וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הייאוש נעשה נוח: לעבור דירה בראש שקט

22.7.2015 / 8:58

במקום גבוה ברשימת המלאכות השנואות על האדם נמצאים מעברי דירה, שיחות עם חברות התקשורת, ובכלל ניהול המסמכולוגיה הביתית. שתי נשים שלא מפחדות ממנהלות ואדמיניסטרציה יעשו הכל במקומכם

ארגזים, מטליות וכלי ניקוי לקראת מעבר דירה. ShutterStock
אחד הדברים הכי שנואים על המין האנושי. עוברים דירה/ShutterStock

מעבר דירה הוא סיוט. זוהי אקסיומה שאין להתווכח איתה. זה אחד הסיוטים שלא ברא השטן, אם לא ה-. רק המחשבה על האריזה, מציאת חברת הובלה ראויה וספיגת הנזקים שהיא מסיבה, הפריקה והסידור, הטלפונים הבלתי נגמרים לרשויות השונות על מנת לעדכן את הכתובת ולחברות התקשורת השונות האחראיות על הניתוק והחיבור ליקום, מוציאה את החשק מכל הפרויקט הזה.

כאן נחלצת לעזרה חברת "זזנו - מנתקים מחברים חוסכים", שהוקמה בספטמבר 2014 על ידי שלי ירושלמי, המנכ"ל בהווה. מאחורי ירושלמי אלפי שעות אדמיניסטרציה וארגוניזציה, תוצאה של קרוב לשני עשורים של עבודה בתחום העיתונות, הנהלת שיווק ומנכ"לות מלונות בוטיק ומסעדות יוקרה. "התפרנסתי שנים מלעזור לאנשים להתארגן ולתת להם חוויית שירות נעימה", היא מספרת, "אבל הרעיון להקמת חברה העוסקת בכך עלה לאחר שעזרתי לחברים שעברו דירה להיחלץ מכל מיני קנסות ועיקולים שנקלעו אליהם. חשבתי שאנשים נוספים ודאי זקוקים לעזרה כשהם עוברים דירה, ואם אפשר לרכז את כל העזרה במקום אחד - מה טוב. גם ככה מציאת דירה לעבור אליה הוא פרויקט בפני עצמו".

שלי ירושלמי, מנכ"ל זזנו. חמודי קסאס, מערכת וואלה! NEWS
מנהל אישי לכל פרויקט. שלי ירושלמי, מנכ"ל "זזנו"/מערכת וואלה! NEWS, חמודי קסאס

השירותים ש"זזנו" נותנים מתחילים בחבילה הבסיסית הכוללת ניתוק מכל החברות וספקי השירותים בדירה הישנה, וחיבורם מחדש תוך מציאת המסלולים המיטביים עבור הלקוח. בנוסף, החבילה כוללת גם עדכון הכתובת מול הרשויות והתאגידים השונים, ועד תפירת חבילה אישית הכוללת טיפול בכל תהליך המעבר. זאת אומרת שימונה מנהל שיעשה הכל, אבל הכל במקומכם (החבילה המלכותית): המלצה על בעלי מקצוע הקשורים במעבר - מובילים, אורזים ופורקים, צבעים, שיפוצניקים, גננים, עובדי ניקיון וכו'.

מדובר בבן אדם שיסגור את כל החוזים מול בעלי המקצוע, יתאם את הגעתם ויפקח על עבודתם, ואפילו ימלא את המקרר על פי רשימה שתתנו לו. במקרה הצורך, מוענק טיפול מקצועי בכל הנוגע להעברת חפצי אמנות, פסנתרים וכדומה. "זזנו" גם מעבירים משרדים באותה צורת עבודה. חבילה נוספת אפילו נתפרה עבור בעלי כלבים - הכלב נאסף ביום המעבר, מועבר לפנסיון שנבחר מראש, ומוחזר לבית החדש בתום המעבר.

מחירי החבילות השונות נקבעים בהתאם לשירותים הניתנים ללקוח ולהקף העבודה הנדרשת, ונעים בין 750 שקלים לחבילה הבסיסית ועד אלפי ועשרות אלפי שקלים.

"המוטו שלנו הוא לחסוך ללקוח זמן ואת כאב הראש הכרוך במעבר", אומרת ירושלמי, "אנחנו שומעים סיפורי זוועה על נותני שירותים לא מקצועיים, לא אמינים, מובילים שמגיעים שיכורים, וזה עוד לפני השיחות עם שירות הלקוחות של חברות התקשורת, שיכולות להוציא כל אחד מדעתו. אנחנו עובדים רק עם נותני שירותים קבועים שנבדקו על ידינו, ויש לנו אנשי קשר בחברות השונות שמכירים אותנו ונותנים לנו תנאים טובים. ללקוח נותר לחזור לבית החדש כשהוא מוכן ומסודר".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

זה כל כך טעים ופשוט: מתכון לבננות מקורמלות

בשיתוף חברת גליל

"הגיעו עם קרטונים של ניירת ויצאו עם כמה קלסרים"

שרון פינס, שירותי ניהול ומזכירות אישיים. שני גרזון - "צילום בטבע שלי", מערכת וואלה! NEWS
"מוכרת הקלה ושקט נפשי". שרון פינס/מערכת וואלה! NEWS, שני גרזון - "צילום בטבע שלי"

שרון פינס, בת 39 מהיישוב כפר יונה, בעלת העסק "שרון פינס - שירותי ניהול ומזכירות אישית", היא עורכת דין לשעבר עם פז"ם של 16 שנות עבודה במחלקה המשפטית של אורנג', במסגרתה עסקה בייעוץ משפטי למחלקות החברה וטיפלה בתביעות ייצוגיות שהוגשו נגד החברה. פינס, מודה שיש לה חיבה יוצאת דופן לכל הנוגע לארגון, סידור בטבלאות ותיוק: "אני מסדרת הכל בטבלאות אקסל - את תקציב הבית, רשימות הקניות, כל מה שאפשר. חברים לוקחים ממני רשימות כל הזמן - לחדר לידה, לקמפינג, לארגון מסיבה לילד". כשהיתה ילדה, פינס קטלגה את כל הספרייה שלה, כשבגרה הקימה ארכיון למחלקה המשפטית של אורנג', ואהבה כל רגע.

הרעיון להפוך את התחביב למקצוע צץ בחופשת הלידה עם הילד האמצעי, אך רק בתום חופשת הלידה השלישית, לפני כשנתיים, החליטה פינס לקפוץ למים. "הלקוחות הראשונים היו מכרים אישיים שהכירו את יכולותיי, אבל מהר מאוד זה התפשט מפה לאוזן, והמעגלים מתרחבים. אני פונה לשני קהלים - לקוחות עסקיים קטנים ולקוחות פרטיים. עבור הלקוחות העסקיים אני משמשת כמנהלת אדמיניסטרטיבית לכל דבר, כי לא לכל עסק יש צורך במזכירה במשרה מלאה, ואני מפנה להם זמן יקר. מלבד הניהול השוטף של המשרד אני מארגנת פעילויות רווחה, מזמינה כרטיסי טיסה לחו"ל וכו'. הידע המשפטי והניסיון העצום שלי בעבודה מול מוסדות ממשלתיים ורשמיים אחרים משרתים אותי בעבודה כל הזמן".

קלסרים עם מסמכים של ניהול הבית. שרון פינס, מערכת וואלה! NEWS
"אנשים הולכים לאיבוד בהתנהלות מול מוסדות רשמיים". הקלסרים של שרון פינס/מערכת וואלה! NEWS, שרון פינס

עבור לקוחות פרטיים משמשת פינס גלגל הצלה בים המטלות האדמיניסטרטיביות המשעממות המלוות את חיי היומיום, שנדחקות הצדה מחוסר זמן וחוסר עניין. "הבעיה עם המטלות האלה שהן מעיקות ובמקביל גם מתנפחות", אומרת פינס, וכך מגיעים אליה אנשים שאיבדו תקווה למצוא את הידיים והרגליים בערימות הניירת שהצטברה במשך שנים. "הגיע אלי זוג שפנה ליועצת לכלכלת המשפחה. היועצת ביקשה מהם מסמכים מסוימים, שלא היה להם מושג איך לאתרם. הם הגיעו אלי עם ארגזי קרטון מלאים בניירות, וחזרו עם כמה קלסרים של המסמכים החשובים, ומשם המשיכו בקלות".

"אני מוכרת הקלה ושקט נפשי, ולא רק שאני לא משתעממת מסידור הניירת של הלקוחות, אני נשאבת לזה ומרגישה סיפוק בהחזרת הסדר לחיי הלקוחות", היא אומרת. "אנשים לרוב לא יודעים איפה הם עומדים מבחינת הפנסיה שלהם, הביטוחים השונים שיש להם, החזרים שהם זכאים להם, ויש כאלה שדוחים במשך חודשים רבים עדכון כתובת, עדכון מספר נפשות בתאגידי מים. אחת הלקוחות שלי עברה דירה ולא עדכנה כתובות, היא שילמה סתם לשירות 'עקוב אחרי' וכשהתחלתי לטפל בתיק שלה, הסתבר שגם מגיע לה זיכוי ארנונה". פינס גובה תשלום לפי שעת עבודה או לפי חבילות שירות. מחירו של שירות עדכון כתובות למשל הוא החל מ-220 שקלים, בהתאם למספר המקומות בהם נדרש עדכון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully