. תשעה מתוך עשרה הורים מערבים את ילדיהם בפעילויות הקשורות באוכל. אחת לארבעה הביע חוסר שביעות רצון מכמות האוכל הנזרקת לאשפה. ואחד מתוך חמישה רוכשים מצרכים שכבר יש ברשותם.

עוד באותו נושא

קטלוג איקאה 2015: הרגלי המיטה של הישראלים

לכתבה המלאה
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
התרכזות בפינת האוכל/מערכת וואלה!, צילום מסך

במהלך השנה הקרובה איקאה תשיק כ-2,000 מוצרים חדשים ובנוסף, כ-10 קולקציות במהדורות מוגבלות הסובבות סביב המטבח. חלק מהקולקציות מהוות בשיתוף עם מעצבים ובתי ספר לעיצוב בדגש הוא על חדשנות עיצובית, חומרים וטקסטורות. החידושים כוללים חמישה דגמים של מטבחים בסגנונות שונים, צנצנות, קופסאות, דליים ובקבוקים. יש גם כלי הגשה ונוי שעוצבו מחומרים טבעיים. קולקציה שזכתה לכינוי 365 ימים, כוללת כלי אוכל גנריים שמיועדים לכלל המזונות ולכלל ימות השנה. אם תרצו כלי "בייסיק" שיקלעו לטעמם של הלקוחות המינימליסטיים יותר.

ומה לגבי חידושים נוספים? לחובבי האולד סקול מוצעת חנות למוצרי נייר מעוצבים הכוללים מבחר פריטים לקישוט הבית, למסיבות, קופסאות דקורטיביות, מגוון מחברות וכלי כתיבה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ויש גם מגוון עיצובים של סכו"ם/מערכת וואלה!, צילום מסך

אז אחרי כל ההקדמה הזאת והסנפת דפי הכרומו החדשים שיגיעו אליכם ב-25 באוגוסט, הגיע השלב שמעניין את כולנו: המחירים כמובן. איקאה שנחתה בישראל לפני 14 שנים הצליחה לסחרר את הלבנטינים עם פריטים אסתטיים למשעי ומחירים קורצים ושובים. מאז, עברו הרבה שולחנות לאק, והתמחור החל לטפס אט אט.

מה שהתאים בעבר עבור כיסם של הסטודנטים והזוגות הצעירים, קצת פחות נוח היום במחלקת הרהיטים הגדולים (ארונות, ספות, כורסאות ומיטות), במיוחד בתקופת מחירי נדל"ן מאמירים. כך לדוגמה, ספה דו מושבית מדגם (175x94ס"מ) מדגם Timsfors תעלה לכם 3,995 שקלים (חזית עור וגב פוליאסטר); כורסת יחיד מדגם Stocksund מכותנה, פוליאסטר ורגלי עץ בוק תעלה 1,795 שקלים; מיטה מדגם Underedal מתומחרת ב-2,195 שקלים; מראה במסגרת שחורה (70x190) מדגם Soknedal ב-695 שקלים. מחלקת הכלים והאקססוריז לעומת זאת, יותר אטרקטיבית לכיס של כולנו.

מן הראוי לציין, כי למרות שאיקאה מתהדרת בשיק וסטייל אירופאי הייחודי לה, יש מוצרים דומים שאפשר להשיג בחנויות אחרות בארץ (כמו קופסאות אחסון), שלעיתים מביאות אפילו פייט ראוי בקופה.

שורה תחתונה: כמו תמיד, תענוג לקבל את הקטלוג שהוכתר לתנ"ך של עולם הבית, אך יחד עם זאת - מומלץ להוריד ציפיות. חדשות משמעותית אין ובחלק מהעמודים נראה כאילו מעלעלים בקטלוג משנים קודמות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תחתיות וספלים חדשים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הבמבוק מככב בקטלוג החדש/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
קולקציה שלמה המבוססת על חומרים טבעיים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ליין של מדבקות ותוויות שיעשה לכם סדר בקופסאות/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ליין כלים 365 שמתאים לכל שימוש - למינימליסטיים שביננו/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כל צורות הארוח והישיבה ביחד לסעודה/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פתרונות לפינות אוכל מאולתרות/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
חנות חדשה של ניירות ואריזות/מערכת וואלה!, צילום מסך
  • עוד באותו נושא:
  • איקאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully