וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא תאמינו איזה ריח מתאים לאופי שלכם

25.6.2015 / 8:27

הריח שמלווה אתכם ואת סביבת המגורים שלכם לא נבחר במקרה. בתת מודע הוא מתאים למי שאתם ולמה שאתם משדרים. אז איזה ניחוח מאפיין את הדעתניים ומה יבחרו היצירתיים?

לבנדר. ShutterStock
ניחוחות של לבנדר משדרים ניקיון/ShutterStock

בושם הוא חלק בלתי נפרד מהמראה שלנו, האקססוריז הבלתי נראה. בין אם אנחנו יוצאים לדייט רומנטי או לפגישת עסקים. כמעט כולנו מזליפים על הגוף כמה טיפות מהבקבוק. לא מדובר רק בתכשיר קוסמטי. כבר בימי קדם, המצרים הקדמונים הזליפו על המתים בשמים עם ריחות דומיננטים כדי להביא עליהם ברכה. במאה ה-17 בושם אף נועד כדי להרחיק מחלות, וצרכנית הבשמים הגדולה מכולם הייתה מארי אנטואנט. אז מה שטוב למלכת צרפת בטח טוב גם לנו, אך נשאלת השאלה איך מתאימים את הניחוח לאופי ולסגנון החיים שלנו? לא מדובר רק בבשמים הארד קור אם כי גם בניחוחות שמקיפים את סביבת המגורים.

לימונים. ShutterStock
ריחות לימוניים מתאימים ליצירתיים ולפקחים/ShutterStock

"נהוג לחלק את הבשמים לפי משפחות ריח". אומרת עידית קוגל, רוקחת בשמים בהתאמה אישית של סטודיו הבשמים IDperfumes. "ריח פרחוני המכיל בדרך כלל תמציות מתקתקות המשדרות ניחוח קליל ואביבי, ריח אוריינטלי שייך למשפחת ריח עוצמתית, המותירה שובל ומכילה בדרך כלל וניל, ותווים מתובלים כגון פרחים אקזוטים ותבלינים, ריח עצי – המאופיין בתווים ארומטיים, עוצמתיים, לעיתים מעט גבריים וכוללים ניחוחות כמו וטיבר, סנדלווד, סדרווד וגם פאצ'ולי, ריח הדרים- CITRUS – ריחות נקיים המכילים פירות הדר כגון לימון, ברגמוט, נרולי, אשכולית מנדרינות, וריח מאסק: ניחוח המכיל תווים המשדרים נקיון, וכולים שילוב של פרחים.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

איך הופכים אריזת פלסטיק לעציץ?

בשיתוף תאגיד המיחזור תמיר
אגרטל פרחים חגיגי. ShutterStock
ריחות פרחוניים ומתוקים יושביםן טוב על הצעירים שביננו/ShutterStock

לדברי קוגל, ריחות פרחוניים מתאימים בעיקר לסגנון צעיר, לאנשים אופטימים, חברותיים, נעימים, שאוהבים להשכין שלום ולא להיכנס לעימותים. ריח אוריינטלי מתאים לכל הגילאים, לאנשים שאוהבים להתבלט ושירגישו את נוכחותם, כאלה שאוהבים להתלבש בצבעים בולטים ואופנתיים. ריח עצי מתאים לטיפוסים לא שיגרתיים, שאוהבים לצאת מהקופסה, דעתניים ומלאי השראה, העומדים על שלהם ולא מפחדים להביע את דעתם. ריח הדרים מתאים ליצירתיים ולפקחים, שאוהבים טבע, ים ומראה טבעי ולא מוקפד. ולבסוף, ריח המאסק מתאים לאנשים הרגישים לאסתטיקה, קלאסיים, רגועים המשדרים ניקיון ואלגנטיות ומחפשים הרמוניה.

למון גראס. ShutterStock
קבלו אותו: למון גראס משדר סמכותיות/ShutterStock

בחירת ניחוח היא לאו דווקא בהתאם לאישיות שלנו, אלא גם לפי מה שאנחנו רוצים לשדר לסביבה."כשבוחרים ריח חשוב להחליט איזה סיפור אתם רוצים לספר לעולם, והאם אנחנו מעוניינים שהניחוח יתמוך באישיות שלנו או דווקא יסתור אותה". אומר ארז רוזן, רוקח הבשמים של החנות "ZIELNISKI&ROZEN".

כך למשל, לדברי רוזן, אשת עסקים המעוניינת לחזק את המראה שלה, כדאי שתבחר ביחוח בעל ניחוח דומיננטי וגברי, אך במידה והיא מעוניינת להכניס רוך ללוק, עדיף לה להשתמש בניחוח נשי של פרחים, כמו יסמין, לבנדר ולילך, שיסתור את הקשיחות הוויזואלית. לאדם ספונטני שרוצה לשדר קלילות, מומלץ לבחור ריחות אנרגטיים ורענניים, כמו אשכולית ולמון גראס, ואילו אדם הרוצה לשדר סמכותיות עדיף לו לבחור בבושם עם ניחוח אוריינטלי ועמוק יותר כמו אמבר ופצ'ולי.

מקל וניל. ShutterStock
לא רק לעוגות ותבשילים אנינים. ניחוח של מקל וניל לבעלי הכוח/ShutterStock

גם הגיל משחק כאן תפקיד. לדברי רונית דואק מ"בית הבושם", כשאנו באים לבחור ניחוח עלינו להתחשב בגיל הביולוגי שלנו, היות והגיל משפיע גם על טביעת ריח הגוף וגם על שילוב הריחות בעת שימוש בבושם.

"לאנשים מבוגרים יותר שרוצים לשדר סמכותיות, כוח ומיניות נמליץ על בשמים אוריינטליים, עמוקים ומתובלים יותר. משפחה זו כוללת תווים של וניל, אמבר, והפצ'ולי. לאנשים צעירים נמליץ על ריחות רעננים ועציים יותר. תווים של פירות הדר, פרחים לבנים ועלים ירוקים".

"עם הזמן, ככל שאנחנו מתבגרים, הטעם שלנו משתנה". אומר רוזן. "ממש כמו שסגנון החיים והלבוש שלנו מתפתח במשך השנים, כך גם העדפות הריח שלנו מתחלפות וחשוב מאוד להקשיב לעצמנו ולמה שמתאים לנו בהווה, וכך לבחור את הניחוח האידיאלי ביותר עבורנו".

מערכת וואלה! בשיתוף סנו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully