וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ציירי לי סלפי: ליין מוצרים למאיירים שצמחו באינסטגרם

דנה אבני ובן זוגה חן לזימי לא העלו בדעתם שכבר בתור סטודנטים לאיור הם יהפכו לדבר הבא בעולם העיצוב. חשבון האינסטגרם הכובש והצבעוני של השניים שבה את ליבם של אפרת גוש, מיה דגן וגיל ריבה. עכשיו הגיע תורכם

דנה אבני וחן לזימי מאיירים באינסטגרם. יותם רונן
דנה אבני וחן לזימי - מאיירים בתחלית דרכם עם ליין מוצרים חדש/יותם רונן

"כשהייתי ילדה הגננת ביקשה מכל ילדי הגן לצייר תפוז. כולם ציירו עיגול כתום ורק אני ציירתי עיגול כחול. מאז ומתמיד איירתי. וכך, גם מגיל צעיר הייתה לי פרשנות אישית לדברים", מספרת המאיירת דנה אבני. "זה לא מצא חן בעיני הגננת אז ננעלתי בחדר בגן". אבני, מאיירת, בת 28 מתגוררת בזיכרון יעקב, סטודנטית שנה שלישית במנשר, פתחה את חשבון האינסטגרם המאויר שלה לפני 28 שבועות. החשבון הפך מתמונות תיעוד חיי יום-יום לכזה שמשמח הרבה מאוד אנשים והיום, הוא כבר מייצר מוצרים. זה קרה כתוצאה ממכשיר NOTE 3 שאביה קנה לה במתנה והיא החלה לאייר במרץ על המסך הקטן.

מצטערים כלים: אתם נשארים במדיח

אבל לא מדובר באיורים רנדומליים. אבני מציצה לחשבונות אינסטגרם שונים, בוחרת תמונה ומאיירת אותה לפי ראות עיניה. החשבונות יכולים להיות של ילדות בנות עשרה עם מעט עוקבים ועד סלב ידוע עם אלפי עוקבים. אבני, נתפסת לתמונה עם קומפוזיציה מיוחדת שלוכדת לה את העין. החשבון האישי של אבני צבר תאוצה. העוקבים התמגנטו, ביניהם גם אפרת גוש, מאיה דגן, וגיל ריבה שזכו בסלפי מאויר. ומה שהחל כגימיק חמוד, גרפי וצבעוני החל להסתמן כחשבון אינסטגרמי מרענן וסוחף.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אפרת גוש כבר מככבת בחשבון של אבני/מערכת וואלה!, צילום מסך

"ככל שכמות העוקבים עלתה, הרגשתי צורך לספק את הסחורה", אומרת אבני. "לייצר עוד איור ועוד איור, כשהתגובות המרוגשות של העוקבים הפכו להיות סוג של מנוע לכל התהליך. יש לי מעין מחויבות אישית להעלות מספר איורים ביום".

בדומה לתפוז הכחול, אבני לא מאיירת אחד לאחד את התמונות המקוריות של העוקבים. היא מעניקה להן טוויסט משלה ופרשנות אישית. "ככל שחשבון האינסטגרם שלי הפך פופולארי הרגשתי שאני מתקרבת להגשמת החלום שלי: לצייר סקצ' בוק. שהכריכה תהיה בעיצובי האישי. החלום גדל והתרחב והיום, מדובר בליין של סקצ' בוק, מדבקות ועפרונות".

אבני סחפה באיורים שלה את בן זוגה חן לזימי (26), שהחל ללמוד אף הוא עיצוב חזותי במכללת תילתן. "אנחנו 4 שנים יחד ועכשיו, שיש לנו מיני-מפעל למוצרים הפכנו להיות אפילו שותפים עסקיים" מציין לזימי.

sheen-shitof

עם הנחה בלעדית

השיער נושר? מכשיר הפלא האמריקאי ישים לזה סוף במהירות

בשיתוף HairMax
דנה אבני וחן לזימי מאיירים באינסטגרם. יותם רונן
ככה זה כשיש שניים, אבני ולזימי עובדים על סקיצות ידניות/יותם רונן

"העליתי בחשבון האינסטגרם האישי איור של חתול שחור שעיטר סקצ' בוק, העוקבים התלהבו והחלטנו לצאת איתו לשוק" מספרת אבני. בבוטיק האופנה הטרנדי מיה וואלאס השוכן בתל אביב זיהו את הפוטנציאל העצום במוצרים והחליטו להרים את הכפפה. "התחלנו עם 10 פריטים בחנות ומהר מאוד ההזמנות החלו לגדול ולגדול" מספרת אבני.

חלוקת התפקידים בין חן ודנה ברורה. הוא אחראי על הצד העסקי, היא על הצד האמנותי. הוא נוטה לדיגיטלי והיא לאנלוגי. "הבית שלנו נראה כמו מפעל קטן" מספרים השניים. "כרגע הכל ידני, אנחנו מדפיסים את המחברות בבית דפוס, עוטפים בעצמנו ומפזרים בחנות בעצמנו. כשאנשים מזמינים מוצרים באופן פרטי, אנחנו מגיעים במיוחד לתל אביב עד לבית הלקוח וזה יוצר ביננו קשר אישי שנפרץ ממסך האינסטגרם המאויר" מספרת אבני.

"בגלל שאנחנו גרים יחד ומנהלים חיים משותפים ועכשיו גם שותפים בעסק, אז יש גם מחלוקות" מודה אבני. "חן רוצה לדבר על המוצרים בצורה מסודרת כשאני חושבת שאפשר לעשות את זה תוך כדי ארוחת צהריים או רביצה בסלון".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ליין המוצרים נארז ידנית בדירתם שבזכרון יעקב/מערכת וואלה!, צילום מסך

כידוע לאינסטגרם כוח שיווקי גדול. זה בא לידי ביטוי במוצרים מסחריים שאושיות אופנה מקדמות תמורת סכומים נדיבים וממשיך גם ככרטיס ביקור של בתי עסק מוכרים. במקרה של אבני וליזימי, מדובר בצעדים ראשונים של מותג שצבר תאוצה במהירות גדולה. "הכל קרה מהר מאוד" מספר לזימי. "אנחנו ישנים מעט בלילה. לא תיארנו לעצמנו שנייצר כבר מוצרים עוד לפני שסיימנו את מסלול הלימודים".

אבני שרק בימים אלו מגישה את פרויקט הגמר במנשר (שעוסק בחשבון האינסטגרם שלה) השכילה להשתמש בתרבות הסלפי בדרך אינטליגנטית במיוחד. את התשוקה של אחרים לתיעוד עצמי, שהפכה לפופולארית כל כך בימינו, היא מתעלת לטובת חשיפת כישרונה האישי וכעת, כאמור היא משגרת מוצרים עם בן זוגה. היא פרצה את גבולות הסלפי של העוקבים והחלה לאייר גם מוצרים שונים כמו סירים, מנורות ואפילו ביצת עין שקופצת בבוקר בפיד של העוקבים ומאחלת בוקר טוב לכולם.

הרשת כידוע, חשופה להרבה מאיירים שמקדמים עצמם וכישרונם, אלא שלכל אחד מתבקש פן מקורי שייחד אותם. תחת הרשימה הזו ניתן למנות את שירה ברזילי (קוקטית), גפן רפאלי (דיילי דודלגרם) ואודל, ששייכות למגמה חדשה של איורים באינסטגרם. אבני ולזימי שעדיין מוגדרים כסטודנטים, כבר הגיעו למקום שמכניס כסף, מה שפתח להם את התיאבון והיצירתיות. "אני מתכוון להמשיך לתואר שני בברלין" מספר לזימי. "אנחנו נמשיך להפיץ משם את המוצרים שלנו. האיורים מדברים בשפה בינלאומית ואין סיבה שלא נצליח להביא משם גל של עבודה עם מוצרים נוספים".

ואם כבר הזכרנו מוצרים נוספים, השניים לא מתכוונים לעצור במחברות, מדבקות ועפרונות. בתכנית העתידית יעצבו גם ניירות עטיפה, קעקועים זמניים וואשי טייפ. "אנחנו מסתדרים עם לחץ, אנחנו חיים על גריד בחודשים האחרונים. עדיין מצליחים ליהנות מהמרתון שהציף אותנו" מספר לזימי. "כי כשמישהו מקבל סקצ' בוק עם האיור של הכלב שלו מתמונה אישית, זה כובש את הלב ואותנו זה משמח לשמח".

בקרו אותנו באינסטגרם

Instagram
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גם מיה דגן זכתה לסלפי מאויר/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
ויש גם איורים של פריטים מחיי היום יום/מערכת וואלה!, צילום מסך
דנה אבני וחן לזימי מאיירים באינסטגרם. יותם רונן
החלום הגדול של דנה אבני היה איור על מחברות/יותם רונן
דנה אבני וחן לזימי מאיירים באינסטגרם. יותם רונן
חברים כבר 4 שנים ועכשיו, שותפים עסקיים/יותם רונן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
גם מוצרים כאלה נלקחים מחשבונות של אינסטגרם רנדומליים/מערכת וואלה!, צילום מסך
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תמונות שהופכות למוצרים עליזים/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully