וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עץ לימון ובריכה: ביקור בדירה שכורה ביפו

21.7.2015 / 8:16

זו בדיוק הדירה שהדייר חלם עליה. בחצר יש עץ ריחני ואפילו בריכה והמחיר? בקטנה! 60 מ"ר תמורת 3,200 שקלים ביפו

דירה שכורה ביפו. דרור עינב
יצר לעצמו סביבת מגורים צבעונית ומלאת חיים, בתקציב מינימלי/דרור עינב

לאן הגענו
רחוב רוחמה ביפו, לדירת סטודיו בגודל 60 מ"ר, עם חצר המשתרעת על 50 מ"ר.

כאן גרים
שי מתניה (28), צלם סטילס העוסק בעיקר בצילום מסחרי וצילומי אוכל. "אני אוהב לתעד את הרגע, להביא את הסיטואציה דרך העיניים שלי, אוהב את השליטה מאחורי זה". אהבה גדולה נוספת בחייו היא ריקוד וכמי שרקד עד גיל 16, הוא מתכנן לחזור לתחום 12 שנים אחרי, ולהתחיל ללמוד בקרוב בבית ספר למחול ביפו. את דירתו הוא חולק עם שני חתולים ג'ינג'יים, צ'רלי וארליך, שאותם מצא ברחוב ואימץ. "יש משהו באופי שלהם שדומה לי, אני בכלל ג'ינג'י שחור", הוא מסביר בחיוך. בשעות הפנאי שי אוהב להאזין לתקליטים ולבלות בבריכה שבחצר.

הילדים קשקשו על הקיר. מה עושים?

דירה שכורה ביפו. דרור עינב
שני ג'ינג'יים אמיתיים וג'ינג'י אחד בנפשו. שי ושני שותפיו הפרוותיים צ'רלי וארליך/דרור עינב

הום סטיילינג
שי נכנס לדירה לפני שנה, אחרי שתקופה ארוכה רצה לעבור ליפו. "זאת אמירה לגור ביפו. כולם מכירים את כולם, יש תחושה של קהילה". מעבר הדירה התרחש אחרי טיול ארוך בחו"ל ולכן, עיצוב הדירה נעשה בתקציב מינימלי לדבריו. "יש פה מיקס של דברים שמצאתי או קיבלתי מחברים ויחד, הצלחתי ליצור שפה אחידה בין כל הפריטים שחבל לזרוק". כך למשל בסלון, ארגזי יין וארגז חלב הפכו למדפים דקורטיביים המאחסנים תקליטים, אוסף מצלמות וכלי נגינה. שולחן הקפה גם הוא עשוי בצורה יצירתית, מתריס ישן שנמצא ברחוב, נצבע מחדש ובאמצעות גלגלים ופלטת זכוכית הפך לשולחן קפה לכל דבר.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

הטיפול שמאריך את חייהם של חולי סרטן ריאה

בשיתוף העמותה הישראלית לסרטן ריאה
דירה שכורה ביפו. דרור עינב
מסגרות צבעוניות ללא תמונה ועציץ שנשתל בפח חמוצים. פינת העבודה/דרור עינב

חיבתו של הדייר לשיפוץ ושדרוג רהיטים ניכרת בכל פינה בבית. את שידת הטלוויזיה הוא יצר ממשטח עץ שחיבר לו גלגלים. לצידה, ארגז נשק צבאי שמצא ברחוב, אותו הוא מתכנן להפוך לכורסה ניידת על ידי חיבור גלגלים והוספת כרית מרופדת. את פינת העבודה בה הוא מבלה שעות ארוכות קישט בפריטים דקורטיביים מעניינים, כמו למשל מסגרות צבעוניות ללא תמונה התלויות על הקיר. "המסגרת היא התמונה בעיניי", הוא מסביר. על מסגרת תמונה נוספת, הוא תלה בד ויצר בו כיס שבתוכו הוא מטפח עציץ אורבני של נענע. בסלון ובפינת העבודה, נמצא גם המטבח. "אני מת על זה שזה אופן ספייס, אם באים חברים ויושבים בסלון אני יכול לבשל ועדיין לתקשר איתם".

דירה שכורה ביפו. דרור עינב
אוהב לבשל כאן, בעיקר שניצלים ופירה. המטבח/דרור עינב

המדרגות בדירה מובילות אל קומת גלריה - שם נמצא חדר השינה. הדייר נמצא בעיקר בסלון, בחצר ובמטבח ולכן בחר להשקיע באלו יותר ופחות בחדר השינה. הוא הציב בו רק פריטים הכרחיים כמו מיטה וארון. את הקיר שלצד המדרגות קישט בתמונות מתערוכות שביקר בהן במקומות שונים בעולם, כשמסגרות צבעוניות מוסיפות להן חיים ומושכות את תשומת הלב. תוספת נעימה נוספת לדירה היא עציצים שהדייר שתל בתוך פחי חמוצים גדולים ודלי ספונג'ה.

דירה שכורה ביפו. דרור עינב
לא מבלה כאן זמן רב ולכן הציב רק רהיטים הכרחיים כמו מיטה וארון. חדר השינה/דרור עינב

הפינה האהובה ביותר על הדייר היא ללא ספק החצר. "יש שם אוויר טוב, תחושת חופש ובריכה". במשך שנים חלם על בריכה בבית ובדירה הנוכחית הוא חי את החלום. כמעט כל יום מגיעים לכאן חברים ובסופי שבוע יש גם מסיבות בריכה סוערות. "זה המרענן הרשמי של הקיץ", הוא אומר בחיוך. את התפאורה הקיצית משלימים דשא סינטטי ועץ לימון מרשים שמעניק צל על הבריכה. בכל בוקר, הוא פותח כאן את היום עם קפה ועיתון, שהופכים את היום שלו למשמח ויעיל יותר.

דירה שכורה ביפו. דרור עינב
פריטים שמצא ברחוב ושיפץ או קיבל מחברים, יוצרים חלל מעניין ומלא אופי/דרור עינב

מוציאים חוזה
שכ"ד- 3,200 שקלים בחודש. ארנונה- 200 שקלים לחודשיים, חשמל- 500 שקלים לחודשיים.

מצב רוח
בדירה מזגן אחד הממוקם בחדר השינה שבמעלה הגלריה, אך לדברי הדייר מורגש היטב בכל חלקי הדירה. המזגן מופעל רק בערבים, שכן במהלך היום הוא נוהג לפתוח את שתי הדלתות ולתת לבריזה הנעימה לחדור דרכן.

דירה שכורה ביפו. דרור עינב
ארגזי יין וחלב משמשים כמדפים דקורטיביים בסלון/דרור עינב

כביסה
מכונה ומייבש כביסה ניצבים בחצר הבית ומופעלים לא פחות מאחת ליום על ידי הדייר חובב הכביסה. "יש לי פטיש לריח של אבקה ומרכך כביסה" הוא מתוודה.

פאנלים
"אני לא אוהב לנקות, אבל מנקה", הוא מסביר כשנשאל על הרגלי הניקיון שלו. אחת לשבוע הוא עושה ניקיון יסודי ובמהלך השבוע מסדר, מטאטא ורוחץ כלים.

דירה שכורה ביפו. דרור עינב
חלב סויה, טחינה ומטעמים מעשה ידיו של שי בולטים במקרר/דרור עינב

דו"ח מקרר
הדייר מעיד על עצמו כי הוא אוהב לאכול ולא פחות מזה לבשל. במלאכת הבישול הוא עוסק לפחות 3 פעמים בשבוע, בעיקר כשמגיעים חברים לביקור, כשתחום המומחיות שלו זה שניצלים ופירה. "אני הגרסה הגברית של מאמא מרוקאית", הוא אומר בחיוך. במקרר שלו ניתן למצוא תמיד חלב סויה, קולה זירו, מיונז וחומוס.

עתידות
"הדירה הזאת היא חלום שהתגשם. אני מת לקנות אותה", מסביר נחרצות הדייר המרוצה. "זה האזור הכי טוב בתל אביב, יש פה שקט באוויר ומשעות אחר הצהריים יש פה תחושה של חיים במושב". שי מתכנן להישאר בדירה בטווח הרחוק וגם אם יעבור בשלב כלשהו הוא לא מתכוון לעזוב את יפו.

רוצים להשתתף במדור? שלחו מייל לגילי אלעד
gili_elad@hotmail.com

דירה שכורה ביפו. דרור עינב
המרענן הרשמי של הקיץ. מבט אל הבריכה שבחצר/דרור עינב
דירה שכורה ביפו. דרור עינב
אוהב לארח כאן חברים. כך נראה סלון/דרור עינב
דירה שכורה ביפו. דרור עינב
טלפון וינטג' ומזכרות מאנגליה מקשטים את מדפי הסלון/דרור עינב
דירה שכורה ביפו. דרור עינב
יצר את שידת הטלוויזיה בעצמו ממשטח עץ וגלגלים/דרור עינב
דירה שכורה ביפו. דרור עינב
שולחן הקפה עשוי מתריס ישן שנמצא ברחוב ושודרג באדיבות הדייר/דרור עינב
דירה שכורה ביפו. דרור עינב
מגדל את הנענע בעציץ אורבני בתוך הדירה/דרור עינב
דירה שכורה ביפו. דרור עינב
ארונית מדפים מאלומיניום שנמצאה ברחוב, משתלבת היטב בנוף הדירה/דרור עינב
דירה שכורה ביפו. דרור עינב
אוסף תקליטים מרשים מנעים את זמנו של הדייר/דרור עינב

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully