וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אימצתם כלב? מזל טוב! עכשיו תלמדו לחיות איתו בסביבה נקייה

28.7.2015 / 7:40

גידול חיית מחמד בבית היא אתגר לא קטן עבור אוהבי ניקיון וסדר. איך בכל זאת תגדלו כלב או החתול ותישמרו סביבה היגיינית ונעימה?

כלבים מתכרבלים בשמיכה. ShutterStock
לא צריך להיות חולי ניקיון כדי לסבול מגושי פרווה במיטה/ShutterStock

לפני הכל, האמת חייבת להיאמר: חיית המחמד האהובה עליכם, ולא משנה אם היא כלב או שרקן, היא גם האיום הגדול ביותר על רמת הניקיון וההיגיינה בסביבת המגורים. לא צריך להיות חולי ניקיון כדי לסבול מגושי פרווה שנשרו על השולחן בסלון או מרסיסי נסורת שגרף האוגר שלכם, היישר מהכלוב למרכז השטיח. הרעיון לגדל חיית מחמד אולי משכה אתכם בזנב לוותר מראש על בית מבריק ומצוחצח, ועדיין, יש כמה דברים שתוכלו לעשות כדי שתרגישו בבית נעים ומאורגן כמו שהיה קודם.

מכסים את האוכל במקרר?

ניקיון. ShutterStock
הקפידו לשאוב את השטיחים שהופכים למקום משכנה של הפרווה הנושרת/ShutterStock

הקפידו להבריש את חיית המחמד שלכם מחוץ לבית עם מברשת ייעודית. מדובר בהמלצה של וטרינרים, שתעזור לכם להגן על פרוות הכלב או החתול מפני קרציות ושאר מרעין בישין. אם אתם עושים זאת בבית, חפשו חדר קטן ככל האפשר על מנת לשלוט על כמות הפרווה שנושרת ישירות לרצפה. המברשות המצויות כיום בשוק עוצבו בצורה שבה ניתן לשמור על זקיקי השיער בתוך השיניים שלהן ולא להביא לפיזורן.

הקפידו לשאוב את השטיחים באופן תדיר וקבוע. עם שערות על הקרקע עוד ניתנות להרמה בעזרת מטאטא, אז אלה שנדבקות לשטיח הן כבר בעיה גדולה יותר. כלל האצבע אומר שדייר בודד וחיית מחמד צריך לשאוב את השטיחים בתדירות של פעם בשבוע, אבל אם אתם משפחה של ארבע נפשות עם כלב/חתול כדאי לכם להשאיר את השואב בחוץ. אתם צפויים להשתמש בו הרבה. בכלל, כדאי למנוע גישה של חיות המחמד לחדרי השינה או חדרי הארונות על ידי סגירת דלתות או הצבת מחסומים.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady
בחורה שוטפת רצפה. ShutterStock
שטיפת הרצפה באופן קבוע הכרחית בבית עם חיות מחמד/ShutterStock

הקפידו לשטוף בתדירות גבוהה את קערות המזון והשתייה של חיית המחמד. הדרך הכי טובה היא באמצעות סבון כלים. כמו כן, זכרו להחליף את האוכל מדי יום. מזון כלבים עומד הוא הזמנה למסיבת מקקים שאינכם רוצים בבית. אם אתם מגדלים אוגרים בכלוב או דגים באקווריום נהגו באותה דרך ובצעו ניקיון תכוף.

הגבירו את תדירות שטיפת הרצפות והימנעו מחומרים תעשייתיים כמו אמוניה למשל, מדיפים ריח שדומה לשתן ועשויים לעודד את חיית המחמד שלכם לעשות צרכים באותו מקום. כמו כן, יש חומרים שיובילו לכתמים קבועים ולא תמיד יוכלו לפרק את הלכלוך שהצטבר באופן מיטבי.

ניקיון של ספת עור עם מטלית. ShutterStock
המנעו מספות עשויות עור/ShutterStock

נכון, אתם אוהבים את הכלב שלכם מאוד, אבל כדאי שתשמרו במקביל גם על הרהיטים שלכם. נסו להימנע מרכישת רהיטים מבד רך או תפור, וחפשו חומרים כמו עור או סקיי שההשקעה בהם לא גבוהה מדי. גם עור לא חומק מציפורני הכלב או החתול ונוטה להישרט אבל הוא מתנקה במהירות ולא צובר כתמים קבועים. זכרו שגם הכלב/ החתול זקוק לרהיטים משלו כדי שלא יתרגל לרבוץ על שלכם ולהספיג בהם את ריח גופו ופרוותו.

חיות מחמד מפיצות ריחות גם כאשר הן נקיות. אל תשכחו לאוורר את הבית ולרכוש מטהרי אויר עם רכיבי נטרול ריחות כדי להשרות אווירה נעימה בבית. אל תשכחו גם את הווילונות ודאגו מראש למבשמי אריגים זמינים.

אישה פותחת וילון. ShutterStock
פתחו חלון. תחלופת האוויר תחולל פלאים בסביבת מגורים על בעלי חיים/ShutterStock

גידול חיות מחמד מצריך אוורור מתמיד של הבית ושיפור זרימת האוויר. שימו לב גם למסנני המזגן שמהווים מקום הצטברות של זקיקי שיער. הקפידו לנקות את המסננים לפחות פעם בשבועיים ולרחוץ אותם עם חומרי ניקוי. על הדרך זה גם ישפר את איכות מיזוג האוויר בבית.

טיפ אחרון: נסו להזכיר לעצמכם שכשם שזהו ביתכם, גם חיית המחמד שלכם רוצה להרגיש בבית. אחרי הכל, גם לה יש תפקיד מוגדר של לשמור על הבית בשעות היום או להבריח מכרסמים וזוחלים. ואולם, אין זה אומר שאפשר לתת להן לעשות כרצונן. אחרי התנהגות טובה ומשמעת, הקניית הרגלי ניקיון הוא הפרמטר השני בחשיבותו בקרב מאלפי כלבים וחתולים. אל תוותרו על משמעת עשיית הצרכים וזמן ההאכלה. אפשר וצריך לחיות בבית נקי גם אם לפעמים זה נראה בלתי אפשרי.

מערכת וואלה! בשיתוף סנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully